Saahan sen kun erottaa ne toisistaan, mutta siloin on kone ja loota irti molemmatMaski001 kirjoitti:Saako koneen irti ja ulos ilman vaihdelaatikkoo?
Nyt se jätti tielle
Re: Nyt se jätti tielle
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nyt se jätti tielle
Multa saisi hädässä oleva ja oikeasti tarvitseva: 9000i cd vm. 91 2.0ltr. Jos viitsii niin voihan siitäkin jumpata koneen tilalle. Täysin toimiva ja ehjä kone. Tosin ajettu jo yli 500tkm...liteFun kirjoitti:Nyt ei tullu kovin katottua mistä autosta oli kyse, mutta nettiautossa oli myynnissä 250e joku tonnari jossa vissiin oli kori täysin mätä.

Re: Nyt se jätti tielle
Voishan sitäkin aatella, mutta on jo toi yks romu työpaikan hallia täyttämässä. Katotaan ny ku saan koneen ylös että mitä se vaatii.Alihankkija kirjoitti: Multa saisi hädässä oleva ja oikeasti tarvitseva: 9000i cd vm. 91 2.0ltr. Jos viitsii niin voihan siitäkin jumpata koneen tilalle. Täysin toimiva ja ehjä kone. Tosin ajettu jo yli 500tkm...
Selviääkö pelkän koneen nostamisella helpommalla, kun että ottas laatikon kanssa ylös? sillonhan pitäs laatikko tyhjentää öljystä ja vetoakselit irti? Mutta jos otta koneen ylös, niin laatikkoo ei tarvi tyhjätä, mutta se pitäs tukee jollain niin että pysyy paikallaan?
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Miksi laatikko pitäisi tyhjentää öljystä ? en oikeen hiffaa , kyllä ne öljyt siellä pysyy vaikka sen laatikon irrottaa tai jos vetarin ottaa pois maljasta.Maski001 kirjoitti:Voishan sitäkin aatella, mutta on jo toi yks romu työpaikan hallia täyttämässä. Katotaan ny ku saan koneen ylös että mitä se vaatii.Alihankkija kirjoitti: Multa saisi hädässä oleva ja oikeasti tarvitseva: 9000i cd vm. 91 2.0ltr. Jos viitsii niin voihan siitäkin jumpata koneen tilalle. Täysin toimiva ja ehjä kone. Tosin ajettu jo yli 500tkm...
Selviääkö pelkän koneen nostamisella helpommalla, kun että ottas laatikon kanssa ylös? sillonhan pitäs laatikko tyhjentää öljystä ja vetoakselit irti? Mutta jos otta koneen ylös, niin laatikkoo ei tarvi tyhjätä, mutta se pitäs tukee jollain niin että pysyy paikallaan?
Re: Nyt se jätti tielle
ahaa, sehän on hyväKaide kirjoitti: Miksi laatikko pitäisi tyhjentää öljystä ? en oikeen hiffaa , kyllä ne öljyt siellä pysyy vaikka sen laatikon irrottaa tai jos vetarin ottaa pois maljasta.

2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Taas muutaman kuukauden motivaatiotauolta palattua, sain koneen ylös ja kurkattua sisään.
Tasapainoakselin laakeri on paskana. Miten tuon saa vaihdettua?
http://www.fileshack.us/get_file.php?id ... aakeri.jpg
Tasapainoakseleista näkee että toinen laakeri on käyny hyvin kuivana ja kuumentunut. Oiskohan öljykanava mennyt tukkoon, vai mikä aiheuttaa tollasta?
http://www.fileshack.us/get_file.php?id ... kselit.jpg
Tasapainoakselin laakeri on paskana. Miten tuon saa vaihdettua?
http://www.fileshack.us/get_file.php?id ... aakeri.jpg
Tasapainoakseleista näkee että toinen laakeri on käyny hyvin kuivana ja kuumentunut. Oiskohan öljykanava mennyt tukkoon, vai mikä aiheuttaa tollasta?
http://www.fileshack.us/get_file.php?id ... kselit.jpg
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
Hienon kuvan olet saanut. Sulla on varmaan nyt öljypohjakin irti. Pura se atomeiksi jos et vielä ole purjanut ja katso, että onko se öljysihti siellä alanurkassa miten täynnä karstaa ja pikeä. Sieltä saattaa löytyä yksi syyllinen.
Kumpikos akseli tuo on mikä on saanut kipeetä? Mulla olisi kait suht hyvä imusarjan puoleinen. No, nuo akselithan on samanlaisia, mutta se ratasosa eri.
Se mitä tuohon laakeriholkkiin tulee, pitää proput avata toisesta ja vetää laakeri ulos asiaankuuluvalla ulosvetäjälla ja laittaa samalla kalulla uudet tilalle. Tuota ulosvetäjää löytynee joltakin foorumilaiselta lainaksi. Jos ei niin saattaa joku merkkikorjaamo auttaa.
Kumpikos akseli tuo on mikä on saanut kipeetä? Mulla olisi kait suht hyvä imusarjan puoleinen. No, nuo akselithan on samanlaisia, mutta se ratasosa eri.
Se mitä tuohon laakeriholkkiin tulee, pitää proput avata toisesta ja vetää laakeri ulos asiaankuuluvalla ulosvetäjälla ja laittaa samalla kalulla uudet tilalle. Tuota ulosvetäjää löytynee joltakin foorumilaiselta lainaksi. Jos ei niin saattaa joku merkkikorjaamo auttaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tasapainoakselin laakerit
Joo, öljypohja on irotettu. Oli hyvässä kunnossa, ei paljoa paskaa, muutama hammasrattaan kärki löytyi. Mutta, tasapainoakselin rattaat on täysin ehjiä, ei yhtään kärkeä poikki. Ihmettelen että mistä öljypohjaan on muutamat karanneet.peinu kirjoitti:Hienon kuvan olet saanut. Sulla on varmaan nyt öljypohjakin irti. Pura se atomeiksi jos et vielä ole purjanut ja katso, että onko se öljysihti siellä alanurkassa miten täynnä karstaa ja pikeä. Sieltä saattaa löytyä yksi syyllinen.
Kumpikos akseli tuo on mikä on saanut kipeetä? Mulla olisi kait suht hyvä imusarjan puoleinen. No, nuo akselithan on samanlaisia, mutta se ratasosa eri.
Se mitä tuohon laakeriholkkiin tulee, pitää proput avata toisesta ja vetää laakeri ulos asiaankuuluvalla ulosvetäjälla ja laittaa samalla kalulla uudet tilalle. Tuota ulosvetäjää löytynee joltakin foorumilaiselta lainaksi. Jos ei niin saattaa joku merkkikorjaamo auttaa.
Akseli on imusarjan puoleinen. Ja ratasosa on ehjä.
Saako noita laakereita muualta kuin merkkiliikkeestä?
2,3 CD '91
Re: Nyt se jätti tielle
PCS:ltä (http://www.pro-carservice.com) saa kaikkea mitä merkkiliikkeestäkin samoin käsittääkseni potkuhousulta (http://www.trolli.nu).
Oletko muuten putsannut tuon tasapainoakselin kammion vai miten se noin siisti on? Mulla on "ihan täynnä" karstaa, mutta ei se sieltä ole näköjään päässyt kulkeutumaan muualle..
Oletko muuten putsannut tuon tasapainoakselin kammion vai miten se noin siisti on? Mulla on "ihan täynnä" karstaa, mutta ei se sieltä ole näköjään päässyt kulkeutumaan muualle..
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Nyt se jätti tielle
Ihan vaan avasin tänään aamupäivälläpeinu kirjoitti:PCS:ltä (http://www.pro-carservice.com) saa kaikkea mitä merkkiliikkeestäkin samoin käsittääkseni potkuhousulta (http://www.trolli.nu).
Oletko muuten putsannut tuon tasapainoakselin kammion vai miten se noin siisti on? Mulla on "ihan täynnä" karstaa, mutta ei se sieltä ole näköjään päässyt kulkeutumaan muualle..

2,3 CD '91
tasapainoakselin laakereiden tukkiminen
Kannattaako tasapainoakselien laakerit uusia? Tarkoitus ei ole laittaa ketjua enää paikalleen, mutta öljykanavat pitäis tukkia. Laakerit on varmasti väljät, sen verran niissä on naarmua pinnassa. Onko jokin helpompi konsti jolla kanavat tukitaan?
2,3 CD '91