9000 V6 diesel

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

9000 V6 diesel

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Ilmeisesti on tullut herättyä pää alaspäin tai jotakin, kun päähän putkahtelee aina vain hullumpia ideoita. :oops:

Salliiko suomen laki muutoskatsastaa 9000:seen diesel koneen. Ajatus olisi ostaa 9000 bensa V6 automaatilla ja sovittaa siihen 9-5 tuttu V6 diesel. Ilmeisesti 9000 on pikkuisen leveämpi konehuneesta kuin 9-5 :roll:.

Hommassahaan ei ole sinänsä mitään järkeä, mutta olen aina halunnut poiketa massasta 8O .

Onko vähäpäästoiseksi luokiteltua bensa autoa mahdollista katsastaa vähäpäästöisenä dieselinä. Kun vielä pistäisi Aeron sisustan ja rekisteröisi 1+3 pakettiautoana :twisted: .

Toi V6 diesel on vaan itselle vähän tuntematon kapistus, joten miten mahtaa olla mahtumisen laita. Luulisi bensakoneen olevan lähellä samoja mittoja ja painoja, joten keulan painokaan ei pitäisi kaiken järjen mukaan tuottaa ongelmia :?: :?:

:D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :arrow:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllähän auton dieselöidä saa... todisteena liikenteessä pyörii ja on pyörinyt koko joukko esim Wagoneerejä, Cherokeeita, Range Rovereita ja Land Rovereita varustettuna Valmetin dieselillä.

Homman suurin ongelma voi tulla koneen massasta... jos se sattuu olemaan suurempi kuin bensakutosen. 2.2Tdi sitävastoin varmaan olisi viranomaisten puolesta läpihuutojuttu laittaa tonnarin konehuoneeseen.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jussi kirjoitti: Homman suurin ongelma voi tulla koneen massasta... jos se sattuu olemaan suurempi kuin bensakutosen. 2.2Tdi sitävastoin varmaan olisi viranomaisten puolesta läpihuutojuttu laittaa tonnarin konehuoneeseen.
Oma käsitykseni on, että molemmat (V6bensa ja V6diesel) on täysalumiinisia, joten menevät lähelle samaa painoa. Diesel on kyllä yleensä järeämpää tekoa. Painojen puolesta lähtökohtana saattaisi juuri tuo 3.0 V6 bensa saattaisi olla paras lähtökohta alkaa rakentamaan dieseliä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

eikös tosta tonnarista -90 ole tehty ne maagiset 4 kpl niitä v8 diesel konella jossa on jotain 300hp? ainakin skanian tehtaan seinillä oli kuvia niistä joskus kun kaveri oli ollut siellä vierailulla ja opas oli kehunu et noi on aikas keräily kamaa?
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ei ne kai dieseleitä ollu vaan bensa vekottimia. Istuimpa junnuna yhden v8 tonnarin kyydissäkin... roheesti meni.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Miten tonnarin saa rekisteröity pakettiautoksi? Eikö se vaadi että auto on vähintään farkku?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

mikan kirjoitti:Miten tonnarin saa rekisteröity pakettiautoksi? Eikö se vaadi että auto on vähintään farkku?

t. Mika
Uudet määräykset vaativat pikkuisen vielä tulkintaa, mutta ilmeisesti viisto perät eivät olisi mahdollisia pakettiautoja, mutta kuitenkin monikäyttö mallit YMS. ovat :?: .

Sitten pitää 9000 kattoa jatkaa ja tehdä siitä farmari auton mallinen :D .

Ajatus on vasta visio asteella, mutta ei sitä tiedä mitä kaikkea hullua sitä ryhtyy toteuttamaan 8O .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2134


ja niitä muistaakseni tehtiin edelleen se 4kpl...
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

9000LPT kirjoitti:Sitten pitää 9000 kattoa jatkaa ja tehdä siitä farmari auton mallinen :D .

Ajatus on vasta visio asteella, mutta ei sitä tiedä mitä kaikkea hullua sitä ryhtyy toteuttamaan 8O .

Kunnon keulamällin kokeneesta 9-5 farkusta vaan perä ja sovitat sen tonnariin! :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

mikan kirjoitti:Kunnon keulamällin kokeneesta 9-5 farkusta vaan perä ja sovitat sen tonnariin! :)

t. Mika

Eiköhän se ole helpointa ottaa Lancian perä, sopii ilman suurempia naaman väänteitä :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin