
SCANTOOL softat
Mulla putos se piirin taajuus pahimmillaan 0,27Mhz (pitäis olla sen kiteen antama 3.5Mhz) kun antoi koneelle kierroksia ja suurin osa tiedoista meni N/A:lle mutta näyttivät sieltä täältä aina jonkun tiedon. Tänään ajellaan stadiin ja tsekataan toi loggaus viimeisen päälle, soitan vaikka sitten. Onnistui tai ei. WGSOFT kaatuu jostain syystä koko ajan. Scantool ja se logger on ainoat tällä hetkellä mihin panostan. muut on s**t** toistaiseksi.Vigge kirjoitti:Kun loggaat dataa niin mikä on sulla virkistystaajuus.
Koitin itse aamulla ja digimoto PDA ei tod vakuuta 1frame/s.![]()
Muuten tuntuis toimivan. Yksikkö nopeudelle tosiaan mph, mutta anturit oikein.
9-3.1972
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Nyt menee hieman sekaisin.. eli tarkoitat varmaankin, että piiri saa tietoja pahimmillaan 0,27 Hz:n taajuudella (eli kerran 3,7 sekunnissa). Tuo 3,579545 MHz:n kide liittyy piirin kykyyn vastaanottaa ja lähettää tietoa tarkasti RS-232- ja OBD-II-väylillä. Kokeilin eilen Scantoolia omaan 9-3:een, ja sain noin 2-3 Hz:n taajuudella tietoja (moottori ei ollut käynnissä). Pitää kokeilla esiintyykö tuota samaa ilmiötä, kun käynnistän auton.se93tbo kirjoitti:Mulla putos se piirin taajuus pahimmillaan 0,27Mhz (pitäis olla sen kiteen antama 3.5Mhz) kun antoi koneelle kierroksia ja suurin osa tiedoista meni N/A:lle mutta näyttivät sieltä täältä aina jonkun tiedon. Tänään ajellaan stadiin ja tsekataan toi loggaus viimeisen päälle, soitan vaikka sitten. Onnistui tai ei. WGSOFT kaatuu jostain syystä koko ajan. Scantool ja se logger on ainoat tällä hetkellä mihin panostan. muut on s**t** toistaiseksi.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Eräs svudu kyllä vakavasti väittää että se saa logattua saabista obd-loggerilla 3saples/s. Tässä muutama käppyrä malliksi.


Auto on
9-3SE 2.0t 1999 154hp
JT 3" DP, Sports cat, 3" the rest.
VIC
BSR Stage 1
PDA antaa tasan yhden näytteen sekunnissa, eli täysin hanurista koko värkki. Täytyy yrittää läppärillä tänään, jos vaikka onnistuisi.


Auto on
9-3SE 2.0t 1999 154hp
JT 3" DP, Sports cat, 3" the rest.
VIC
BSR Stage 1
PDA antaa tasan yhden näytteen sekunnissa, eli täysin hanurista koko värkki. Täytyy yrittää läppärillä tänään, jos vaikka onnistuisi.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Sori se M (mega on mun moka) ihan vain Hz:taa toi taajuusTomi Liljemark kirjoitti:Nyt menee hieman sekaisin.. eli tarkoitat varmaankin, että piiri saa tietoja pahimmillaan 0,27 Hz:n taajuudella (eli kerran 3,7 sekunnissa). Tuo 3,579545 MHz:n kide liittyy piirin kykyyn vastaanottaa ja lähettää tietoa tarkasti RS-232- ja OBD-II-väylillä. Kokeilin eilen Scantoolia omaan 9-3:een, ja sain noin 2-3 Hz:n taajuudella tietoja (moottori ei ollut käynnissä). Pitää kokeilla esiintyykö tuota samaa ilmiötä, kun käynnistän auton.se93tbo kirjoitti:Mulla putos se piirin taajuus pahimmillaan 0,27Mhz (pitäis olla sen kiteen antama 3.5Mhz) kun antoi koneelle kierroksia ja suurin osa tiedoista meni N/A:lle mutta näyttivät sieltä täältä aina jonkun tiedon. Tänään ajellaan stadiin ja tsekataan toi loggaus viimeisen päälle, soitan vaikka sitten. Onnistui tai ei. WGSOFT kaatuu jostain syystä koko ajan. Scantool ja se logger on ainoat tällä hetkellä mihin panostan. muut on s**t** toistaiseksi.



