Mukavaa

Vanhemmassa otteessa ei ole kai valmistusmaata ollut.
Mistäköhän saisi ison Made in Finland tarran takaikkunaan?
Jos haluat cabrion tai Viggenin, älä kerro vaimolle, mutta tiesitkö, että viimeiset 5-oviset OG 9-3:t (2002 - 2003) on tehty Uudessakaupungissa? Näin tehtiin, koska Trollhättanin kapasiteetti tarvittiin 9-3 SS:n linjojen asenteluun ja tuotannon käynnistelemiseen.dimebak kirjoitti:Mun molemmat kiesit on tehty Suomessa. Vitsailinkin vaimolle, että myös seuraava Saab pitää olla Assembled in Finland. Ja perään heitin, että siihen on sitten pirun näppärä pakata lapset kyytiinAvo-Aero tai -Viggen
![]()
Tuo oli mukava kuulla. Tuommoinen Jubilee ku olis ihan mieluinen auto lapsiperheelle; nahkasisustus helpompi puhdistaa kuin kangas, automaatti-ilmastointi, tilava takakontti, sopivasti tehoa jne.Juha96 kirjoitti:Näitä myytiin Suomessa ainakin 2,0t ja 2,0t SE TurboJubilee- versioina, valmistusmaa kannattaa tsekata VIN-koodista.
Mä leikkasin sen tarran kahtia ja laitoin takajarruvalon vasemmalle puolelle että "Saab" ja oikealle puolelle että "Suomesta".Juha96 kirjoitti:Takalasitarrojen kohtaloksi myöhemmin koitui lisäjarruvalo
Metso Corporation. Suomalainen pörssiyhtiö siis.Ääni kirjoitti: Kuka omistaa uudenkaupungin tehtaan?
Niin, tai ei olisi kannattanut lopettaa kaksoispolttoainejärjestelmiin satsausta 80-luvulla.Ääni kirjoitti:Uudessakaupungissa kuulema lomautetaan, harmi... ehkä meilläkin kannattaisi jo täysillä alkaa panostaa sähköautoihin. Tuo 100 vuotias polttomoottori alkaa olemaan aikansa elänyt. Uskon että markkinat on olemassa, kun vaan joku saa vaan valmista aikaiseksi. Suomessa osataan kyllä.
No joo... olisi voinut toimia ja ehkä toimisi vieläkin. Mutta polttomoottorin hyötysuhde on surkea, jotain 30% kai. Sähköautolla hyötysuhde on paljon korkeampi, se pyörii kai kuitenkin jossain lähemmäs 80% korvilla tai ylikin.Juha96 kirjoitti: Jos Petroihin olisi maltettu ottaa käyttöön kalliimpia komponentteja (enemmän elektroniikkaa kuten nakutustunnistin, vähemmän nakutusherkkä 16 v kansi, LH tai joku muu sähköruisku ehkä kahdella jakotukilla ja kaksilla suuttimilla joka olisi mahdollistanut salamannopean polttoaineen vaihdon, ehkä turboahdin ja myöhemmin DI) niin olisi saatu huipputekninen monipolttoaineauto, jota olisi voinut bensan ja petrolin lisäksi ajaa mm. etanolilla ja niin oltaisiinkin 80-luvun puolivälissä / loppupuolella oltu 20 vuotta aikaansa edellä.