Ilmastointi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Tervehdys.
Ilmastointi antaa kalibroitaessa näyttöön koodiksi 02??
Mitähän tämä tarkoittaa?
Ei tule kylmää vaikka laittaisi jäähdytyksen täysille, korkeintaan viileää pukkaa. Lulen että kompurakaan ei kynnisty. Eikös se pitäisi ihan selkeästi kierroksissakin näkyä?
Vien viikolla vianorille auton ilmastointi huoltoon varmuudeksi.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

02 on wissin mukaan matkustamon lämpötila-anturin vika (katkos tai oikosulku).
Olisko konsolissa joku liikehdintä/asentelu irrottanut piuhoja ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Eikös se ole se värkki mikä on siinä penkinlämmittimien nappien vieressä vai välissä ja joka muistaakseni makso jotakuinkin 100e :evil:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Juuri se. Kallis se on uutena. Foorumilaisilla saattaa olla purkuautoja joista osa löytyy, joka tapauksessa itse korjaamalla varmaan kannattaisi kokeilla jonkun ehjää anturia mikäli se anturi oikeasti on mennyt rikki (en tiedä miten herkkiä ne on rikkoutumaan). Liitinvikaa tutkisin itse ensin koska tuo katkos voi olla siis liitoksissakin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja pade »

Mulla sama vika mutta lienee siitä, kun vahingossa mursin palasen jostain piirilevystä kun sen anturin kanssa jumppasin :D
Eli ehkä ei ihme ettei ilmastointi tunnu pelittävän ihan täysin :P
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Jepulista.
Tossa ihmettelin sitä anturia ja vähän koitin nytkytellä ja eiköhän siitä perskelen piirilevystä irronnut toinen kolvauksista :twisted:
Pitää yrittää kolvailla takas.. No nyt se anturi on ainakin paskana :lol:
Pitäsköhän paden kanssa perustaa :saab: ilmastointi huolto :mrgreen:
Onkoha kuinka vaikea purkaa sen verran että pääsisi kolvaamaan. Kuskin paikalta katsottuna se oli se oikean puoleinen kolviliitos minkä onnistuin särkemään.. :?:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tonnarissa purkasin (tarpeettomasti/mielenkiinnosta) sen anturin koteloinnista. Muutama johto piti sieltä takapäässä olevan liittimen nastoista juotella irti (johdot meni piirilevylle ja esti paketin purkamisen) että sen casen sai vedettyä erilleen ja se pyöreä piirilevy tuli esille. Silloin ne propellin pölyt sai perusteellisesti putsattua mutta tuon jälkeen olen vain laittanut tipan öljyä siihen akseliin paineilmaputsauksen jälkeen niin pärinät on loppuneet vuosiksi. Pistä muistiin mikä johto menee mihinkin ...

Jos se anturin ilmakanavassa oleva lämpötilaa mittaava komponentti on vielä tallessa niin kyllä sen pitäisi pystyä langoittamaan uudestaan kiinni, ei se mitään mikroelektroniikkaa ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tuli kolkin anturikin tutkittua kun antoi vikakoodin 02.
Joku ilmeisesti myös tökkinyt anturia jollain kun koko vastus oli hävinnyt jonnekkin.

Tutkailin hieman nettiä ja löysin partco:lta kaksi 0.1w NTC vastusta jotka siis samaa mallia kuin mikä anturissa on. Partco myy 10k Ohm ja 100k Ohm vastusta hintaan 1.48€/kpl. Tonnarin anturista mittasin n. 10k Ohm huoneenlämmössä joten eikun tuollainen 10K Partcon vastus kiinni kolkin anturiin ja toimii :D samalla tietysti propellin puhdistus ja rasvaus. Halpa korjaus verrattuna uuden hankkimiseen.

Edit: Tonnarissa on siis täysin sama anturi samalla osanumerolla.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Vastaa Viestiin