Saab 900S 1990 ajossa taas
Re: Saab 900S 1990 (uusia kuvia taas)
No, häh. Cooleri mustaks vai ooks joku tuningnisti? Tyhymä kysymys sinällään, ku sällillähä o jo sinisiä silikoonimutkia auto täys... Muista sit pistää kunnon taustapeilit kesäks, ni tiiät väistää ja pitää kunnolla ovista kiinni, ku nopeemmat o tulossa ohi...
jeeeeeee!
Re: Saab 900S 1990 (uusia kuvia taas)
Jaha ja taas BTCF:än sankarit tullu väärälle foorumilleKeme kirjoitti:No, häh. Cooleri mustaks vai ooks joku tuningnisti? Tyhymä kysymys sinällään, ku sällillähä o jo sinisiä silikoonimutkia auto täys... Muista sit pistää kunnon taustapeilit kesäks, ni tiiät väistää ja pitää kunnolla ovista kiinni, ku nopeemmat o tulossa ohi...
Se on kyllä totta, että suoran kuutosen voittanutta ei ole 2 sylinteriä enemmän tarkoittaa 2 kertaa enemmän tehoa.
Jos tällä autolla sitten vaikka ooppeleille pärjäis, kun on kerran silikoniputkee konehuoneessa ja lintulauta takana
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900S 1990 (uusia kuvia taas)
Kyllä sitä pitää Cuulerit ja putket näkyä
Ja kyllä se M3 tähän asti 0-100km/h on jäänyt, jos näin ei ole niin sulla on mennyt viritykset hukkaan
Ja kyllä se M3 tähän asti 0-100km/h on jäänyt, jos näin ei ole niin sulla on mennyt viritykset hukkaan
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900S 1990 (uusia kuvia taas)
Hyvä vitsi. Oikeassa elämässä noilla toisessa topikissa kertomillasi muutoksilla ei pärjättäisi m3, vaikka miten näkys kuulerit ja putket.Suabisti kirjoitti:Kyllä sitä pitää Cuulerit ja putket näkyä
Ja kyllä se M3 tähän asti 0-100km/h on jäänyt, jos näin ei ole niin sulla on mennyt viritykset hukkaan
Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Re: Saab 900S 1990 (uusia kuvia taas)
"Mikä tehoissa hävitään, ajotaidoissa voitetaan"Henkka_ kirjoitti:Hyvä vitsi. Oikeassa elämässä noilla toisessa topikissa kertomillasi muutoksilla ei pärjättäisi m3, vaikka miten näkys kuulerit ja putket.Suabisti kirjoitti:Kyllä sitä pitää Cuulerit ja putket näkyä
Ja kyllä se M3 tähän asti 0-100km/h on jäänyt, jos näin ei ole niin sulla on mennyt viritykset hukkaan
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Saab 900 (pari juttua vielä...)
Jaha asentamatta vielä puskuri, valot ja vilkut. Hinauslenkin ajattelin vielä johonkin hitsata
Kaikki tavarat onneksi jo sovitettu paikalleens
http://www.students.tut.fi/~riponiem/MVI_1848.AVI
http://kuvablogi.com/nayta/1051446/
http://kuvablogi.com/nayta/1051447/
Kävin tallin pihalla pikku lenkin vetämässä
Olikin ihan perkeleen äänekäs toi turbon by passi ja alkoi ahtamaankin aika makeesti
Kaikki tavarat onneksi jo sovitettu paikalleens
http://www.students.tut.fi/~riponiem/MVI_1848.AVI
http://kuvablogi.com/nayta/1051446/
http://kuvablogi.com/nayta/1051447/
Kävin tallin pihalla pikku lenkin vetämässä
Olikin ihan perkeleen äänekäs toi turbon by passi ja alkoi ahtamaankin aika makeesti
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (pari juttua vielä...)
Tosi hyvältä näyttää
Mitähän kokoa tuo ahtoputkisto on?
Mitähän kokoa tuo ahtoputkisto on?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab 900 (pari juttua vielä...)
Kolmee tuumaa se on...oli kaasuläpän ja coolerin lähdön 3" niin ei viittiny alkaa pienenteleenSaabinsti kirjoitti:Tosi hyvältä näyttää
Mitähän kokoa tuo ahtoputkisto on?
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (pari juttua vielä...)
Alkaa ahtaan tuossa kahden ja puolen tonnin välillä...aika pelottavan aikasin kuitenkin. Onneks selvästi myöhemmin ku pikkumitsu.
Taas kuvia:
http://kuvablogi.com/nayta/1052183/
http://kuvablogi.com/nayta/1052182/
Taas kuvia:
http://kuvablogi.com/nayta/1052183/
http://kuvablogi.com/nayta/1052182/
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (pari juttua vielä...)
Perkele.
Piti mennä auto hieromaan vielä konttorikuntoon, mutta ei lähteny käyntiin.
Kipinä tulee mutta bensaa ei.
Auto käy hyvin, jos tekee sulakerasiassa valoilta hyppylangan bensapumpulle..mutta normaalisti kun koittaa starttailla bensaa ei tule. Bensapumpun releet ovat ehjät ja koitin jopa toisilla releillä, mutta ei mitään vaikutusta.
Osaako joku sanoa missä vika nyt olisi Auto siis ajettu pari päivää sitten tuohon parkkiin ja silloin kaikki toimi normaalisti.
Täytyy ehtoolla vielä tarkemmin tutkia tuota kytkentäkaaviota ja ettiä mahdollisia vikoja
Piti mennä auto hieromaan vielä konttorikuntoon, mutta ei lähteny käyntiin.
Kipinä tulee mutta bensaa ei.
Auto käy hyvin, jos tekee sulakerasiassa valoilta hyppylangan bensapumpulle..mutta normaalisti kun koittaa starttailla bensaa ei tule. Bensapumpun releet ovat ehjät ja koitin jopa toisilla releillä, mutta ei mitään vaikutusta.
Osaako joku sanoa missä vika nyt olisi Auto siis ajettu pari päivää sitten tuohon parkkiin ja silloin kaikki toimi normaalisti.
Täytyy ehtoolla vielä tarkemmin tutkia tuota kytkentäkaaviota ja ettiä mahdollisia vikoja
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (ei tule bensaa #¤%&/)
Joopajoo, kävin kaikki liittimet läpi crc:llä, avasin&kiristin maadotuskohdat ja mittailin että sulakkeelle tulee plussa. Odottelin jonkin aikaa ja koitin startata..ei auttanut....sitten nappasin irti ilmamäärämittarin ja lambdan, kun kerran tuo käy ilman niitä, mutta ei tule siltikään bensaa.
Noh siten aloin tehdä jotain järkevää ja väsäilin tulpan EGT -nipan päähän ja vielä tuli mieleen tarkastaa nouseeko kierrokset startatessa. Noh heti ku väänsi virta-avaimesta niin huomasi että hanttarin jalkatilan releet ropisivat ja pumppu alkoi vinkumaan
Noh nyt näyttää toimivan, toivottavasti toimii vielä hetken aikaa niin saa tuon megan vaikka ohjaan bensoja..
Pari kuvaa nappasin:
http://kuvablogi.com/nayta/1073418/
http://kuvablogi.com/nayta/1073417/
Vielä turbon päälle lämpösuoja kiinnin, kulmat säätöön, pakokaasulappu ja leimalle
Noh siten aloin tehdä jotain järkevää ja väsäilin tulpan EGT -nipan päähän ja vielä tuli mieleen tarkastaa nouseeko kierrokset startatessa. Noh heti ku väänsi virta-avaimesta niin huomasi että hanttarin jalkatilan releet ropisivat ja pumppu alkoi vinkumaan
Noh nyt näyttää toimivan, toivottavasti toimii vielä hetken aikaa niin saa tuon megan vaikka ohjaan bensoja..
Pari kuvaa nappasin:
http://kuvablogi.com/nayta/1073418/
http://kuvablogi.com/nayta/1073417/
Vielä turbon päälle lämpösuoja kiinnin, kulmat säätöön, pakokaasulappu ja leimalle
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (nyt tulee bensaa)
Dodiin yhden epäonnistuneen starttiyritysten jälkeen taas auto lähti käymään...just sillon tietenkin kun oli ohjausboksi varalle
Pari kuvaa näppäsin kun autoo lämmittelin, jos vaikka se vuotais öljyä/vettä:
http://kuvablogi.com/nayta/1101798/
http://kuvablogi.com/nayta/1101799/
Aijai kun sais aikaiseks maalailla airflowit
Pari kuvaa näppäsin kun autoo lämmittelin, jos vaikka se vuotais öljyä/vettä:
http://kuvablogi.com/nayta/1101798/
http://kuvablogi.com/nayta/1101799/
Aijai kun sais aikaiseks maalailla airflowit
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (nyt tulee bensaa)
Ajelin autolla reilu 100km, ihan hyvin toimi paitti öljynpaluu vuotaa hieman. Jos tekisi sitten tässä joskus kun jaksaa niin oikeen laipan mihin vääntäis kierteen. Sitten siitä jatkais teräspunosletkulla, tosin sen lohkolle tulevan pään joutuu jotenkin ranettamaan. Tai sitten tekis sopivan kokoiseeen kirteet sisäpuolle ja sorvaus sopivaksi..
Mutta joo ahtamaan alkaa tuossa ennne 3000 kierrosta
Mutta joo ahtamaan alkaa tuossa ennne 3000 kierrosta
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Nyt on leimattu
Seuraavaks sitten pitäisi saada bensaa lisää ja isompi katti..ja vähä kaikkee muuta
Seuraavaks sitten pitäisi saada bensaa lisää ja isompi katti..ja vähä kaikkee muuta
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 (kaikki turhat katit ja lampdat)
Päivitellään vähäsen tännekkin:
Autolla ajeltu nyt turbon päivityksen jälkeen reilu 3000km, ja hyvin on toiminut. Huohotuspurkin lisäsin ja downpipeen kietaisin eristysnauhaa. Samalla päivittelin varkaudenestoa.
