Aeron käynnistysongelmat
Aeron käynnistysongelmat
Potilas: 9000 Aero -94, ei viritetty, ainoa muutos on dumppi(speedparts) by-passin tilalle.
Tänään kun olin lähdössä kaupasta, tonnari ei käynnistynyt. TAAS!
Eli, siis, sama vika on ollut ennenkin, silloin se loppujen lopuksi ei käynnistynyt ollenkaan vaikka virta oli. Vika silloin oli virtalukon pohja, joka vaihdoin, uusi hain merkkiliikkeestä.
Tämä oli jouluna, eli 4kk sitten. Ja nyt tänään ei lähtenyt käyntiin. Yritin muutama kertaa käynnistä, virtaa oli, mutta ei vaan käynnistynyt. Odotin hetken, ehkä 4min, sitten yhtäkkiä kun kokeilin, se lähti käyntiin kuin normaalisti. Kauppaan ei ollut matkaa kuin 4,5km, että täysin lämmin auto ei ollut, eikä kylmäkään.
Mitä on tehty:
-Bensapumppu on vaihdettu. (vuoden sisällä)
-Bensapumpun rele on vaihdettu. (talvella)
-DI kasetti ei kovin vanha ole.
-Virtalukon pohja vaihdettu
Muut viat mitä on ilmestynyt, on että ahtaa liian paljon (myös toisella mankkuvenalla), ja joskus kaupunkiajoissa lämpömittari nousee liian korkealle ennen kuin tuuletin rupee pyörimään (ei kaukana punaisesta). En tosin usko, että se ne mitenkään liittyy toisiinsa, mutta parasta mainita kuitenkin.
Ärsyttää kun ei voi luottaa siihen että se lähde käyntiin.
Mitä pitäis ruveta tutkimaan ettei sama asia tapahtuis uudestaan?
Tänään kun olin lähdössä kaupasta, tonnari ei käynnistynyt. TAAS!
Eli, siis, sama vika on ollut ennenkin, silloin se loppujen lopuksi ei käynnistynyt ollenkaan vaikka virta oli. Vika silloin oli virtalukon pohja, joka vaihdoin, uusi hain merkkiliikkeestä.
Tämä oli jouluna, eli 4kk sitten. Ja nyt tänään ei lähtenyt käyntiin. Yritin muutama kertaa käynnistä, virtaa oli, mutta ei vaan käynnistynyt. Odotin hetken, ehkä 4min, sitten yhtäkkiä kun kokeilin, se lähti käyntiin kuin normaalisti. Kauppaan ei ollut matkaa kuin 4,5km, että täysin lämmin auto ei ollut, eikä kylmäkään.
Mitä on tehty:
-Bensapumppu on vaihdettu. (vuoden sisällä)
-Bensapumpun rele on vaihdettu. (talvella)
-DI kasetti ei kovin vanha ole.
-Virtalukon pohja vaihdettu
Muut viat mitä on ilmestynyt, on että ahtaa liian paljon (myös toisella mankkuvenalla), ja joskus kaupunkiajoissa lämpömittari nousee liian korkealle ennen kuin tuuletin rupee pyörimään (ei kaukana punaisesta). En tosin usko, että se ne mitenkään liittyy toisiinsa, mutta parasta mainita kuitenkin.
Ärsyttää kun ei voi luottaa siihen että se lähde käyntiin.
Mitä pitäis ruveta tutkimaan ettei sama asia tapahtuis uudestaan?
Viimeksi muokannut Nikke_M, Su Kesä 15, 2008 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Aeron käynnistysongelmat
Minulla -94 CS temppuili ainakin 2 vuotta, kaikkea kokeiltiin eikä auttanut, välillä hinattiin merkkihuoltoonkin eivätkä löytäneen syytä. Sitten kansipahvin vaihtoon hankin kampiakselin asennontunnistimen (n. 100€ Pro-carservice) jonka vaihdon jälkeen käynnistynyt ongelmitta parivuotta. Tunnistin siinä lohkon edessä oikealla, helppo irroitta ja puhdistaa, josko öljytöhnän poisto auttaisi.
