Terve! Olisin kysynyt vaunun vedosta.Tällä hetkelä on saab 9-3 2l turbo 154hv.
Vedän vaunua Solifer merkkistä, mikä omapaino on 1250kg ja kokonais massa 1400kg saisi vetää 1600kg painoista vaunua mutta on hiukan nahkee tulemaan perässä. Saako helposti piristettyä? Vai olisiko tälläinen myynnissä oleva Saab 9-5 2.3t Arc Sentronic 185hv ja saako tätä helposti piristettyä?
Saab 9-5
Re: Saab 9-5
Molemmista saa kyllä helposti tarvittavat tehot ja väännöt virisoftalla.. Oikeastaan yhtä hyviä ovat koska kyseisen 9-5:n vakioahdin on pienempi kuin tuon T5 koneella olevan 9-3:n. 9-3:sta saa pelkällä softapäivityksellä liki 100hv lisää, 9-5 pääsee samantasoisella virityksellä melkein samoihin lukemiin mutta ihan alapäästä (alle 2000rpm) hieman laajemmalla vääntöalueella.
9-3 tapauksessa softan voi tehdä nykyään jopa itse jos ei halua rikastuttaa muutamalla satasella virifirmaa ja joko löytyy itse taitoa ohjelmoida flasheja tai joku joka sen haluaa tehdä ilmaiseksi tai kohtuullista korvausta vastaan. Periaatteessa voi onnistua myös 9-5 kohdalla "stage1"-tasolle.
9-3 tapauksessa softan voi tehdä nykyään jopa itse jos ei halua rikastuttaa muutamalla satasella virifirmaa ja joko löytyy itse taitoa ohjelmoida flasheja tai joku joka sen haluaa tehdä ilmaiseksi tai kohtuullista korvausta vastaan. Periaatteessa voi onnistua myös 9-5 kohdalla "stage1"-tasolle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5
Mikä nyt sitten on nahkee...
Me vedellään S9:ä Solihvieteriä manuaalilla 2,3t 9-5:llä, jossa oli uutena tehtaan ilmoituksen mukaan 185 pollea. Mäkisessä maastossa nelosella, joskus tasasella vitosella vakkarisäädin päällä. Nahkeeksi en osaa menoa moittia, vaikka joskus ylämäissä meinaa turbomittari kivuta punaiselle.
Silti on käynyt mielessä laittaa BSR:n softa sisään, sen kun luvataan nostavan nimenomaan vääntöä aika mukavasti. Sitähän sitä vaunun vedossa kysytään.
Me vedellään S9:ä Solihvieteriä manuaalilla 2,3t 9-5:llä, jossa oli uutena tehtaan ilmoituksen mukaan 185 pollea. Mäkisessä maastossa nelosella, joskus tasasella vitosella vakkarisäädin päällä. Nahkeeksi en osaa menoa moittia, vaikka joskus ylämäissä meinaa turbomittari kivuta punaiselle.
Silti on käynyt mielessä laittaa BSR:n softa sisään, sen kun luvataan nostavan nimenomaan vääntöä aika mukavasti. Sitähän sitä vaunun vedossa kysytään.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Re: Saab 9-5
Mulla allekirjoituksen autossa 210hp/320nm ja hiukan kokemusta 930kg omapainoisen soliferin vedosta. ei ole valittamista ja vääntöä on tarpeeksi. onkait tuolla kohtuu helppo ohitellakin. ei muuta ku 9-3:seen softa sissään ja meininki muuttuu.
Re: Saab 9-5
Kiitti vinkeistä! Tossa rupesin tuota 9-3:kolmostani kattelee, huomasin että toisiin samalaisiin verrattuna tuntuu aika keinuvalta tarvii vaihtaa iskarit, kun en tiedä kuka on vaihtanut ja koska. Olisko Motonetin kaasuiskarit ok? Ja saako vielä ns. vaunuveto jousia niitä jäykempiä Ja onko turun seudulla kaveria joka osais softata meikä pojan Saabi?
Jartsi
Re: Saab 9-5
Moro, 9-3 on saatavana MAD:in lisäjouset,jotka asennetaan omien jousien sisään. Laitoin omaan saabiin kyseisen satsin, ja kyllä veto-ominaisuudet parani huomattavasti. Nyt pitäis alkaa kyseleen 9-5 wagoniin samanlaisia.