Viikonloppuna ajelin 1000 km ja auto toimi hyvin. Öljyä ei kulu eikä mitään muutakaan suurempaa murhetta taida olla. Kytkin kaipaa säätöä tai uutta pääsylinteriä
Asennusta odottaa edelleen tuo 3" putki, jonka ajattelin värkätä bilteman valikoimasta ihan itse. Se lyhyt 3" pyöreä vaimennin, katti ja turbo saa riittää tuohon äänen vaimennukseen, toivottavasti ei tuu ihan kamalia ääniä.
Megalle olisi nyt relepöytä & boksi valmiina, pitäisi vielä tutustua noihin megan ohjelmiin ennen asennusta. Nyt kun ei uskalla kovin suurilla paneilla ajella, menee laihalle kovemmilla kierroksilla
Mitä ahtimeen tulee niin se on toiminut vähän siten kuin ajattelinkin. Dieselmäistä vääntöö ei alakierroksilla ole, mutta kun sekunnin jaksaa odottaa niin sitten lähtee jo hienosti Ahtimen sisäinen by-passi pitää vähän turhan kovaa kikatusta, mutta eipä sekään nyt ihan hirveitä haittaa, jos radio on päällä. Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä. Ainakin 740 volvo, joku corolla, Xsara VTS ja 80 luvun mustangi tullu tähän asti koittamaan Taitaa saabbi mennä samoihin ainakin 80 -> km/h vauhdeista kuin Mazda 6 MPS. Tai ei sellainen ainakaan karkuun päässyt. Tiedä sitten ajeliko Mazdamies kaasu pohjassa, kovin se ainakin näytti siltä
Suljetulla alueella kun testailin, niin 100-200 taittuu alta 15 sekunnin, mutta tosiaan ahtoja on tällä hetkellä liian vähän.
Asennusta odottaa nyt ainakin nämä osat:
- 3" katti ja putki
- airflow sarja, kaaret ja valaanpyrstö
- puuratti
- mega
- 2.1 koneen imusarja
Pari huonoa kuvaa räpsäsin tuolta viikonloppureissulta:
http://kuvablogi.com/nayta/1256038/
http://kuvablogi.com/nayta/1256036/
Bensaa tuo hörpii reilulla kaasujalalla sen 10 litraa sadalla
Autolla ajeltu nyt turbon päivityksen jälkeen reilu 3000km, ja hyvin on toiminut. Huohotuspurkin lisäsin ja downpipeen kietaisin eristysnauhaa. Samalla päivittelin varkaudenestoa.
Viikonloppuna ajelin 1000 km ja auto toimi hyvin. Öljyä ei kulu eikä mitään muutakaan suurempaa murhetta taida olla. Kytkin kaipaa säätöä tai uutta pääsylinteriä
Asennusta odottaa edelleen tuo 3" putki, jonka ajattelin värkätä bilteman valikoimasta ihan itse. Se lyhyt 3" pyöreä vaimennin, katti ja turbo saa riittää tuohon äänen vaimennukseen, toivottavasti ei tuu ihan kamalia ääniä.
Megalle olisi nyt relepöytä & boksi valmiina, pitäisi vielä tutustua noihin megan ohjelmiin ennen asennusta. Nyt kun ei uskalla kovin suurilla paneilla ajella, menee laihalle kovemmilla kierroksilla
Mitä ahtimeen tulee niin se on toiminut vähän siten kuin ajattelinkin. Dieselmäistä vääntöö ei alakierroksilla ole, mutta kun sekunnin jaksaa odottaa niin sitten lähtee jo hienosti Ahtimen sisäinen by-passi pitää vähän turhan kovaa kikatusta, mutta eipä sekään nyt ihan hirveitä haittaa, jos radio on päällä. Muita autoilijoia se ainakin häiritsee, kun koko ajan tuntuu olevan joku kaasuttelemassa vieressä. Ainakin 740 volvo, joku corolla, Xsara VTS ja 80 luvun mustangi tullu tähän asti koittamaan Taitaa saabbi mennä samoihin ainakin 80 -> km/h vauhdeista kuin Mazda 6 MPS. Tai ei sellainen ainakaan karkuun päässyt. Tiedä sitten ajeliko Mazdamies kaasu pohjassa, kovin se ainakin näytti siltä
Suljetulla alueella kun testailin, niin 100-200 taittuu alta 15 sekunnin, mutta tosiaan ahtoja on tällä hetkellä liian vähän.
Asennusta odottaa nyt ainakin nämä osat:
- 3" katti ja putki
- airflow sarja, kaaret ja valaanpyrstö
- puuratti
- mega
- 2.1 koneen imusarja
Pari huonoa kuvaa räpsäsin tuolta viikonloppureissulta:
http://kuvablogi.com/nayta/1256038/
http://kuvablogi.com/nayta/1256036/
Bensaa tuo hörpii reilulla kaasujalalla sen 10 litraa sadalla
Saab 900S Combicoupe