Re: Aeron käynnistysongelmat
onkos tuossa hälytintä että saattaisiko se jostain syystä temppuilla? kaukaa haettu mutta ajattelinpa kysyä... korjausta en valitettavasti osaa ehdottaa tai edes vian hakua, jos joku muu tietäisi enemmän
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: Aeron käynnistysongelmat
Epäilin sitä viimeks, että silloin sitä putsattiin kyllä, mutta en vaihtanut sitä, kun virtalukon pohja oli silloin rikki. Mutta, voihan se toki olla se. Voiko se anturi testata jotenkin, vai onko vaan pakko vaihtaa ja katsoa paraneeko?9000 cs -94 kirjoitti:Minulla -94 CS temppuili ainakin 2 vuotta, kaikkea kokeiltiin eikä auttanut, välillä hinattiin merkkihuoltoonkin eivätkä löytäneen syytä. Sitten kansipahvin vaihtoon hankin kampiakselin asennontunnistimen (n. 100€ Pro-carservice) jonka vaihdon jälkeen käynnistynyt ongelmitta parivuotta. Tunnistin siinä lohkon edessä oikealla, helppo irroitta ja puhdistaa, josko öljytöhnän poisto auttaisi.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Aeron käynnistysongelmat
Ei ole hälytintä.Boiga kirjoitti:onkos tuossa hälytintä että saattaisiko se jostain syystä temppuilla?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Aeron käynnistysongelmat
Ilmeisesti voi mitata yleismittarilla ja samoin testerillä. Tarkemmin en tiedä miten mittaus tulee suorittaa, mutta ilmeisesti tuo yleismittaritesti ei ole täysin luotettava. Puhdistamisesta ei asentoanturin tapauksessa ilmeisesti ole hyötyä mihinkään suuntaan.Voiko se anturi testata jotenkin, vai onko vaan pakko vaihtaa ja katsoa paraneeko?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Aeron käynnistysongelmat
Asentoanturin testaus lienee vaikea, koska vika on satunnainen. Netissä oli joitakin esimerkkejä, joissa anturi antoi vauhtipyörän hanpaistuksesta siniaaltoa ja yläkuolokohdalla suuremman pulssin, eli oskilloskooppi soisi mittalaitteeksi silloin kun anturi toimii. Entiedä kuinka Saabin anturi käyttäytyy.
Re: Aeron käynnistysongelmat
Onko kellään sitten kokemuksia motonetin antureista?
Eli, kannattaako ostaa halpa sieltä, käytetty vai kuitenkin uusi PCS:ltä.? Koska hintaero on kyllä melko iso! Mutta, en mä mitään huonoa kuitenkin haluaa autoon laittaa..
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
Eli, kannattaako ostaa halpa sieltä, käytetty vai kuitenkin uusi PCS:ltä.? Koska hintaero on kyllä melko iso! Mutta, en mä mitään huonoa kuitenkin haluaa autoon laittaa..
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 34.90 ???
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Aeron käynnistysongelmat
Tunnistin siinä lohkon edessä oikealla, helppo irroitta ja puhdistaa, josko öljytöhnän poisto auttaisi.[/quote]
Eikö tarvii hihnapyörää irrottaa? Mitenhän -92 mallissa?
Eikö tarvii hihnapyörää irrottaa? Mitenhän -92 mallissa?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Aeron käynnistysongelmat
Ainakin vm. 94:ssä anturi on kiinni vain yhdellä torksilla. Tosin, puhdistaminen ei ole auttanut. Mutta, ei ole vissiin ollenkaan samanlainen 92mallissa.suapas kirjoitti:Tunnistin siinä lohkon edessä oikealla, helppo irroitta ja puhdistaa, josko öljytöhnän poisto auttaisi.
Eikö tarvii hihnapyörää irrottaa? Mitenhän -92 mallissa?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Aeron käynnistysongelmat
Vanhemmassa tuo kampuran asentotunnistin on hihnapyörän takana.
= w...mäinen homma vaihtaa
94:ssa tosiaan lohkon etupuolella yhdellä pienellä torx:lla kiinni.
= helppo homma vaihtaa
Originaalissa = BOSCH taitaa tuo liitin sopia heittämällä ja tuon halvemman tarvikeanturin kanssa voi/siis voi joutua liittimen kanssa taistelemaan.
Joskus opel vectran kanssa jouduin tuon kampura-anturan vaihtamaan kun oireili em. tavoilla...
Välillä toimi pitkänkin aikaa hyvin, kun taas välillä sammui odottamatta milloin minnekin.
Joskus taas ei sitten lähtenyt käyntiin lainkaan, oli auto kylmä tai lämmin.
Ensin kokeilin italialaista tarvikeanturia joka oli täysin mykkänä.
Originaali Bosch-osa sitten korjasi kaikki käynti/käynnistymisoireet
PS. Olisikohan jo vuonna 94 ollut "General Mistakella" sormensa pelissä tonnarinkin osahankintatoimissa, kun Saabeissa oireilee samat tunnistimet kuin opeleissa:?:
= w...mäinen homma vaihtaa
94:ssa tosiaan lohkon etupuolella yhdellä pienellä torx:lla kiinni.
= helppo homma vaihtaa
Originaalissa = BOSCH taitaa tuo liitin sopia heittämällä ja tuon halvemman tarvikeanturin kanssa voi/siis voi joutua liittimen kanssa taistelemaan.
Joskus opel vectran kanssa jouduin tuon kampura-anturan vaihtamaan kun oireili em. tavoilla...
Välillä toimi pitkänkin aikaa hyvin, kun taas välillä sammui odottamatta milloin minnekin.
Joskus taas ei sitten lähtenyt käyntiin lainkaan, oli auto kylmä tai lämmin.
Ensin kokeilin italialaista tarvikeanturia joka oli täysin mykkänä.
Originaali Bosch-osa sitten korjasi kaikki käynti/käynnistymisoireet
PS. Olisikohan jo vuonna 94 ollut "General Mistakella" sormensa pelissä tonnarinkin osahankintatoimissa, kun Saabeissa oireilee samat tunnistimet kuin opeleissa:?:
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Re: Aeron käynnistysongelmat
Eli kuulostaa vähän siltä, että kannattaa kuitenkin PCS:ltä tilata.eeroolli kirjoitti:Originaalissa = BOSCH taitaa tuo liitin sopia heittämällä ja tuon halvemman tarvikeanturin kanssa voi/siis voi joutua liittimen kanssa taistelemaan.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Aeron käynnistysongelmat
Bensapumppu noin vuoden vanha.?
Mistä hankittu ja kuka vaihtanut.
Nuo B. osan letkut venyy ja paukkuu jo muutamassa kuukaudessa tankissa ollessaan.
Eli tukin paineet ja kipinä, jos ne on on hiukan isompi vika.
T: 13
Mistä hankittu ja kuka vaihtanut.
Nuo B. osan letkut venyy ja paukkuu jo muutamassa kuukaudessa tankissa ollessaan.
Eli tukin paineet ja kipinä, jos ne on on hiukan isompi vika.
T: 13
Re: Aeron käynnistysongelmat
Muistaakseni se on alle vuoden vanha. Entinen omistaja vaihtanut itse (luulisin), ja entinen omistaja on klubilainen. Mistä se on hankittu en osaa sanoa.Kurko kirjoitti:Bensapumppu noin vuoden vanha.?
Mistä hankittu ja kuka vaihtanut.
Nuo B. osan letkut venyy ja paukkuu jo muutamassa kuukaudessa tankissa ollessaan.
Eli tukin paineet ja kipinä, jos ne on on hiukan isompi vika.
T: 13
("Correkt me if I'm wrong Tri-Lo")
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Aeron käynnistysongelmat
Ei ton luulis olevan vaikeata kartoittaa.
DI kassu irti ja tulpat siihen kiinni (muista maadoitus joka tulpalle) ja starttausyrityksiä.
Jos säkenöintiä esiintyy normaalisti, niin unohda kipinä puoli.
Jos ei vika on luultavasti DI kasetissa tai asentoanturissa
Jos kipinöinti havaittiin, niin liitä painemittari jakotukkiin.
Pitäis näyttää noin 2,5-3kiloo ilmakehää vasten ja säilyä seuraavaan aamuun.
Jos ei niin vika löytyy tankista.
T: 13
DI kassu irti ja tulpat siihen kiinni (muista maadoitus joka tulpalle) ja starttausyrityksiä.
Jos säkenöintiä esiintyy normaalisti, niin unohda kipinä puoli.
Jos ei vika on luultavasti DI kasetissa tai asentoanturissa
Jos kipinöinti havaittiin, niin liitä painemittari jakotukkiin.
Pitäis näyttää noin 2,5-3kiloo ilmakehää vasten ja säilyä seuraavaan aamuun.
Jos ei niin vika löytyy tankista.
T: 13