Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

pevi kirjoitti:Epäilen vahvasti ettei kampiakselin asentoanturin vaihto auta. On sen verran kriittinen vekotin, että sen pätkiminen pysäyttää koneen välittömästi.
Aikoinaan oli valtavasti ongelmia mittaamalla ehjänä pidetyn auton kanssa, ainoastaan tdc-anturi antoi hieman yli toleranssissa olevan arvon, joka olevinaan oli mittarivirheen kanssa toleranssissa.

Kuitenkin vika poistui kyseisen käikäleen vaihdolla. Rikkinäisessä anturissa oli mekaaninen iskun aiheuttama hiushalkeama, josta kosteus oli päässyt sisään tekemään tuhojaan. Kylmänä toimi jotenkin, kuumana ryki ja paukkui pirusti.
96 M75 i12 5-speed ;)
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

pevi kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:
pevi kirjoitti:Bensapumppu tai suodatin. Mahdollisesti myös imupuolen vuoto.
Jotenkin tuntuu, että auto saa mielumminkin liikaa polttoainetta. Pumppuvikaa en oikein siis usko, mutta vaihdan bensansuodattimen kuitenkin.
Oletko tarkistanut MAP sensorin sähkö /alipaineliitokset. T5 mittaa ilmamäärän lämpotilan ja paineen avulla, jos ne ei täsmää saattaa seos mennä rikkaaksi.
Täytyypä tarkastaa nuo sensorin liitännät. Niihin on kyllä jouduttu tekemään toinen pää itse kun oikeanlaista liitintä ei löytynyt ja alkuperäinen ei sopinut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

vika löytyi

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kiitos vinkkejä antaneille, varsinkin Peville ratkaisevasta vinkistä.

Vaihdoin vanhan map-anturin takaisin ja auto alkoi toimimaan. Stage 4:n mukana tullut anturi tuskin on rikki vaan joku oma juotokseni on todennäköisesti pettänyt. Omaa kädettömyyttä siis sopivaa liitintä värkätessä. Alkuperäinenhän ei sopinut.

Olisihan tuon vian merkkiliikekin löytänyt, mutta näin kulut pysyivät aisoissa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Komppaan tähän ketjuun, kun liippaa aika läheltä omaa pientä ongelmaa.

Elikkäs,

Autoni kanssa tekee tätä pientä nykimistä tai nypytystä.

Olen juuri vaihtanut polttoainesuodattimen ja tulpat.
Korjattu se ruiskun imuilman AMP liitin.
Tsekattu kaikki alipaineletkut.
Ei mitään CE valoa pala.
DI kasetti vaihdettu myös täysin uuteen.

Onko minun Trionicci autossani tätä TDC anturia?

Voisin vielä varuiksi vaihtaa MAPpi sensorille tuon alipaineletkun parempaan.

Muuten auto vastaa hyvin kaasuun ja ahtaa hienosti. Käy tasaiseen tyhjäkäyntiä.
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja peinu »

hessu75 kirjoitti: Onko minun Trionicci autossani tätä TDC anturia?

Muuten auto vastaa hyvin kaasuun ja ahtaa hienosti. Käy tasaiseen tyhjäkäyntiä.
TDC-anturi lienee Top Dead Center eli kampiakselin asentotunnistin? Tuo on yleensä yhdistetty huonoon käynnistyvyyteen ja humppaavaan tyhjäkäyntiin? Arvelut forumilta luettua, ei siis omakohtaista kokemusta. Pitäis olla moottotrin etupuolella lähellä vaihdelaatikon kiinitystä. Mittaa kampiakselin asentoa kampiakselin lootan puoleisesta päästä aukkolevystä.

Löytyy EPC:stä osiosta:
2 Moottori, SYLINTERIRYHMÄ, 0330 Kampiakseli, Mäntä, 7 Aukkolevy.
3A sähköjärjestelmä yleistä, SYTYTYSJÄRJESTELMÄ, 0450 TRIONIC, 7 aukkolevy, 9 tila-anturi

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:Hessulla on pitkälohkokone (m-93) ja sen anturi on hihnapyörän takana jakopään päässä.
Olimpas puusilmä :) sitähän se Maurikin varmaan tuossa ylempänä mulkoili 8O
Sama konehan se minullakin...tänään viimeksi anturin irroittanut ja asentanut :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onko tämä anturi niin arvokas, että pitää mennä Brasiliaan myymään toinen keuhko, vai saako esim Motonetista?

Voisi sen varuiksi vaihtaa, kun auto kumminkin vuodesta -93 porskuttanut ja en usko, että tuota anturia on vaihdettu tehtaalta lähdön jälkeen. Ei ainakaan huoltohistoriaa tutkiessa löytynyt mitään mainintaa kuiteissa.

Kits

-Hessu-

PS nopein, joka kertoo mulle öljynsuodattimen jalan O-renkaan EPC koodin, saa PC supporttia kotona ja kovon asennuksen :lol:
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja kena »

hessu75 kirjoitti: PS nopein, joka kertoo mulle öljynsuodattimen jalan O-renkaan EPC koodin, saa PC supporttia kotona ja kovon asennuksen :lol:
80 47 128? =)
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hehee,

Tänks, mä käyn Länsiautossa kysäseen tolla numerolla.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja kena »

hessu75 kirjoitti:Hehee,
Tänks, mä käyn Länsiautossa kysäseen tolla numerolla.
Eipä kestä. Tarkista nyt vielä.. B234 koneeseenhan tuo on (päättelin signaturestasi)?
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja peinu »

hessu75 kirjoitti:Onko tämä anturi niin arvokas, että pitää mennä Brasiliaan myymään toinen keuhko, vai saako esim Motonetista?

Voisi sen varuiksi vaihtaa, kun auto kumminkin vuodesta -93 porskuttanut ja en usko, että tuota anturia on vaihdettu tehtaalta lähdön jälkeen. Ei ainakaan huoltohistoriaa tutkiessa löytynyt mitään mainintaa kuiteissa.

Kits

-Hessu-

PS nopein, joka kertoo mulle öljynsuodattimen jalan O-renkaan EPC koodin, saa PC supporttia kotona ja kovon asennuksen :lol:
Kyllä mä muistelen, että toi anturi on luokkaa munuainen mexikossa. Kannattaa koittaa käytettynä haalia.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin