Huh helpotusta.
Huh helpotusta.
Tänään sitten tuli käytyä Satakunnan autotalolla vaihdatuttamassa tonnariini sen surullisen kuuluisan läppä kotelon tcs vian vuoksi,mutta helpotus sinänsä että ei auttanut kotelon vaihdolla tämä vika,siin sitten pohti huolto mies että vaihdamme vanhan läppä kotelon takaisin paikalle koska ei parantunut siitä.Vika koodit olivat seuraavat 25772 tilapäinen,33421 tilapäinen ja sitten 53450 virta liian pieni,tämä oli jo silloin ekalla kertaa vika koodina ku ne luettiin,tänään sitten koodi ilmoitti vika koodiksi ei singnaalia.Joten asentaja päätteli että voi olla johto vika kysees,eli johto poikki tai nirhaantunut jostakin.Mutta edelleen toivon hyvät klubilaiset annatte kommentteja ja vaikka neuvojakin.Ma 12.5 jälleen aika Satakunnan autotalolle,silloin tutkitaan virta piuhat yms.
Re: Huh helpotusta.
vikapaikkoja: kaasupolkimen asentoanturi, abs releboksis on pari diodia, niistä toinen rikki. Huono akku. akvaariokotelon seinässä oleva venttiili(repsikan puolella, menee kaksi alipaineletkua ja päässä on parin sentin letkutumppi
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Huh helpotusta.
Uutta tietoa,tänä aamuna ku laitoin auton kylmänä käyntiin ni tcs valo ei palanutkaan ja auto pelasi kuin unelma jonkun aikaa mutta sitten taasen sytty tcs valo ja meni niin sanottuun vika tilaan.Auto lataa tyhjä käynnillä 13.2 volttia ja mun mielestäni tän pitäis ladata 14 volttia vai olenko väärässä?eilen illalla kävin johtoja ja pistokkeita läpi ja voitelin niitä,ei mitään vaikutusta asiaan,mutta kuten edellä mainitsin niin tänä aamuna pelasi kuin unelma vähän aikaa ja tää kyseinen valo ei ole ennen mulla ollessa sammunut paisi nyt. 

Re: Huh helpotusta.
Huono akku voi tehdä tuota. Mulla korjaantui kerran TCS vika juuri että vaihtoi uuden akun. Ja vaikka jännite olisikin yli tuon 13V , ei se kerro silti akun kuntoa muutoin. Normi latausjännite taitaa olla edusta luettuna olla siinä 13.3-13,6V välillä. kylmänä vielä enempi. Joskus kovina pakkasaamuina ollut jopa yli 14 jonkin matkaa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Huh helpotusta.
Täytyy kokeilla uudella akulla sitten munkin kyseinen hommeli jos vaikka parantuisi sillä,tänään vaihdoin uuden jännite säätimen,oman ekun mukaan vaan latais 10.6 volttia,en luota kyllä tohon auton omaan mittariin enään yhtään,liikkeessäkin katottuna ma latas 13.2 volttia ku auton oma tieturi näytti 11.6 volttia.Aamul tosiaan pelitti hienosti ku se sattu pelaan jonkun aikaa.
Re: Huh helpotusta.
Hapettuneita tai palaneita johtoja? Jos lähtee vaihtamaan tai tutkimaan niin eka uudet kaapelit akulta ja sen jälkeen pienempien johtojen kimppuun?Nik79 kirjoitti:en luota kyllä tohon auton omaan mittariin enään yhtään
Päällepäin johdot voi olla kunnossa.
Re: Huh helpotusta.
Täytyypä sanoa tuo asentajalle,mul kyl näkyis olevan startille tuleva johto paljaana,kyseinen johto on virta puoli ilmeisesti ku on punainen sellaanen.Autotalon huolto neuvoja tilaa ny ma uuden kaasu polkimen asento anturin,palopellissä olevan alipaine tunnistimen ja nämä diodit,ja tulee uusi akkukin samalla.Näitä kyseisiä osia ei tarvitse maksaa jos ei parane sillä.On tää mukavaa hommaa ku täytyy arvailemalla kokeilla mis voi olla vika,kalliiksi tulee mutta tulkoon että saa auton toimiin.
Re: Huh helpotusta.
Uusinta tietoa taas vähän,eli tänään uusin autooni akun tämän tcs ongelman kanssa,ei vaikutusta.Autohan on sitten vm:91 oleva tonnari 2.3 turbo s jos en ole maininnut sitä.
Re: Huh helpotusta.
Moron clubilaiset.Tänään kävin taas Satakunnan autotalolla kyseisen tcs vian takia,nyt löyty vika kohde ja se on tämä varmuusventtiili viallinen mikä sijaitsee palo pellissä oikealla puolella,nyt sai vika koodit poiskin ja auto pelaa hyvin mutta kuten huolto mies sano että valo syttyy uudestaan ja niin se tekikin.Uusi varmuus venttiili laitetaan nyt ke paikalle sitten.Kiitos muuten kuuluu Jamppa sinulle ku viitsit mulle nämä vika kohteet sanoa 

Re: Huh helpotusta.
Moron klubilaiset.Tänään vaihdettiin autooni se palopellissä oleva alipaine tunnistin anturi ja auto rupesi pelaamaan hyvin,mutta oli pirun tarkka homma vaikka anturi vaihdettiin niin ilmoitti vika koodiksi samaa anturia ja samal et kaasu vaijerissa pitää olla 1 mm välystä,no se säädettiin ja rupesi pelaan moitteitta.Mutta katsotaan nyt pelaako enään ku käynistän auton seuraavan kerran. 
