DI+lucas

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

löytyis turbo cd tonnarista peräisin oleva DI-satsi ja olis ideana istuttaa se lucaksen ruiskulla olevaan satkuun. netistä löytyy ohjeet asentaa se boschin ruiskun kanssa, eikä vaikuta kummoselta hommalta. mutta mutta, kuinka hyvin sen saa lucaksen kans toimiin? jos jollain olis kokemuksia kyseisestä muutoksesta :?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ruotsalaisten kokeilujen perusteella Lucas ei ymmärrä DI:ltä peräisin olevaa kiekkasignaalia, joten ilman modausta ei välttämättä käy ollenkaan. Jos kiekkasignaalin saa näkymään, niin sitte toimii varmasti ihan hyvin. Lucas sen puoleen kuin 2.2 LH ei kaipaa mitään muuta kommunikaatiota sytkältä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

jcarlson kirjoitti:Ruotsalaisten kokeilujen perusteella Lucas ei ymmärrä DI:ltä peräisin olevaa kiekkasignaalia, joten ilman modausta ei välttämättä käy ollenkaan. Jos kiekkasignaalin saa näkymään, niin sitte toimii varmasti ihan hyvin. Lucas sen puoleen kuin 2.2 LH ei kaipaa mitään muuta kommunikaatiota sytkältä.
niinpä tietysti :( entäpä jos jättää vanhan sytkän kertomaan kiekkasignaalia ruiskulle :wink:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

cu14aan käy heittämällä di/apc ainakin..
Kaverilla on ässässä juuri sellainen setuppi.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

vjbremer kirjoitti:cu14aan käy heittämällä di/apc ainakin..
Kaverilla on ässässä juuri sellainen setuppi.
cu14 omastakin löytyy, mutta tarkotus olisi asentaa tosiaan pelkkä DI, lieneekö kuinka paljon eroa DI/APC yhdistelmään, samanlaista signaalia sen luulisi ruiskulle tarjoilevan 8O
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

jakaraik kirjoitti:
vjbremer kirjoitti:cu14aan käy heittämällä di/apc ainakin..
Kaverilla on ässässä juuri sellainen setuppi.
cu14 omastakin löytyy, mutta tarkotus olisi asentaa tosiaan pelkkä DI, lieneekö kuinka paljon eroa DI/APC yhdistelmään, samanlaista signaalia sen luulisi ruiskulle tarjoilevan 8O
Duty cycle sytkäsignaalissa saattaa olla eri. Muuten taitaa olla vastaava.
Kyllä DI+APC systeemi varmaan toimii yhtä hyvin tuon lucaksen kanssa kuin DI/APC.

Kaverin auto käy paljon tasaisemmin ja ääni koneessa muuttui täysin. Kierrätettäessä kuulostaa ääni pehmeämmältä, taitaa johtua cycle cycle variationista? mene ja tiedä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jätä virranjakaja hilppeineen vaan paikalleen ja laita DI-hilut niiden lisäksi. Lucas on tyytyväinen ja DI on tyytyväinen.

Mulla on itselläni sama "projekti" edessä, luultavasti talvella. Jos te jaksaisitte skoopata kiekkasignaalia di:stä ja virranjakajasysteemistä, niin olis kiva. Tiedä vaikka yksinkertaisella kytkennällä sais signaalin muutettua luukkaalle sopivaksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Jope kirjoitti:Jätä virranjakaja hilppeineen vaan paikalleen ja laita DI-hilut niiden lisäksi. Lucas on tyytyväinen ja DI on tyytyväinen.

Mulla on itselläni sama "projekti" edessä, luultavasti talvella. Jos te jaksaisitte skoopata kiekkasignaalia di:stä ja virranjakajasysteemistä, niin olis kiva. Tiedä vaikka yksinkertaisella kytkennällä sais signaalin muutettua luukkaalle sopivaksi.
joku osaavampi saa tutkia signaalia tarkemmin, jos löytyy sopiva keino muuntaa signaali luukkaalle ni itseänikin kiinnostaa. tällä erää saa jakaja jäädä ruiskua varten, helposti sen sitte myöhemmin poistaa jos siltä näyttää. on ainaki vara sytkä olemas kasetin hajoamisen varalle :wink: löytyiskö keltään DI:n kytkentäkaavioo? uupuu virtapuolen kytkennät DI:lle :|
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja Jope »

jakaraik kirjoitti:löytyiskö keltään DI:n kytkentäkaavioo? uupuu virtapuolen kytkennät DI:lle :|
Löytyy.

http://jope.fi/saab/SAAB9000CD88_DI+APC.pdf
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Jope kirjoitti:
jakaraik kirjoitti:löytyiskö keltään DI:n kytkentäkaavioo? uupuu virtapuolen kytkennät DI:lle :|
Löytyy.

http://jope.fi/saab/SAAB9000CD88_DI+APC.pdf
suur kiitokset, nyt pääsee homma käyntiin :)
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

nyt on vihdoin ja viimein hihnapyörä levyineen ja antureineen paikoillaan, täytyis alkaa sähköjen kytkeminen. tuossa noita piirikaavioita tutkiskelin ja tuli mieleen että eikö DI tartte tosiaan ruiskulta mitään tietoa?
lähinnä tuossa kaaviossa ihmetyttää DI:n eculta pinniltä 23 lähtevä piuha, onko kyseessä ainoastaan kierros signaali ruiskulle (eli tässä tapauksessa turha) vai tarjoileeko ruisku sen piuhan kautta DI:lle jotain tietoa?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ainoastaan kierroslukusignaali tarvitaan. Jos joku muu piuha löytyy niin kyseessä voi olla Check Engine-valo. Muistaakseni vanhassa DI+APC:ssa ei ollut tosin edes sitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

tämä selvä, tänks! toivottavasti on viikonlopun aikana DI käytös 8)
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

nyt on DI toiminnassa, asennus oli luultua helpompi tehdä ja aikaakaan ei menny kuin ehtoon verran (vähän täytyy kyllä johtosarjoja siistiä kun kerkee :oops: ). ero on kyllä valtava verrattuna jakaja sytkään varsinkin ahdoilla liikuttaessa :twisted: kiitoksia kaikille neuvoista ja ohjeista!

edit: painovirhe paholainen...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI+lucas

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kyllä sä nyt olisit voinut vähän huomioita kirjata. :-)

Otitko kiekkasignaalin DI:stä, vaiko jätitkö jakajasytkän osia paikalleen?

Mitä kaikkea jätit? Jakaja + pääteaste? Jätitkö puolan?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin