9000 -89 ilmastoinnilla, sisäpuhallin pyörii täysillä painelee mitä namiskoita hyvänsä
auttaako acc-paneelin vaihto (miten irtoaa?) vai mikä lienee vikana?
vinkkejä tai linkkejä?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Kaide kirjoitti:oiskohan kenties puhaltimen jännittensäädin kajantanut ?
kiitos, missä se asuu?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Ei-ACC-autossa puhaltimen nopeudenalennusvastuspaketti on puhallinkotelon kyljessä.
89-ACC-autossa puhaltimen tehonsäätöyksikkö on höyrystinkotelon etuseinämässä. Tuossa kuvassa näkyy öljyn mittatikun takana kun akvaarion etuseinä on irrotettuna: http://www.jus.liitin.net//saab/9000/al ... allin.html
mulla pitäis olla tuollainen puhallinkotelo jossain jemmassa.
olikos siinä acc:ssa mitään puhaltimen nopuden merkkivaloja.
EDIT: onhan siinä merkkivalot ja vaihtuvatkin järkevästi eli kannattanee aloittaa tuosta vastuksesta.
EDIT2: Onko tuo nopeudenalennusvastuspaketti pienen muovisen kotelon alla joka on kiinni kahdella pienellä torxilla?
Vai onko se siis tuo kuvassa näkyvä harmaa osa öljyntäyttöputken takana
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Moi
Jos ei jo kunnossa etkä oo koittanu ni koita ensin kalibroida se. Itellä sen joutuu tekeen aika usein. Se pitäs onnistuu, jos ny pöydän takaa muistan niin yhtä aikaa pitäs painella vasen ylin ja oikea alin painikkeita. Niitä voi joutua renkkaan monta kertaa mut sitte lopuks se lähtee tekeen semmostä säätöä jossa käy monta vaihetta ja kertää n. minuutin. Ku näyttöön tulee normaali lämpötilalukema ja peli rauhottuun ni se on OK.
saabikko
saabikko kirjoitti:Moi
Jos ei jo kunnossa etkä oo koittanu ni koita ensin kalibroida se. Itellä sen joutuu tekeen aika usein. Se pitäs onnistuu, jos ny pöydän takaa muistan niin yhtä aikaa pitäs painella vasen ylin ja oikea alin painikkeita. Niitä voi joutua renkkaan monta kertaa mut sitte lopuks se lähtee tekeen semmostä säätöä jossa käy monta vaihetta ja kertää n. minuutin. Ku näyttöön tulee normaali lämpötilalukema ja peli rauhottuun ni se on OK.
saabikko
jees kiitos.
pitääpä kokeilla tuota ensin.
sain auton katsastettua ja motivaatio tutkia muita vikoja on vähän heikohko
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
auto + vent ilmeisesti kalibroi.
touhusi aikansa ja näyttöön jäi kakkonen --> ei tullut kuntoon.
pitäisikö tuosta irrota jotain vikakoodeja (2)?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
saabastelija kirjoitti:näyttöön jäi kakkonen --> ei tullut kuntoon.
pitäisikö tuosta irrota jotain vikakoodeja (2)?
Löytyi kaksi vikaa. Paina tuon jälkeen vielä VENT, niin näyttöön tulee ensimmäinen vikakoodi. Paina uudestaan VENT, niin näyttöön tulee toinen vikakoodi. Paina vielä VENT, niin poistutaan kalibrointitilasta.
Eli selvä tapaus..puhaltimen nopeudensäädin sökö. Saman teki mullakin. Jos alat tinailla transistoria ...niin ei kylmäjuotoksia. Oppirahat maksettu...viikon toimi. Kesken reissun kärähti. Tosi v...mainen käry. Olis ollu asiaa "Cleanerille"
Taitaa olla isompi ongelma, akun miinusnapaan on vedetty johto jonka irroittaminen aiheuttaa puhaltimen pysähtymisen.
Mukavia virityksiä
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis