9-5 Ruostesuojaus ?
9-5 Ruostesuojaus ?
Miten olisi? Ostaa täräytin vm 2006 Saab 9-5. Ajettu 15 500. Pohja puhdas eikä tehtaan jäljiltä mitään tehty. Huollon mielestä perinteisiä pohjamassauksia ei pitäisi tehdä. Ainoastaan koteloaineet jos nekään. Asentanja suositteli koteloihin ainoastaan. Takuu ei kai edellytä mittään. Mutta jos ajattelis autoa "hyvänä" pitää niin sitten. Mitäs mieltä??
Runsaita mielipiteitä. KIITOS
Runsaita mielipiteitä. KIITOS
Re: 9-5 Ruostesuojaus ?
Vähän ajettu - Suomalaisittain lähes uusi auto. Kannatan ehdottomasti ruosteenestokäsittelyä! Tällaisen auton pohjaa on suorastaan ilo katsella auton ehtiessä "teini-ikään"
.
Jos on varaa sijoittaa huomattava summa auton hankintaan niin luulisi sitä löytyvän myös tähän tärkeään toimenpiteeseen/ ruosteenestokäsittelyyn!
Kaikki autot ruostuu-- Myös Saabit!
Sijoitus on varmaan huono itselle mutta loistava seuraaville omistajille ottaen huomioon jokavuotisen oman tarkastuksen/ tarvittaessa massauksen korjauksen!

Jos on varaa sijoittaa huomattava summa auton hankintaan niin luulisi sitä löytyvän myös tähän tärkeään toimenpiteeseen/ ruosteenestokäsittelyyn!
Kaikki autot ruostuu-- Myös Saabit!
Sijoitus on varmaan huono itselle mutta loistava seuraaville omistajille ottaen huomioon jokavuotisen oman tarkastuksen/ tarvittaessa massauksen korjauksen!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
itse teetin uuteen 9-5:een viime syksynä Dinitrol-lisäturva ruosteenestokäsittelyn. Autosta purettiin sisälokarit ynnä muut alustan muovit ja helmamuovit irroitettiin. Pohja pestiin huolella. Kävin itse katsomassa, että oli puhdas ja kuiva ennen ruosteenestoaineiden laittoa. Auto oli käsittelyssä 3 päivää.
Auton pohjassa on jonkinlainen käsittely ja harvoin autot ruostuvat keskeltä pohjaa. Mutta pyöräkoteloissa on paljas maalipinta ja kyllähän sinne sisälokarin väliin ajan kanssa kertyy hiekkaa ja pskaa, joka lopulta syö maalin puhki ja ruostepeikko alkaa nakertamaan... Entisessä 9-5:ssa oli kaikki tukivarret ja apurunko pintaruosteessa ja helmamuovien alta löytyi myös alkavaa kukkaa, joten itse pidin järkevänä sijoittaa uuden auton hankintahinnasta 1,5% suojaukseen.
Eski
Auton pohjassa on jonkinlainen käsittely ja harvoin autot ruostuvat keskeltä pohjaa. Mutta pyöräkoteloissa on paljas maalipinta ja kyllähän sinne sisälokarin väliin ajan kanssa kertyy hiekkaa ja pskaa, joka lopulta syö maalin puhki ja ruostepeikko alkaa nakertamaan... Entisessä 9-5:ssa oli kaikki tukivarret ja apurunko pintaruosteessa ja helmamuovien alta löytyi myös alkavaa kukkaa, joten itse pidin järkevänä sijoittaa uuden auton hankintahinnasta 1,5% suojaukseen.
Eski
Ainakin autoonsa käytettynä ostava arvostaa suojausta. Tällä hetkellä on CS tonnari alla, joka on ruostesuojattu uudehkona ja täytyy sanoa, että on hieno tehdä alusta remontteja ja viettää ruosteetonta elämää vielä 12 vuotiaanakin. Tänään renkaita vaihtaessa katselin, että käsittely pitäisi uusia ainakin takalokasuojien osalta, koska lohkeillee massa alta näkyy uutta vastaava pelti.
Verrattuna kolmeen muuhin CS tonnariin, mitkä minulla on käynyt tällä välillä, niin kaikki ovat olleet enmmän ruosteessa, kuin tämä suojattu. Iksi se varmaan koristaa vieläkin omaa pihaa ja muut ovat poistuneet.
Sen verran ainakin itse katselen seuraavaa uudempaa autoa hakiessa, että auto on massattu uutena. Saattaa nykypäivänä olla harvemmin löydettävissä, mutta pitää varata siihen aikaa ja rahaa sen verran, että ei tarvitse tinkiä tuosta vaatimuksesta. Myös melu on mielestäni pienempi massatussa autossa.
Verrattuna kolmeen muuhin CS tonnariin, mitkä minulla on käynyt tällä välillä, niin kaikki ovat olleet enmmän ruosteessa, kuin tämä suojattu. Iksi se varmaan koristaa vieläkin omaa pihaa ja muut ovat poistuneet.
Sen verran ainakin itse katselen seuraavaa uudempaa autoa hakiessa, että auto on massattu uutena. Saattaa nykypäivänä olla harvemmin löydettävissä, mutta pitää varata siihen aikaa ja rahaa sen verran, että ei tarvitse tinkiä tuosta vaatimuksesta. Myös melu on mielestäni pienempi massatussa autossa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kuinka usein tuo pitäis sitten tehdä? XX vuotta ? Jos ajattelee itseäänJ.V.A kirjoitti:Sijoitus on varmaan huono itselle mutta loistava seuraaville omistajille ottaen huomioon jokavuotisen oman tarkastuksen/ tarvittaessa massauksen korjauksen!

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Kun auto on käynyt mahdollisimman uutena täydentävässä ruosteenestokäsittelyssä riittää tarkistus 2-3 vuoden välein normaaleilla ajokilometreillä/ itse tarkistan pohjan joka vuosi keväthuollon yhteydessä!JKen kirjoitti:Kuinka usein tuo pitäis sitten tehdä? XX vuotta ? Jos ajattelee itseäänJ.V.A kirjoitti:Sijoitus on varmaan huono itselle mutta loistava seuraaville omistajille ottaen huomioon jokavuotisen oman tarkastuksen/ tarvittaessa massauksen korjauksen!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Voiko joku suositella paikkaa täällä Turussa missä teettää tuo ruostesuojaus?
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Turussa omakohtaisia kokemuksia Koivulan Ruosteenestosta, hyvä paikka.
Mynämäellä EM-Korros, tästäkin omakohtainen kokemus. Tosi huolellinen, maalasi tonnarin etupäässä sisälokarin alta paikan jossa oli suojaus irti pellistä ns. pussilla. Ajaa Saabilla ja tekee myös autopeltityöt!? Puhelin 4305 238. SUOSITTELEN!
Mynämäellä EM-Korros, tästäkin omakohtainen kokemus. Tosi huolellinen, maalasi tonnarin etupäässä sisälokarin alta paikan jossa oli suojaus irti pellistä ns. pussilla. Ajaa Saabilla ja tekee myös autopeltityöt!? Puhelin 4305 238. SUOSITTELEN!