Ohjeet joutokäynnin, seoksen ja sytkän säädölle.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
R-Evo
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:43

Ohjeet joutokäynnin, seoksen ja sytkän säädölle.

Viesti Kirjoittaja R-Evo »

Eli jos joltain löytyisi "viralliset" ohjeet joutokäynnin, seoksen ja sytkän säädölle.

Pitääkö olla esim. johtoja tai letkuja irti, flektin olla päällä tms. huomiot. Sekä ohjearvot läppärungon akselin säädölle sekä kaasuläppä kytkimen säädölle...

Auto on siis 9000i -87, 2.0i, B202, jakaja sytkällä, ei alipaine säädintä virranjakajassa (EZK?).

Kiitokset jo etukäteen!

p.s. Haulla en tahdo löytää mitään, vaikka asiaa on varmasti moneen kertaan täällä käsitelty...
Saab 9000i CC -87
Saab 9000 2,3T CSE -93
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ohjeet joutokäynnin, seoksen ja sytkän säädölle.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

EZK autossa ei säädetä sytkää, se on täysin elektronisesti ohjattu. Eli sen voi jättää ainakin heti pois laskuista.

Tyhjäkäynti on tyhjäkäyntimoottorilla ohjattu myöskin, sen putsaus voi auttaa jos tyhjäkäyntikierrokset ovat pielessä. Perustyhjäkäynti ilman tk-moottoria muistaakseni säädettiin johonkin n. 500rpm että juuri ja juuri käy, kunhan nyt ei liian korkea ole vaan.

Kaasuläppäkytkimen säätö on yksinkertaisesti sellainen, että kunhan naksahtaa tyhjäkäyntiasennolla kaasu ylhäällä.

Seoksien säätö onnistuu ilmamassamittarin kyljessä olevasta ruuvista vääntämällä, myötäpäivään rikkaammalle ja vastapäivään laihemmalla. Säätö kannattaa tehdä seosmittarin tai pakokaasuanalysaattorin avustuksella, mutta karkeasti sitä voi perstuntumallakin toki säätää..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin