
900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Molemmat on kai suomesta.. tai ainakin kaikki varotustarrat moottorissa ovat suomeksi.. Ainakin sinise persees lukee "länsi-auto tampere" ei tosin kero tuokaan vielä valmistusmaata.. 

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
SB90 kirjoitti:Molemmat on kai suomesta.. tai ainakin kaikki varotustarrat moottorissa ovat suomeksi.. Ainakin sinise persees lukee "länsi-auto tampere" ei tosin kero tuokaan vielä valmistusmaata..
Valmistenumero on se ainut varma josta sen tietää. Jos se alkaa YS3A on auto silloin uudessakaupungissa tehty.
Tämä on varma tieto. Kuulin sen eräältä entiseltä Uudenkaupungin autotehtaan työntekijältä.
...Cabrioletin kattokangas on puhdasta käsityötä...
Saab... Ainut millä jotain tekee!
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Ei pidä paikkaansa! YS3A meinaa, että kyseessä on OG900.
http://www.saabnet.ru/org/saab_vin.htm
Position 11 is the assembly plant or line
1 = Trollhättan line A
2 = Trollhättan line B
3 = Arlöv, Sweden
5 = Malmö, Sweden
6 = Nystad, Finland
7 = Nystad, Finland
8 = Nystad, Finland (9000)
9 = Trollhättan Line C
http://www.saabnet.ru/org/saab_vin.htm
Position 11 is the assembly plant or line
1 = Trollhättan line A
2 = Trollhättan line B
3 = Arlöv, Sweden
5 = Malmö, Sweden
6 = Nystad, Finland
7 = Nystad, Finland
8 = Nystad, Finland (9000)
9 = Trollhättan Line C
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Noi on enkkua, enkä oikein sitä ymmärrä. Mutta ennen uskon Saabia tehnyttä miestä. Tai yks millä voidaan myös verrata on, että joku täällä jolla on ruotsissa tehty OG900, kertoo, kuinka siinä tuo valmistenumero alkaa.Jakke_ kirjoitti:Ei pidä paikkaansa! YS3A meinaa, että kyseessä on OG900.
http://www.saabnet.ru/org/saab_vin.htm
Position 11 is the assembly plant or line
1 = Trollhättan line A
2 = Trollhättan line B
3 = Arlöv, Sweden
5 = Malmö, Sweden
6 = Nystad, Finland
7 = Nystad, Finland
8 = Nystad, Finland (9000)
9 = Trollhättan Line C
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Omassani, joka on Ruotsissa valmistettu ja mallivuotta 1993 (ainoa mallivuosi, jota on systemaattisesti tuotu Ruotsista Suomeen), valmistenumero alkaa YS3AD56S0P2...Saab 900i 16v kirjoitti:Noi on enkkua, enkä oikein sitä ymmärrä. Mutta ennen uskon Saabia tehnyttä miestä. Tai yks millä voidaan myös verrata on, että joku täällä jolla on ruotsissa tehty OG900, kertoo, kuinka siinä tuo valmistenumero alkaa.Jakke_ kirjoitti:Ei pidä paikkaansa! YS3A meinaa, että kyseessä on OG900.
Tässä YS3 = Saab, A = OG 900, D = Turbo (tai sisäinen koodi), 5 = ovien määrä, 6 = 3-vaihteinen automaattilaatikko, S = B202 matalapaineturbo, 0 = tarkastusnumero, P = mallivuosi 1993 ja 2 = Trollhättan, tuotantolinja B (Malmön ja Arlövin tehtaita ei tuohon aikaan enää ollutkaan toiminnassa).
YS3 on siis Saabin valmistajatunnus. Vin-koodin ekoina vuosina 1981 - 83 Uudenkaupungin tehtaalla oli oma valmistajatunnuksensa, YK1 - tämä ehkä on sekoittanut kaverisi muistikuvia. Ruotsin Saabeissa on ollut YS3 vuodesta 1981 alkaen ja 1984 alkaen YS3 on ollut myös Uudenkaupungin tuotteissa.
(ja jos ei nettilähteisiin luota, kannattaa hankkia Saabin korjaamokäsikirja, siinä on painettua suomenkielistä sanaa aiheesta)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
No, Perkele.Juha96 kirjoitti:Omassani, joka on Ruotsissa valmistettu ja mallivuotta 1993 (ainoa mallivuosi, jota on systemaattisesti tuotu Ruotsista Suomeen), valmistenumero alkaa YS3AD56S0P2...Saab 900i 16v kirjoitti:Noi on enkkua, enkä oikein sitä ymmärrä. Mutta ennen uskon Saabia tehnyttä miestä. Tai yks millä voidaan myös verrata on, että joku täällä jolla on ruotsissa tehty OG900, kertoo, kuinka siinä tuo valmistenumero alkaa.Jakke_ kirjoitti:Ei pidä paikkaansa! YS3A meinaa, että kyseessä on OG900.
Tässä YS3 = Saab, A = OG 900, D = Turbo (tai sisäinen koodi), 5 = ovien määrä, 6 = 3-vaihteinen automaattilaatikko, S = B202 matalapaineturbo, 0 = tarkastusnumero, P = mallivuosi 1993 ja 2 = Trollhättan, tuotantolinja B (Malmön ja Arlövin tehtaita ei tuohon aikaan enää ollutkaan toiminnassa).
YS3 on siis Saabin valmistajatunnus. Vin-koodin ekoina vuosina 1981 - 83 Uudenkaupungin tehtaalla oli oma valmistajatunnuksensa, YK1 - tämä ehkä on sekoittanut kaverisi muistikuvia. Ruotsin Saabeissa on ollut YS3 vuodesta 1981 alkaen ja 1984 alkaen YS3 on ollut myös Uudenkaupungin tuotteissa.
(ja jos ei nettilähteisiin luota, kannattaa hankkia Saabin korjaamokäsikirja, siinä on painettua suomenkielistä sanaa aiheesta)

