Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Nonii, lokarin maalaus on edennyt siihen pisteeseen, että sain juuri kuulla puskurin alaosan hinauslenkin ympäriltä revenneen.

Kysyisin, onko tuossa palikassa eroa aero vs. esim. cse? Vuosimalli on -96.
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Pe Touko 16, 2008 09:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Aeron puskurin alaosa?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Eri osa, aeron lippa on pitempi pituussuunnassa, toisin sanoen cse mallin lippaa ei saa istumaan nätisti aerossa.
Viimeksi muokannut vjbremer, Pe Touko 16, 2008 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aeron puskurin alaosa?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

vjbremer kirjoitti:Eri osa, aeron lippa on pitempi pituussuunnassa, toisin sanoen cse malli ei saa istumaan nätisti aerossa.
Voi v*ttu!

Kiitos tiedosta :)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aeron puskurin alaosa?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kannattaako tämmöistä koittaa liimauttaa:

http://i28.photobucket.com/albums/c218/ ... uskuri.jpg
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kai tuon vois saada korjaamolla hitsattua kuntoon.

Pelimies tietty niputtaa sen pop-niiteillä ja alumiinilevyillä, sitten pakkelia ja maalia! ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Jope kirjoitti:Kai tuon vois saada korjaamolla hitsattua kuntoon.

Pelimies tietty niputtaa sen pop-niiteillä ja alumiinilevyillä, sitten pakkelia ja maalia! ;-)
Joo, ja pahimmat erikeeper-runnut peitetään tarroilla, joissa piikkitukka pissaa bemarimerkin päälle :P


Pitää koittaa muovikorjaamoita metsästellä, kunhan tuon eka saa irti.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja patu »

Jos on omissa käsissä hiukan taitoa.. kokeile sulattaa ihan tavallisella kolvilla repeämä umpeen HUOM!. kolvin pitää olla sitten tosi kuuma.. ja taakse jotain (peltiä tai ihan muovia) liimaat sen tueksi takapuolelle ja kittaat tuon sulatetun kohdan siistiksi ja voi kokeilla muovitartunta-ainetta kitin alle, että varmasti tarttuu kitti, minulla ainakin toimi ilman tartunta-ainetta kittaus, sitten kovaa kitin hiomista ja maalaus päälle... hyvin on kestänyt ainakin oma-> paitsi nyt viime syksynä kettu hyppäsi eteen 120km vauhdis nii siinä kestä mikään 8) ja nyt on kittauksessa se kohta...
Samankaltaisen korjauksen tein kolarivaurioisiin airflow sivuhelmoihin viime kesänä ja hyvin on kestänyt..

(voi sitä kokeilla kuumailmapuhaltimella sulattaa, mutta se tarvii pienet suulakkeet millä sulattaa kohdan. En ole sitä menetelmää itse kokeillut mut toimii sekin)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei taida kolvilla tulla hyvää.

Kemiallista hitsausta kannattaa harkita.. Vuolee samanlaisesta muovista lastuja asetonin joukkoon kunnes saa semmosta tahnaa, sitten levittää sitä osien molemmin puolin, puristaa kokoon ja jättää kunnes asetoni on haihtunut
sitten hionta + maalaus.

Käsittääkseni ihan Tein Itse ja Säästin-miehen tehtävissä, mutta itse en ole vielä päässyt kokeilemaan minkään auton kanssa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
nakkimake
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 20:34

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja nakkimake »

Korjasin oman -91 CD:n puskurin alahelman (eli maalaamaton) kolvilla ja tohottimella.

Joku hölmö oli tehnyt siihen ison reijän isommalle Defa pistokkeelle, sinne sivulle, kuskin lokasuojan alle. Tein samasta muovista siihen paikan ja kolvasin kiinni. Eli sulatin sen aivan kunnolla, ts. koko alue oli aivan velliä. Tuli pienen hionnan ja mustavahaamisen jälkeen lähes huomaamaton lopputulos.

Suosittelen, jos taitoa ja rohkeutta riittää :D
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja patu »

Jep. tuotakin tullut kokeiltua, mutta sopivaa ainesta en saanut siihen hätään mitä olisin tarvinnut..

Siitä en tiedä mut hyvin tuntunut kestävän tuolla korjaamisella mitä tein helmoihin ja puskuriin.. voihan tietenkin parempiakin, mut näin itse tein silloin.
Kaverin kanssa tuota kerran pähkäiltiin kun oli eräässä K-Lohjalaisessa tuning puljussa töissä ja niin he ovat kokeilleet kuumailmapuhaltimella ja tuolla kolvaamisella...
V***U hakee saabilta uuden niiin se on siinä, ei siinä muuta tarvitse 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
nakkimake
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 20:34

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja nakkimake »

Itse en laittaisi tuollaiseen perusmuoviin mitään taustalle, enkä lasikuitua/liimaa sekaan.

Edelliseen tonnariin, joka oli kolari tonnari, korjasin todella onnistuneesti ilmansuodatinkotelon (kolmesta palasta), sekä umpion josta puuttui puolet alareunasta.

Samaa ainetta kuin alkuperäinen muovi kun on, niin kolvilla ja/tai tohottimella kun tekee niin lopputulos on taattu. Kannattaa sulattaa kunnolla, eikä vain pinnasta. Muuten ei tule pitävää liitosta.

Kannattaa harjoitella tuollaisilla näkymättömillä alueilla. Yllätyin alussa itsekin miten helppoa tuo on.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja patu »

Haittaako se mitään sielä takana lisätukena, kun mihinkään se ei näy..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
nakkimake
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 20:34

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja nakkimake »

Eihän se toki haittaa.

Hyvä jippo on sellainen, että leikkaa pätkän vastaavaa muovia (parin millin levyistä) esim. peltisaksilla, jota voi käyttää juotteena, kuten tinaa..
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joo juottaen toi kolvihomma alkoi kuullostaa fiksummalta. Jos vaan yrität kolvilla lämmittää halkeaman puoliskoja, niin sulavat pois ja rako vaan levenee. Jotain tarttee saada sinne avuksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Saako vielä korjaamalla hyväksi? (Aeron puskurin alaosa?)

Viesti Kirjoittaja patu »

Se ois kova...
Minun ehdottama kittaaminen jne. ei ole hyvä vaihtoehto jos ei halua maalata :? . itsellä on se "nurja" puoli, kun maalasin ja muokkasin vakiosta poikkeavan niin sillä ole periaatteesa väliä mitä siinä päällä on, kun vain hiukan joustavaa on tuo kitti ettei ihan pienestä hätkähdä, eikä näillä eväillä ole vielä halkeillut mistään, vaikka lunta on tullut aurattua talvisin kun mökille on päästävä :) paitsi kun se kettu törmäsi :cry: harmittaa vain ketun puolesta :cry: komean näköinen oli kyseinen yksilö... Mutta nätin hatun sai tehtyä 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin