Vikakoodi P1925 (5) ???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
hekenSAAB
"Kaasari"

Vikakoodi P1925 (5) ???

Viesti Kirjoittaja hekenSAAB »

Päivien päivää!!

Potilas: Saab 9-5 Aero -00, 130tkm ajettu. Toiminut moitteettomasti, jäähdytysnestettä viimeksi valitellut (mutta sitäkin lisätty).

Oireet: Yllättäen ajaessa moottoritiellä ABS-valo, TCS off-valo, brake-valo sekä "huolto/kolmio-valo" syttyneet ja nopeusmittari sammunut. Vauhtia noin 110km/h, ja menoon/ajettavuuteen "valo-invaasio" ei vaikuttanut mitenkään. Autolla hieman jarruteltu ja valot hetken kuluttua lähteneet pois.
Sitten parin päivän päästä taas valot syttyneet Check Engine-valon kera. Muut valot sammuivat mutta CE-jäi päälle. Seuraavana päivänä käynnistettäessä CE-valokin hävinnyt. Ajettu huoltoon jolloin kaikki valot pois. Huollon pihassa auto käynnistetään, valot syttyvät (mutta ei CE). Tuolloin TECHi kiinni ja koodit ylös. Huollosta lähdettäessä valot pysyvät poissa. Tunnin päästä kotipihasta kauppaan lähdettäessä valo-invaasio iskee taas, kaikki valot päälle (myös CE). Hetken ajettua valot sammuvat mutta CE jää päälle. Auto kokoajan toiminut kuin unelma, ei mitään nykinöitä, ääniä tms.

Diagnoosi: Vikakoodi oli siis P1925 (5) ja huoltomiehestä en saanut mitään selvää, paitsi jotain että ABS/TC ei saa jotain yhteyttä... tai jotain.

Joten mitä toi vikakoodi siis tarkottaa tai mikä voisi olla vikana???
Jos toi rällästäminen ei kohta lopu, niin se saa luvan jatkua!!
hekenSAAB
"Kaasari"

Re: Vikakoodi P1925 (5) ???

8O selvä...

sen verran täytyy viel kysästä kun ei ole pappa tässä vieressä auttamassa että....
Vikakoodin hävittäminen...?? kuulostaa jotenkin huijaamiselta. :? Eli siis mitä ja miten..??

ja koska siis olen aivan käsi autoasioissa niin mistä päin kannattaa lähteä johtoja liikuttelemaan.... eli siis onko vika jossain abs-anturien päässä (jotka kuulemani mukaan sijaitsevat renkaiden takana.. mikäli siis olen ymmärtänyt oikein) vai voiko sitä tietää..??
Saabisti-76
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Itsellä vastaava valoshow johtui rikkinäisestä ABS-yksiköstä. CE-valo ei palanut kyllä kertaakaan, mutta muuten aivan vastaavat oireet. Myöskään merkkihuollossa eivät saaneet mitään järkevää vikakoodia. Itse mittautin Bosch Car Servicessä kaikki ABS:ään liittyvät johtosarjat ja anturit, jonka jälkeen todettiin, että vika ei voi olla missään muualla.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
hekenSAAB
"Kaasari"

Saabisti-76 kirjoitti:Itsellä vastaava valoshow johtui rikkinäisestä ABS-yksiköstä. CE-valo ei palanut kyllä kertaakaan, mutta muuten aivan vastaavat oireet. Myöskään merkkihuollossa eivät saaneet mitään järkevää vikakoodia. Itse mittautin Bosch Car Servicessä kaikki ABS:ään liittyvät johtosarjat ja anturit, jonka jälkeen todettiin, että vika ei voi olla missään muualla.
Ja paljonko oli selvittelyn hinta??

Ja onko kenelläkään tietoa miten toi CE-valo liittyy asiaan..??
Saabisti-76
"Hirsch"

hekenSAAB kirjoitti:
Ja paljonko oli selvittelyn hinta??
110 € ottivat mittauksista.
hekenSAAB
"Kaasari"

Mimmi kirjoitti:Ei mitenkään, sinullakaan se ei pala. CE-valo on moottorin kuvalla varustettu vikavalo.
Niin.... siis... CE-valo palaa!!!
Eli siis miksi juuri tuo "moottorin kuvalla varustettu vikavalo" syttyy joskus/joskus ei kun abs/brake/tcs off valo syttyvät ja välillä niiden sammuttua jää palamaan...

Onko autossa jokin toinenkin vika?? Eli liittyykö tuo CE-valo millään tavalla vikakoodi P1925 (5):hen??
(Kun TECH oli kiinni niin CE-valo ei palanut...)
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mulla on sama vika päällä ja samat oireet. Kaikella todennäköisyydellä vika on abs yksikön elektroniikkaosassa joka on pääsulakelootan alapuolella. Koko abs keskusyksikkö joka sisältää myös sen hydrauliikkaosan maksaa marmoritiskillä vähän yli 2000 eur, pelkkä elektroniikkaosa joka on n. puolet siitä, 1500 euron tienoilla. TCS malliin joka meillä molemmilla on, sen saa erikseen.
Tuo elektroniikkaosa pitäisi olla nettiohjeiden mukaan aika helppo irrottaa ja autolla voi ajaa ilman sitäkin, se vaan että absit jne, ei toimi. Käytä hakua "abs keskusyksikkö". Siellä on linkkejä kuvallisiin vaihto-ohjeisiin ym. Joku amerikan pelle kehuu että 20 moinuuttia menee sen irrottamiseen.
Itse aion kevään mittaan irrottaa sen osan ja tutkia jos sen voisi korjauttaa täällä. Seuraava vaihtoehto on lähettää se saksaan bba-reman nimiseen firmaan joka korjaa kaikenlaista Bosch-paskaa aika halvalla, olen jo ollut yhteydessä sinne ja homma kuulosti aika toimivalta. Viehättävä nainen nimeltä Silke siellä puhuu hyvää englantia. Koska Bosch valmistaa nykyään ihan sutta ja sekundaa, on jo olemassa oikein firmoja jotka päätyökseen korjaa niiden räpöstyksiä. Hienoa.
Viimeinen vaihtoehto taitaa olla osan hankkiminen marmoritiskiltä koska TCS mallin möykkyjä ei meinaa löytyä millään romiksilta, vanhempia olisi kyllä tarjolla läjäpäin. Jenkeistä saisi lakelmieni mukaan koko abs yksikön veroineen ja kuluineen suunnilleen 1500 euron hintaan.
CE valo johtuu siitä että abs boksi on kuulemma yhteydessä myös moottorinohjaus sydeemiin ja koska yhteys pätkii niin välillä valo syttyy, itsellänikin se CE välillä palaa välillä ei. Sama homma nopeusmittarin kanssa.
Välillä palaa myös TCS OFF valo, välillä ei, välillä taas pelkkä TCS valo. :roll:
Tässä kun on muutaman kuukauden sitä valoshowta katsellut niin kaikki valovariaatiot se on suunnilleen käynyt läpi ja välillä hyvänä päivänä kaikki on kunnossa..
Korjaamo manuaali suosittelee tosiaan tutkimaan johtoliittimiä, mutta kaikki mitä olen lukenut ja kuullut on sanoneet että vika löytyy lopulta itse abs boksin sähköpuolen osasta.

EDIT: Se piti vielä sanoa että minulla ei vikoodien lukeminen abs boksista onnistu ollenkaan koska tech ei saa siihen yhteyttä.

EDIT2: Tässä vielä viimeisin meili mitä sain BBA-Remanilta. Jos päädyn käyttämään tuota firmaa niin kirjoittelen sitten kokemuksia siitä tänne. Vinkin BBA:sta sain 9-T:ltä eli kiitokset sinne jo tässä vaiheessa. 8)
-------------------------------------------------------------------
Hello,
What you need to do is send us that little black box, we do not need the whole pump! This way you can still drive your car, because the ABS doesn't work right now either. But you have to make sure that you cover up the pump so that no dirt get's in.
The repair here takes about 2-3days ! So you have to count about 2 weeks with shipping and repair to get your ABS back.
The repair cost is €189,00 and the shipping to FInland back to you is €30,00 that would be a total cost of € 219,00
If you have anymore questions please feel to contact me,
Kind Regards,
Silke

Mit Freundlichen Grüßen,
Silke Dales

BBA-reman GmbH
Kraftfahrzeugtechnik - Spezialisten
Borsteler Chaussee 85-99
22453 Hamburg
FreeCall: 0800 5100420
Telefon: 040 5009-7291

HR B102170
Ust.74/835/03053
9000CS 2,3
Saabisti-76
"Hirsch"

Saappi Kuski kirjoitti: Viimeinen vaihtoehto taitaa olla osan hankkiminen marmoritiskiltä koska TCS mallin möykkyjä ei meinaa löytyä millään romiksilta.
Itse turvauduin Trollin apuun ja tilasin ruotsista purkaamolta, yksikkö tuli autosta, jolla oli ajettu 60 000 km ja siitä joutui kustantaan 430 EUR rahteineen.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Se on henkimaailman juttuja mix esim CE-syttyy vaix vika oli mulla vain automaattilaatikossa ;) Vikakoodi kertoi tasan tarkkaa tässä mun tapauksessa et mikä oli vikana, mut silti moottorin vikavalo paloi. moottorissa mitää vikaa ollu. Et näinkin voi olla.
9-3.1972
hekenSAAB
"Kaasari"

Kiitoksia asiantuntevista vinkeistänne!!!
Poikkeus vahvistaa säännön! Se ei tainnut mullla olla ABS boksissa saakka se vika. Otin nimittäin absille tulevan liittimen irti ja putsasin ja laittelin vähän liukkaria niin sillähän lähti jouluvalot pooikkeen! 8)
Mutta onneksi lähtivät! Eihän nyt ole enään edes joulu!! :mrgreen:
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

hekenSAAB kirjoitti:Kiitoksia asiantuntevista vinkeistänne!!!
Poikkeus vahvistaa säännön! Se ei tainnut mullla olla ABS boksissa saakka se vika. Otin nimittäin absille tulevan liittimen irti ja putsasin ja laittelin vähän liukkaria niin sillähän lähti jouluvalot pooikkeen! 8)
Mutta onneksi lähtivät! Eihän nyt ole enään edes joulu!! :mrgreen:
Toivotaan että auttoi oikeasti, Saabin valoreleetkin alkaa joskus toimimaan vähäksi aikaa kun niitä koputtelee..
Yksikölle tulee 2 kaapelia. Käytitkö irti molemmat liittimet? Sen ison mikä on edessä päällä ja sen pienen joka tulee sinne alle?
9000CS 2,3
hekenSAAB
"Kaasari"

kyllävain!! putsasin sekä "scart-liittimen" että sen pienen... :lol:
Vastaa Viestiin