Moi!
Selviääkö 2T:n laatikon numeroista sen vuosimalli ja se että onko kyseessä 3 vai 4 lovinen?
t. Mika
Tahtarin loota
Tahtarin loota
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Valmistusnumero on lyöty kytkinkoppaan, joten se ei välttämättä pidä paikkaansa. Numerointi on ollut juokseva, eikä mitenkään vuosimallin mukaan vaihtuva. Saa siitä tietysti jotain osviittaa, jos esim varaosakirja kertoo jonkun osan vaihtuneen tietystä lootan numerosta ja muuta kautta kerrotaan muutoksen tulleen johonkin vuosimalliin. Huoltotiedotteet on varmaan paras tietolähde, jos jostain sellaiset käsiinsä saa. Niissä on ollut tarkimmat päiväykset muutoksille.
Tahtarin nelivaihteisen kuorien valussa on iso numero 4, mutta saahan pykälien lukumäärän vaihdevivustakin selville.
Tahtarin nelivaihteisen kuorien valussa on iso numero 4, mutta saahan pykälien lukumäärän vaihdevivustakin selville.
Kiitos tiedoista! Täytyy tsekata se numero, siihen koppaan on tosiaan meistetty "juokseva" numero. Ja jummijammi, siinä on tosiaan iso nelonen siinä valussa. Eikös nää neliloviset ollut halutumpia? Paljonkohan tuolla on arvoa projektikuntoisena? Eli siitä puuttuu ainakin vetarien kiinnitykset ja ehkä jotain muutakin, mutta nehän kait saa sitten 3-lovisesta...
t. Mika
ps. Myös 2T-vetarit taisi löytyä. Onko niissä eroja eri vuosimalleissa? Mistä tunnistaa?
t. Mika
ps. Myös 2T-vetarit taisi löytyä. Onko niissä eroja eri vuosimalleissa? Mistä tunnistaa?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vetareissa uloimmat nivelet muuttui vakionopeusniveliksi Sportissa vm.'64 ja tavallisissa '65. Sisemmät rättinivelistä t-mallisiksi Sportissa '65 ja muissa '66. Sisimpien vetoakselien (joissa maljat) halkaisija kasvoi sitten joskus V4-aikana "vaihdelaatikon numerosta F 68929 lähtien".
Nelivaihteinen oli vasta '66 vakiovaruste. Farmarit oli kai alusta alkaen, ja Sportit.
Nelivaihteinen oli vasta '66 vakiovaruste. Farmarit oli kai alusta alkaen, ja Sportit.