9-3.1972
OBD logger on nopein päivittymään niistä mitä mä olen kokeillut. Pitäis saada se taas toimiin. En tiedä mikä siihen iski. Täytyy poistaa ja putsata winXP rekisteri et sillei.
Scantoolin oma softa on varmatoimisin (ainakin minulla) jos boxista jotain haluaa ulos saada. Siinä ei vaan ole sitä loggausta. Mutta oli siitä jo apuakin kun käytiin katsomassa paljon tomaatista tulee pyöristä mutta eihän siitä selvää ota. Tsekattiin lämmöt vaan boxin kautta.
Scantoolin oma softa on varmatoimisin (ainakin minulla) jos boxista jotain haluaa ulos saada. Siinä ei vaan ole sitä loggausta. Mutta oli siitä jo apuakin kun käytiin katsomassa paljon tomaatista tulee pyöristä mutta eihän siitä selvää ota. Tsekattiin lämmöt vaan boxin kautta.
9-3.1972
Tässä on eräs loggaus OBD II loggerilla, muut eivät pystyneet lähellekkään näitä tuloksia. Otin eri määrän antureita lukuun 3-5min jaksoissa katso ja mieti onko tässä mitään järkeä..........Vigge kirjoitti:Koitin tänään toista PDA softaa ja se vasta sonta onkin![]()
Logissa virkistystaajuus huimat 6s, eli se siitä tarkkailusta.
http://members.surfeu.fi/se93tbo/270604.txt
Eli yhtä tietoa luettaessa näytteenotto oli parhaimmillaan 7näytettä/s, pyöri siinä 5-7näytteen väliltä/s
En jaksanut käppyröitä tehdä mutta hyvin huomaa kuinka antureiden lukumäärä mitä mitataan vaikuttaa näytteenottotaajuuteen.
Seuraa kellonaikaa millon näyte on kirjattu,ja sitä mihin toi loggeri pystyy pienillä anturien lukumäärillä ja taas sitten kun luetaa enempi kerralla.
TAAS kun kierrokset nousi "YLÖS 4000 ja siitä eteenpäin" tulee logiin anturin kohdalle NO DAT. Näkyy kyllä tossa logissa

p.s Digimoto jäi kauas pitkälle loggauksessa (ja lopuksi kaatui). Paras vastaantullut reaaliaikalukija on Scantoolin oma, mutta ei toi OBD II Loggerikaan ole sen huonompi.
9-3.1972
Tein pienen testin malliksi,

Loggausvauhdissa ei ole hurraamista, mutta AMW:n coolerissa tuntuu kapasitettiä riittävän. Lämmöt nousee 13deg C kun kiihdyttää kolmosen alusta loppuun ja korkein lämpötila 36 eli 22deg C yli ulkoilman lämpötilan. Imuilma tasakaasulla 23deg C.
Orkkis IC:llä arvot karkaa nopeasti käsistä ja lämmöt nousee helposti 80 tienoille vastaavalla viriasteella.
Tässä esimerkki mihin VIC pystyy ja mihin ei, autona ERP modattu NG900

Tosta jos katsoo niin
ulkolämpötila 25.5deg C
max imuilma 71deg C
imuilma min 52
Erotus max-ulkolämpötila 27

Loggausvauhdissa ei ole hurraamista, mutta AMW:n coolerissa tuntuu kapasitettiä riittävän. Lämmöt nousee 13deg C kun kiihdyttää kolmosen alusta loppuun ja korkein lämpötila 36 eli 22deg C yli ulkoilman lämpötilan. Imuilma tasakaasulla 23deg C.
Orkkis IC:llä arvot karkaa nopeasti käsistä ja lämmöt nousee helposti 80 tienoille vastaavalla viriasteella.
Tässä esimerkki mihin VIC pystyy ja mihin ei, autona ERP modattu NG900

