Noniin nyt olisi sitten meikäläisen vuoro vaihtaa ruutua. Perehdystä ei tv-puoleen syvemmin ole, mitä nyt termistöä vähän tiedossa, joten kaikki käyttökokemukset etenkin sonyista ja samsungeista ovat tervetulleita. Niitäkin varmaan tässä välissä edellisestä postauksesta ehtinyt jo karttua.
Koko voisi olla 40-52" ja hintaa saa olla 2-4k€. Itse haluaisin sen verkkokaupan sisääntuloaulassa Sony osastolla olevan jättiläisen. Tai siitäkin oikeestaan vielä paremman, kun sehän ei taida olla 100Hz. Sen verta myyjältä kuulin, että kunnon kuva olis 100Hz. Mutta mutta en uskalla sellaista jöllikkää ostaa, kun muija tuntuu narisevan jo 40:stä.. on kuulemma liian iso. No eihän ole

, minä haluan

! No joo kieltämättä huomasin sen itsekkin kun vähän kävin katselemassa. Elikkäs kyllä se järkikoko on nyt 40 tai 46. Mutta mikä hiton aparaatti niistä kun niitä on miljoona. Aika tuskaista vaikka lelujen katteleminen yleensä on kivaa. Vähän pudottaa vaihtoehtoja kun raakkaa n. alle 2k€ vehkeet pois. Mutta silti.
Olen tässä nyt ihmetellyt seuraavia malleja:
Samsung 6-sarja 40" 100Hz (paras sampan 40")
Samsung 6-sarja 46" 100Hz (paras sampan 46")
Sony 40 X3000 (sonyn parhaat 40")
Sony 40 X3500 (erona taitaa olla vain 1 HDMI)
Sony 46 X3000 (sonyn parhaat 46")
Sony 46 X3500 (erona ?)
Ja tosiaan se 52 on jo liian iso. 46 vielä just just kehtaa kantaa himaan. Tuntuu kyllä väliaikaruutuna (n. vuosi) järkevämmältä toi 40. Vaihtaa sitten 52:een kun koulu loppu ja voi hankkia sen isomman olkkarin.
Tykkiä ei kannata ehdottaa myöskään. On ollu jo ja aivan liian suuri kuva (100"). Ja epätarkka lcd:n rinnalla vaikka olis mikä dlp.
Niin ja yks tärkeä kriteeri olis kans se, että tavalliset perus sd-lähetykset näkyis kans hyvin. Niitähän sitä joutuu vielä (kauan) kattomaan.