900i8 kat - kasteli tulppia ja välillä käy kolmella!
Re: 900i8 kat - kastelee tulpat!!
Mihin tuollainen 111 -loppuinen sitten kuuluu? Niitä näyttää olevan ainakin purkaamoissa monia.jus kirjoitti:Painemittari 0 - 3 bar, ohjauspainesäätimen letkuliittimiin sopivat nipat ja letkut, järjestelmäpaineen mittaamiseksi lisäksi vielä sulkuventtiili.miksaus kirjoitti:Saako nuo ohjauspaineet mitattua ihan kotikonstein? millaisen mittarin se vaatii?
Jos tarkoitat tuota 0 438 140 136, Art.nr. 51,2998, niin se on jenkkimallin (kat) säädin, joka antaa ihan toisenlaiset paineet kuin katiton auto tarvitsisi.Minkähän takia tuolla speedpartissa tuollainen ohjauspainesäädin on niin edullinen?
EDIT: Tuo -136 näyttäisi olevan Bosch Onlinen mukaan Saab 7515554, joka kuuluu vm. 86-88 kattimalleihin. 89-93-kattiautossa kuuluisi olla Bosch -159 Saab 9114877 tai Saab 8819849.
-159:stä ei minulla ole painekaaviota, mutta -136:lla kutakuinkin näin:
10C: 1,1 - 1,5 bar
40C: 3,2 - 4,2 bar
Vertailun vuoksi katittoman ruiskumallin -020 säätimen paineet:
10C: 0,9 - 1,3 bar
40C: 2,1 - 2,5 bar
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i8 kat - kastelee tulpat!!
Samalla painekäyrällä kuin -020, ollut 83-84 satkussa, korvattu -111:llä vm -85 alkaen.miksaus kirjoitti:Mihin tuollainen 111 -loppuinen sitten kuuluu? Niitä näyttää olevan ainakin purkaamoissa monia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 900i8 kat - kasteli tulppia ja välillä käy kolmella!
Ajoin autolla viimeksi vapun aikoihin noin 400km maantieajoa. Ja siitä lähtien en ole autolla ajanut. Tänä aamuna oli melko kylmä aamu ja auto ei ollut lämppärissä. Olin lähes 100 varma, että kolmella lähdetään liikkeelle tai tulpat kastuu MUTTA....Yllätys yllätys auto lähti kuin palmun alta ja ajoin noin 50km matkan ja tuntui kuin alla olisi ollut ihan eri auto! Jopa ylämäissä ennen alkanut kevyt näykkiminen oli poissa! Hämmästynyt
isti kuittaa 


#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA