Onko kenelläkään tiedossa helpohkoa konstia säätää tuota ylipainekytkintä, mikä ainakin S-mallissa sijaitsee kuskin vasemman polven tietämillä (siellä jossakin polkimien yläpuolella)?? Miten se kytkin on kiinni?
Oli hieman hankaluuksia tänään, kun yritin säätää sitä "isommalle". Sain meisselin siihen kiinni alakautta ja kaiutinritilän aukosta ruuvasin, mutta se oli aika hel***tin piukassa. Joskus sain ruuvattua sitä hyvinkin (katkaisi 0,8barissa) ja nyt se avautui n.kierroksen ja siihen tuli toppi!
Kysytään nyt vaikka näin, että onko siinä joku maximi määrä, kuinka paljon sitä voi ruuvata?? (esim. max 1 bar = n. 4 kierrosta).
ylipainekytkimestä
ylipainekytkimestä
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Juuuu, sehän avautuu visiiin 0,15 bar/kierros, että kyllä sen laskemaankin pystyy, mutta tuo kompura on tosiaan kätevä, jos sen vain saisi irti. Perhana kun siellä on tilaa niin vähän. On siinä taas Saabin insinööreillä ollut hauskaa kun on keksinyt jonkun laitteen noinkin hankalaan paikkaan!! " heh, ei ainakaan pojat tätä osaa pääse rukkaamaan, heh heh"....KKuisma kirjoitti:Nyt en muista äkkiseltään miten se oli kiinni, mutta säätäminen oli irrallaan helppoa. Kompuralla varovasti ilmaa kytkimeen ja mittarista kuikuilee milloin kytkin naksahtaa. Itse säädin kytkimen 1.2 bariin.. kovalla pakkasella saattaa nousta paineet sinne saakka.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
http://www.900aero.com
Q: What about runaway boost pressure?
A: Also included in the APC system there is a pressure guard that will cut the power to the fuel pump if the boost rises over a specific level. In high boost application the pressure guard must be recalibrated to a higher boost setting. Some people just bypasses the pressure guard with a wire. I would not recommend that. It's better to have a pressure guard just in case. I hope that I does not need to explain why.
Q: How do I set the higher boost cut level on the pressure guard?
A: You will need to turn the larger "screw" on the pressure guard "clockwise" (in) 1-1,5 turn. On a stock pressure guard this will rise the boost cut level to circa 1.3 bar. Do not touch the other smaller "screws"
en ole vielä itse ehtinyt tähän vaiheeseen, mutta ruuvailen parin viikon päästä samalla cruisen kanssa. Kerro miten meni.
Q: What about runaway boost pressure?
A: Also included in the APC system there is a pressure guard that will cut the power to the fuel pump if the boost rises over a specific level. In high boost application the pressure guard must be recalibrated to a higher boost setting. Some people just bypasses the pressure guard with a wire. I would not recommend that. It's better to have a pressure guard just in case. I hope that I does not need to explain why.
Q: How do I set the higher boost cut level on the pressure guard?
A: You will need to turn the larger "screw" on the pressure guard "clockwise" (in) 1-1,5 turn. On a stock pressure guard this will rise the boost cut level to circa 1.3 bar. Do not touch the other smaller "screws"
en ole vielä itse ehtinyt tähän vaiheeseen, mutta ruuvailen parin viikon päästä samalla cruisen kanssa. Kerro miten meni.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84