Nyt olisi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
moke
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 21:37

Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja moke »

turbon vaihdon aika,kumpi parempi garretin vai mitsun turbo?Mitenkäs toi bilteman turbo onko mistään kotoisin?
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

moke kirjoitti:turbon vaihdon aika,kumpi parempi garretin vai mitsun turbo?Mitenkäs toi bilteman turbo onko mistään kotoisin?

Jos uskallat kokeilla bilteman laatua niin saatat säästääkin jotain. Kukaan ei ole tainnut ainakaan täällä laulaa niiden laadusta mitään. Kai sieltäkin voi hyvää tavaraa saada.

Ja eiköhän se mitsu ole parempi, itse sain oman muistaakseni 400 eurolla. Kannattaa seurata ruotsin saab turbo clubin foorumia, sieltä irtoaa vähänajettuja edullisesti.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

850e pcs:ä uus mitsun ahdin ja vanha carretti vaihdossa heille, mukana tulee asennus sarja, joka sisältää teräspunos vesiletkut, banjopultteja ja tiivisteitä
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Methos
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 18:48
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja Methos »

Lue vanhoja viestejä, iske etsi -ruutuun hakusanaksi "turbo" niin saat tietoa ja käyttäjien kokemuksia aivan sukkana!
Parempi lienee tuo mitsu.
luge
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammi 13, 2007 20:03

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja luge »

laitoin 9-3 bilteman turbon 5kk ollu kiinni ei mitään vikaa.turbon kyljessä olevat tyyppikilvet samanlaiset kuin garretissa olin lukevinani jostain ruotsalaiselta palstalta valmistajan olevan sama kummassakin(korjatkaa jos väärässä).
moke
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 21:37

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja moke »

Joo itsekin ajattelin kallistua tohon bilteman turboon.Oliko miten iso homma vaihtaa,paljonko meni aikaa?
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Ei se vaihtohomma sinällään paha ole, turhan vähän tilaa vaan, ainakin nakkisormiselle tuppaa olemaan. Ainakin muistan että öljyn tuloletkun banjopultin kanssa tappelin melko kauan, kun laitoin uudet letkut (aeron orkkis, jäykät metalliputket). Esim. hi-flexiltä tai hydroscandilta haettujen joustavien punosletkujen kanssa voisi olla helpompaa kun taipuvat mukavammin.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja Arcer »

partsforsaabs myy garrettia 530e+80e rahti
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Nyt olisi

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Hinta onkin pompsahtanut 560e, mutta lähetys on vain 55e. Silti aika edullinen marmoritiskin ja PCS:n hintoihin verrattuna.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Vastaa Viestiin