Moro!
Onkohan kukaan tuonut >2003 9-3 cabriota Suomeen? Kotimaisissa kaupoissa ei moisia näytä olevan. Kiinnostaisi veron määrät esim. 2004 vuoden autoon. Blocketissa näyttää tarjontaa olevan runsaasti hintaluokassa 200-240kSEK. Törkeetä on, että Aerot ovat saman hintaisia, kuin Linear varusteiset. Verot varmaankin ovat täysin erilaiset, ainakin jos perustuvat päästöihin.
t. Pete
Uusi koppaisen(?) cabrion tuonti
Re: Uusi koppaisen(?) cabrion tuonti
Ei näyttäisi kuin yksi -03 tuodun.
06/03 onko vielä vanhakoppanen?
9-3 2.0 110kw 2D CABRIO bensa
ensirek 0306,
43tkm
verotusarvo 27400.00 €
verot 8870.32 €
veropäätös: 0709
prosentti 26.54
06/03 onko vielä vanhakoppanen?
9-3 2.0 110kw 2D CABRIO bensa
ensirek 0306,
43tkm
verotusarvo 27400.00 €
verot 8870.32 €
veropäätös: 0709
prosentti 26.54
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Uusi koppaisen(?) cabrion tuonti
Taitaa olla siinä ja siinä onko vielä vanhemmalla kopalla. Kuitenkin veron määrä lienee suuntaa antava. Täytyypä piruuttaan tullista kysellä, josko heiltä saisi tarkempia arvioita veroista uudemmalla verotuskäytännöllä. Nythän heillä on aikaa, kun tuonti on laantunut...
t. Pete
t. Pete
Re: Uusi koppaisen(?) cabrion tuonti
Taitaa olla vanhakoppainen, koska SS cabben valmistus alkoi vasta -04 vuosimalliin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Uusi koppaisen(?) cabrion tuonti
No niin, nyt näyttäisi olevan pää auki uusikoppaisen avo Saabin suhteen. Eli marraskuussa 08 on verotettu (raskaalla kädellä) 2005 vuosimallin 2,8T Saappi. Verotusarvoksi on muodostunut 40880euroa, josta vero alveineen on 14664,86 euroa. Lokakuussa on taas verotettu 05 2,0T avo Saappi, kylläkin 110kW versio, eli mallimerkintä lienee 1,8t. Verotusarvo on ollut 33300 euroa, josta verot alveineen 9996,81 euroa. Tässä tapauksessa ajokilometrit (14000km!) varmaankin ovat nostaneet arvoa.
Aikas rouheesti noita verotetaan, joskin verot ovat melko lailla linjassa omien laskelmien kanssa. Eli itse olen laskenut 2004 2,0T avon hintaa 1% kuukausittaisella arvon pienenemisellä ovh:sta ja siitä olen vähentänyt käteisalennuksen, jolloin arvoksi on jäänyt vajaat 33000 euroa. Siitä olisi verot alveineen 10000 euron luokkaa, niin kuin esimerkistä voi todeta.
Yhtä kaikki, Länsi-Auto pyytää 05 vuosimallin 1,8t avosta 36800euroa. Ruotsista taas 04-05 avoja saa reilusti alle 200000kruunun (n. 18keur), joten perusteet tuonnille löytyy. Muutenkin tarjonta Suomessa näyttää olevan vähäistä. Enää ei hirvitä, kuin Ruotsin pään paperi/kilpisota, joka tuntuu enemmän tai vähemmän kikkailulta...
Menestyksekästä Uutta Vuotta 2009 Saabistit!
t. Pete
Aikas rouheesti noita verotetaan, joskin verot ovat melko lailla linjassa omien laskelmien kanssa. Eli itse olen laskenut 2004 2,0T avon hintaa 1% kuukausittaisella arvon pienenemisellä ovh:sta ja siitä olen vähentänyt käteisalennuksen, jolloin arvoksi on jäänyt vajaat 33000 euroa. Siitä olisi verot alveineen 10000 euron luokkaa, niin kuin esimerkistä voi todeta.
Yhtä kaikki, Länsi-Auto pyytää 05 vuosimallin 1,8t avosta 36800euroa. Ruotsista taas 04-05 avoja saa reilusti alle 200000kruunun (n. 18keur), joten perusteet tuonnille löytyy. Muutenkin tarjonta Suomessa näyttää olevan vähäistä. Enää ei hirvitä, kuin Ruotsin pään paperi/kilpisota, joka tuntuu enemmän tai vähemmän kikkailulta...
Menestyksekästä Uutta Vuotta 2009 Saabistit!
t. Pete
Re: Uusi koppaisen(?) cabrion tuonti
Hei,
Ei ruotsista ostaessa ole mitään kikkailua jos sopii asiat "oikein" myyjän kanssa.
Eli kannattaa sopia että myyjä pitää auton kilvissä/vakuutettuna muutamia päiviä kaupan jälkeen. Menet suomessa tulliin/katsastukseen, sitten vaan lähetät kilvet ja ruotsalaisen luovarin postitse takaisin myyjälle. Itse toin vajaa vuosi sitten oman 9-5...
Ei ruotsista ostaessa ole mitään kikkailua jos sopii asiat "oikein" myyjän kanssa.
Eli kannattaa sopia että myyjä pitää auton kilvissä/vakuutettuna muutamia päiviä kaupan jälkeen. Menet suomessa tulliin/katsastukseen, sitten vaan lähetät kilvet ja ruotsalaisen luovarin postitse takaisin myyjälle. Itse toin vajaa vuosi sitten oman 9-5...