Oletko sinä liikennekiusaaja?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
JiiVee
"Hölösuu"

Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kupari kirjoitti:Niin leveäkaistatiellä mahtuu 4 rinnan mutta jos vastaantulevalla kaistalla on ohitustilanne ja itse ohitan letkaa ja edessä vilkuton volvo työntää vierelle niin 5 rinnakkain ei oikein mahdu.
Olen sen verran jääräpää että olen ohittanut leveäkaistatiellä muutaman kerran näitä yksinäisiä keskiviivan ratsastajia kylmästi oikealta joten siinä mielessä kiusaaja olen. Jonossa en sitä tee.
Kerran Pietarsaaressa muistan tehneeni ohituksen oikealta. Edellä meni ikämies 20 - 30 km/h keskiviivan päällä. Rajoitus oli 50. Lähdin Fiat 133 öljypolttimella oikealta ohi ja tämä herra alkoi kiihdyttämään. Meinasi loppua loppuun ajetusta 850 kuutioisesta voima kun äijä alkoi kiihdyttämään. Onneksi sillä loppui luonto on siinä 50 km/h:n vaiheilla ja pääsin ohi. Öljyä poltin siinä kiihdytyksessä varmaan litran. Torveahan tuo soitti ja vilkutteli valoja, mutta en ollut moinenskaan. Oli muuten Saab 99 tällä liikennekiusaajalla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mimmi kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Joillekin on vaikea ajaa siellä oikeassa reunassa...
Tämä johtuu siitä, että tojorolla voi pudota asfaltilta, jollei sillä aja keskiviivan päällä. Tojorollat ja mikrat kun ovat tunnetusta 4,5m leveitä.
ei ne siks aja keskellä vaan siksi että semmosen tuulipussin ajaminen yhtään tuulisellä säällä alle metri reunasta on aika riskaabelia :wink:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Eikö Ford Fiesta 1.1GX, Nissan Cherry & Sunny oo tuulipusseja? Ainakin tuuli vaikutti paljon ajoon mutta itse olen tottunut pitämään ratista kiinni edes yhdellä kädellä... Ja noin sentti reunaviivasta tuli ajeltua että hätähousut pääsee ohi, vasemmalta.
Saab-man
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Joo, kävipä viime viikonloppuna. Oltiin ajelemassa eteläsuomesta pohjois-savon suuntaan. Nelostiellä ennen Toivakkaa liimaantui vanha Mitsubishi Galant perseeseen. Se perhana seurasi seuraavat 50 km tappituntumalla vaikka lääniä olisi ollut mennä ohi (x10). Helvetin hankala on ymmärtää tommosta... Pääsin sentään 3 kertaa kiihdyttämään risteyksestä siten että Mitsu jäi kuin tikku p"#¤kaan mutta sen jälkeen se vaan tarrautui takas perseeseen kiinni... Viimein se kuittas 80 auleella ohi ja meni menojaan... Menköönsä mulk*u! Jos ollaan 2 ainoata autoa n. 2 km tiealueella ni onko pakko roikkua toisissa kiinni?
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

sillon tällön tulee aina liikenteessä kuskeja jotka tarvitsevat jonkun kirittämään että saavat sen autonsa kulkemaan rajoituksen mukaan. Jos yrität pitää turvavälin edellä menevä hidastaa, jos työnnät kiinni puskuriin niin nopeus nousee rajoituksen sallimaan ja jos menet ohi niin se nopeus nousee hiukan yli rajoituksen. Harvinaisen rasittavaa. Samat kuljettajat saavat sen ylinopeuden aina aikaiseksi ohituskaistojenkin aikana. Yleensä työnnän surutta ohi käyttäen ylinopeutta.

Ja tuossa vähän aikaa sitten tuollaiseen käytöseen syyllistyi bussi(!!). Siinä oli satasen lätkä perässä mutta satasta se ei kulkenut kuin vain ja ainoastaan ohituskaistojen aikana :evil:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Turbo16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Niin paljon mitä 1.6Litraisella Toyotalla voi kiusata :mrgreen:
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mimmi kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Joillekin on vaikea ajaa siellä oikeassa reunassa...
Tämä johtuu siitä, että tojorolla voi pudota asfaltilta, jollei sillä aja keskiviivan päällä. Tojorollat ja mikrat kun ovat tunnetusta 4,5m leveitä.
Aivan, ja joka ***tanan tila-auton pitää mennä niin aivan ku kuskin takana olis vielä sen 24 metriä roilaa jäljellä :evil: Ihan **tunmoisia ryhmittymisiä, kääntämisiä jne.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
et
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja et »

Helsingis ainakin näkee melkein joka päivä autoilijoita jotka ajavat 20km/h alinopeutta, mutta kun näkyy vaihtuvan keltaiselle niin Kaikki irti koneesta ja päin punaisia.
Dieselit erityisesti pölläyttä mojovat savut kun kaikki muut jää valoihin paitsi itse.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

et kirjoitti:Helsingis ainakin näkee melkein joka päivä autoilijoita jotka ajavat 20km/h alinopeutta, mutta kun näkyy vaihtuvan keltaiselle niin Kaikki irti koneesta ja päin punaisia.
Dieselit erityisesti pölläyttä mojovat savut kun kaikki muut jää valoihin paitsi itse.
Mä oon luullu että keltanen ois merkki "valmistaudu punaisen tuloon", ja ollaan toinen jalka jarrun päällä kun tyylikkäästi rullataan menemään, jos ehtii tolpan ohi keltaisella niin saa mennä mutta jos silmämunaan sattuu punanen säde osumaan niin sitten polkastaan jarrua. Pitänee tästä lähin varuilta vetää täysillä valoista ja kolarin sattuessa tuumata olevansa värisokea.
Vastaa Viestiin