Saab... Ainut millä jotain tekee!
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Ja valmistenumeron yhdestoista merkki on 6 tai 7?Saab 900i 16v kirjoitti:Mutta sen nyt kuitenkin tidän, että oma kärryni on suomalainen, koska se rekisteriotteessa lukee ja nokkapellissä sisäpuolella, kuljettjan puolen reunassa on Uudenkaupungin autotehtaan tarra.

(rekisteriotteen merkintöihin tai tarroihin en koskaan 100% luottaisi, mutta VIN-koodi on jo aika lähellä Jumalan sanaa)
Muuten: jos OG 900 on alunperin uutena myyty ja rekisteröity Suomessa ja se ei ole vuosimallia 1993 (eikä vuosimallin 1979 ihan ekoja näytekappaleita), ei pitäisi olla mitään syytä epäillä, etteikö se olisi Uudessakaupungissa tehty.
Jotain todella poikkeavaa pitäisi kyseisen ogsatku-yksilön historiassa olla (esim. jonkin vuosimallin esisarja-esittelyauto), jos se olisi uutena Ruotsista tänne myytäväksi tuotu. Mallivuosina 1979 - 1992 Uudessakaupungissa tehtiin kaikkia täällä myytyjä 900-malleja ja lähes kaikkia koko maailmassa myytyjä 900-malleja. Mallisto oli laajempi kuin Ruotsin tehtailla ja tehdas oli erityistoiveiden suhteen joustavampi kuin Ruotsin tehtaat.
1993 on oma lukunsa, silloin Suomessa tehtiin ainoastaan kangaskattoisia.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Ja eikös se -94 loppunu Uudessakaupungissa OG satkun osalta? Siellähän kyllä valmistettiin myös NG satkuakin sitten myöhemmin. Nykyäänhän siellä on vissiin Porche tai vastaava.1993 on oma lukunsa, silloin Suomessa tehtiin ainoastaan kangaskattoisia.
Saab... Ainut millä jotain tekee!
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Porchesta en tiedä, mutta Porschea valmistavat kyllä.Saab 900i 16v kirjoitti: Ja eikös se -94 loppunu Uudessakaupungissa OG satkun osalta? Siellähän kyllä valmistettiin myös NG satkuakin sitten myöhemmin. Nykyäänhän siellä on vissiin Porche tai vastaava.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Ruisku"
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 09:12
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
Jokke A kirjoitti:Porchesta en tiedä, mutta Porschea valmistavat kyllä.Saab 900i 16v kirjoitti: Ja eikös se -94 loppunu Uudessakaupungissa OG satkun osalta? Siellähän kyllä valmistettiin myös NG satkuakin sitten myöhemmin. Nykyäänhän siellä on vissiin Porche tai vastaava.










Saab... Ainut millä jotain tekee!
Re: 900i -88 8v valmistusmaa Suomi
eli näiden tietojen varjossa tuo mun og 900i -89 ei ole millään tavalla poikkeava massasta.
on ilo kuitenkin, että kesäautona on saabi


on ilo kuitenkin, että kesäautona on saabi



suomessa tehty saab 900i -89 ja muutama takavetoinen ruotsin valmiste.