Tosta jos katsoo niin
ulkolämpötila 25.5deg C
max imuilma 71deg C
imuilma min 52
Erotus max-ulkolämpötila 27
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Niin tää on tolla OBD II Loggerilla vai?Vigge kirjoitti:Tein pienen testin malliksi,
Loggausvauhdissa ei ole hurraamista, mutta AMW:n coolerissa tuntuu kapasitettiä riittävän. Lämmöt nousee 13deg C kun kiihdyttää kolmosen alusta loppuun ja korkein lämpötila 36 eli 22deg C yli ulkoilman lämpötilan. Imuilma tasakaasulla 23deg C.
Orkkis IC:llä arvot karkaa nopeasti käsistä ja lämmöt nousee helposti 80 tienoille vastaavalla viriasteella.
Tosta jos katsoo niin
ulkolämpötila 25.5deg C
max imuilma 71deg C
imuilma min 52
Erotus max-ulkolämpötila 27
Jaksoit tehdä exelin.
Vai toimiko se Digimoto noin hyvin

9-3.1972
Toi ylempi on mun PDA paskaloggerilla, josta saa sen noin 1näyte/s ulos. Riittää jotenkin tohon hommaan. Kuva tehty excelillä csv tiedostosta.se93tbo kirjoitti:
Niin tää on tolla OBD II Loggerilla vai?
Jaksoit tehdä exelin.
Vai toimiko se Digimoto noin hyvin
Toi ERPn on vissiin digimoton kuvia, ainakin värien perusteella.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Dodiin, nyt sain myös OBD-loggerin toimimaan ja se loggaa hyvin 2frame/s. Jos virkistystaajuutta nostaa, niin osa arvoista jää osa lukematta.
Oli miten oli niin ogelmia tuli jälleen lisää.
Yritäppä plotata
10:12:17
10:12:17
10:12:18
10:12:18
ei ole niin helppoa kun samalle sekunnille sattuu kaksi arvoa. Tottakait plottaus onnistuu mutta ei oikein. Tietysti olettamalla, että väli on aina sama mittapisteden välillä tuottaa jonkun asteista tulosta.
Täytyypä tiedustella jos tohon aikakoodin sais sekunninosat mukaan tai vaihtoehtoisesti niin että aika juoksee nollasta ylöspäin.
Edit, ei taas lanttu leikkaa näin aamulla
Eihän mua pitäisi kiinnostaa mitä tapahtuu ajallisesti, vaan ainostaan muutos suhteessa kierroksiin kiinnostaa. Jos tekee näin niin yhteen kuvaan voi plotata ainoastaa yhden kiihdytyksen, kun muuten näytölle tulee äkkiä silmukka kun rpm arvo kääntyy kiihdytyksen jälkeen laskuun.
Oli miten oli niin ogelmia tuli jälleen lisää.
Yritäppä plotata
10:12:17
10:12:17
10:12:18
10:12:18
ei ole niin helppoa kun samalle sekunnille sattuu kaksi arvoa. Tottakait plottaus onnistuu mutta ei oikein. Tietysti olettamalla, että väli on aina sama mittapisteden välillä tuottaa jonkun asteista tulosta.
Täytyypä tiedustella jos tohon aikakoodin sais sekunninosat mukaan tai vaihtoehtoisesti niin että aika juoksee nollasta ylöspäin.
Edit, ei taas lanttu leikkaa näin aamulla

#1730
500whp.net member
500whp.net member
Joo ei näy kymmenesosa ne jää harmaan peiton alle kuten aamuinen puhelu.
Scantoolilta tuli postia ja on lähdössä jenkkeihinensiviikolla selvittelemään asioita (tai hakemaan uudempaa versiota, eikait sinne vanhantakia mennä)
Lähettäjä: "Tero" Päivä: 01.07.2004 16:03
Vastaanottaja: <tiedustelut@omega.fi
Otsikko: SOFTATOstin teiltä tuo ISO boxin ja olisi yx kysymys.
Toimiiko se tällä ohjelmalla mitenkään, ei löydä porttia. Kaikilla
muilla softilla kyllä löytyy com1.
ttp://autoenginuity.com/index.html
Milloin teiltä tulee uudempi versio.Olisi mukavaa jo se myös loggaa.
----- Original Message -----
From: "Juha Souko" <juha.souko@softator.inet.fi>
To: "Tero" <tero.simila@kolumbus.fi>
Sent: Friday, July 02, 2004 12:38 AM
Subject: Vas: SOFTAT
Moi
Tuosta mainitsemastasi softasta en tiedä.
Menen käymään ensi viikolla tuolla ScanToolin pääpaikalla Phoenixissa ja
voisin kysäistä asiaa.
Selvitän samalla reissulla myös ScanToolilta tulevia ohjelmaversiota.
terv.Juha
Heitin tän sitten vielä perään:
Joo kysäiseppä samalla tuleeko sitä loggausta ja mitä kaupallisiaohjelmia
boxi tukee heidän tietojen mukaa, koska tuo mainitsemani taisi olla
jenkkifirma. Jos loggaus mahdollisuus tulisi, olisi hyvä jos sekunnin
kymmenesosat näkyisivät loggaugsessa vai eiko toi piiri pysty parempaan kuin
noin 5-10frame/sec riippuen antureiden lukumäärästä mitä luetaan..
Tiedän
heti monta asiakasta ketkä sen ostaisivat jos loggaus löytyy. Kun tuo
ilmaisessa jakelussa oleva ei näytä niitä sekunnin kummenesosia ja sekoaa
kun auton (saab 9-3) kierrokset nousevat yli 4000 eli jää dataa lukematta
(N/A) .Tosin sen tekevät kaikki softat joita olen kokeillut että boxissa ei
riitä lukunopeus. Yx mitä ihmeteltiin kaverin kanssa oli kun sen ABS valo
paloi koko ajan niin ei Scantoolin softa antanut mitää virhekoodia.
Hyvää Phoenixin matkaa!!!
T: Tero
Scantoolilta tuli postia ja on lähdössä jenkkeihinensiviikolla selvittelemään asioita (tai hakemaan uudempaa versiota, eikait sinne vanhantakia mennä)
Lähettäjä: "Tero" Päivä: 01.07.2004 16:03
Vastaanottaja: <tiedustelut@omega.fi
Otsikko: SOFTATOstin teiltä tuo ISO boxin ja olisi yx kysymys.
Toimiiko se tällä ohjelmalla mitenkään, ei löydä porttia. Kaikilla
muilla softilla kyllä löytyy com1.
ttp://autoenginuity.com/index.html
Milloin teiltä tulee uudempi versio.Olisi mukavaa jo se myös loggaa.
----- Original Message -----
From: "Juha Souko" <juha.souko@softator.inet.fi>
To: "Tero" <tero.simila@kolumbus.fi>
Sent: Friday, July 02, 2004 12:38 AM
Subject: Vas: SOFTAT
Moi
Tuosta mainitsemastasi softasta en tiedä.
Menen käymään ensi viikolla tuolla ScanToolin pääpaikalla Phoenixissa ja
voisin kysäistä asiaa.
Selvitän samalla reissulla myös ScanToolilta tulevia ohjelmaversiota.
terv.Juha
Heitin tän sitten vielä perään:
Joo kysäiseppä samalla tuleeko sitä loggausta ja mitä kaupallisiaohjelmia
boxi tukee heidän tietojen mukaa, koska tuo mainitsemani taisi olla
jenkkifirma. Jos loggaus mahdollisuus tulisi, olisi hyvä jos sekunnin
kymmenesosat näkyisivät loggaugsessa vai eiko toi piiri pysty parempaan kuin
noin 5-10frame/sec riippuen antureiden lukumäärästä mitä luetaan..
Tiedän
heti monta asiakasta ketkä sen ostaisivat jos loggaus löytyy. Kun tuo
ilmaisessa jakelussa oleva ei näytä niitä sekunnin kummenesosia ja sekoaa
kun auton (saab 9-3) kierrokset nousevat yli 4000 eli jää dataa lukematta
(N/A) .Tosin sen tekevät kaikki softat joita olen kokeillut että boxissa ei
riitä lukunopeus. Yx mitä ihmeteltiin kaverin kanssa oli kun sen ABS valo
paloi koko ajan niin ei Scantoolin softa antanut mitää virhekoodia.
Hyvää Phoenixin matkaa!!!
T: Tero
Viimeksi muokannut se93tbo, Ma Heinä 05, 2004 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972