99/90/900/9000 on jäykkä taka-akseli " sontakärryn akseli" mutta onko noissa uuvemmissa millainen ja onko se jäykkä sitte niin huono kuin yleensä morkataan ?
Tuli tos kahviaikana vaan puhetta...
Takaakseli
Takaakseli
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Takaakseli
9-5:ssa on hieno B-Vectran ei-jäykkä taka-akseli, ja voi sitä puslaremontin määrää
Uudemmassa 9-3:ssa on vielä hienompi reaxs-taka-akseli, jossa on myös on omat remonttikohteensa... Ainakin huoltovapaampi se jäykkä akseli on, eipä noihin satkuihin pahemmin tarvitse puslia vaihtaa... Ei-jäykssä etuna tietysti parempi säädettävyys (toisaalta säädöt myös menee helposti vituralleen).
Eski

Eski
Re: Takaakseli
ainakin siinä mielessä hyvä, että kun kylki eellä kurveissa kanttaa niin eipähän ole heti solmussa, eli matkakin voi jatkuatoms kirjoitti:99/90/900/9000 on jäykkä taka-akseli " sontakärryn akseli" mutta onko noissa uuvemmissa millainen ja onko se jäykkä sitte niin huono kuin yleensä morkataan ?
Tuli tos kahviaikana vaan puhetta...

ja kuten edellä jo sanottiin niin aika huoltovapaa, ei katsarit pahemmin vainoa..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Takaakseli
Jäykässä akselissa sekin etu, että pyöräkulmat ei muutu kuorman mukaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01