9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Viesti Kirjoittaja Pola »

Kun nykynen GT17 alkaa kolkissa näyttää väsymisen merkkejä niin voiko sen korvata femman ahtimella, vai onko niissä jotain eroavaisuuksia?
#3272
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: 9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Femman ahdin pitäis olla sama mikä og9-3 kin. Poislukien Aero ja ilmeisesti 2.3 T joissa Mitsun fööni, pahoittelen jos kirjottelin palturia :oops:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Myös aerossa oleva mitsun 15T on sama kuin 9-3 aerossa sekä viggenissä oleva vastaavanlainen. Eli sopii kaikki ristiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pola kirjoitti:Kun nykynen GT17 alkaa kolkissa näyttää väsymisen merkkejä niin voiko sen korvata femman ahtimella, vai onko niissä jotain eroavaisuuksia?
Laita ihmeessä se Mitsun TD04-15T GT17:n tilalle, sillä se on kestävämpi ahdin kuin tuo Garrett. Ei nimittäin olisi yhtään uusi asia, että uusikin GT17 porsisi, varsinkin kun sulla on autossasi tuo (Saabin oma) virisetti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Viesti Kirjoittaja Pola »

Laita ihmeessä se Mitsun TD04-15T GT17:n tilalle, sillä se on kestävämpi ahdin kuin tuo Garrett. Ei nimittäin olisi yhtään uusi asia, että uusikin GT17 porsisi, varsinkin kun sulla on autossasi tuo (Saabin oma) virisetti.[/quote]

Joo! Vaikuttaa ihan hyvältä idealta. Hämmästyttävän pitkään tuo garretti kestikin (260,000). Jos nyt näistä teksteistä oon oikein ymmärtäny niin tuo Mitsu menee tilalle vesiletkuja lukuun ottamatta ihan suoraan?
#3272
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-3 ja 9-5 ahdinten erot

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Juu, näinhän se taisi olla, itse tosin vaihdoin kaikki letkut.

Varsinkin öljyntuloletkun kanssa on sen verta ahdasta, että suosittelen hakemaan letkut esim. hiflexiltä, vaikkapa teräspunosletkuna, joka joustaa ja on paljon miellyttävämpi asentaa kuin jäykkä orkkisputki.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin