Vakio vai viriboksi?
Vakio vai viriboksi?
Kävin joitain viikkoja sitten koeajamassa 2.3 matalapaine 9-5:n vm. -01. Omaan 2.0t:hen verrattuna kiihtyvyydessä ei tuntunut olevan eroa. Voisiko omassani olla softa vaihdettu vai onko noiden mallien kulussa vaan niin pieni ettei sitä helposti huomaa?
Ohjausboksi näyttää päälle päin alkuperäiseltä, ei siis ole mitään ylimääräisiä merkintöjä.
Miten saisin helpoiten selville onko autossa vakio softa? (En kuitenkaan viitsisi kysellä entisiltä omistajilta)
Ohjausboksi näyttää päälle päin alkuperäiseltä, ei siis ole mitään ylimääräisiä merkintöjä.
Miten saisin helpoiten selville onko autossa vakio softa? (En kuitenkaan viitsisi kysellä entisiltä omistajilta)
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: Vakio vai viriboksi?
OK. Tämän juuri halusin tietää.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: Vakio vai viriboksi?
Sulla voisi olla omassasi Saabin originaali 185hp virisofta, sitä on ymmärtääkseni aika paljon myyty noihin. Sillä luulisi kulkupuolen olevan täysin sama kuin 2.3t(myös 185hp) vakiossa. Jos 2.0t:ssä on jonkun muun virisofta niin sitten pitäisi liikkua paremmin kuin vakio 2.3t.artako kirjoitti:Voisiko omassani olla softa vaihdettu vai onko noiden mallien kulussa vaan niin pieni ettei sitä helposti huomaa?
Re: Vakio vai viriboksi?
Sulla voisi olla omassasi Saabin originaali 185hp virisofta, sitä on ymmärtääkseni aika paljon myyty noihin. Sillä luulisi kulkupuolen olevan täysin sama kuin 2.3t(myös 185hp) vakiossa. Jos 2.0t:ssä on jonkun muun virisofta niin sitten pitäisi liikkua paremmin kuin vakio 2.3t. Mikä softa autossa on ei mistään päällisin puolin näe. Valtuutetulla korjaamolla Tech2:lla voidaan katsoa softan numero ja sitä kautta (voi päästä/) pääsee selville mikä softa autossa on.uusi93 kirjoitti:artako kirjoitti:Voisiko omassani olla softa vaihdettu vai onko noiden mallien kulussa vaan niin pieni ettei sitä helposti huomaa?
Re: Vakio vai viriboksi?
Täytyypä pyytää tarkistamaan kun on seuraavan kerran asiaa korjaamolle. Voisi ennen sitä kokeilla kiihdytystä sekuntikellon kanssa.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: Vakio vai viriboksi?
Tuli mitattua matkalla töihin yksi kiihdytys kolmosella 80-120 loivaan ylämäkeen, aikaa meni 5.8s. Muistaakseni vakiolle 2.0t:lle BSR oli mitannut vastaavalle kiihdytykselle 8.6s. En ole nähnyt Saabin antamia virallisia arvoja. Mitähän ne mahtavat olla?
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: Vakio vai viriboksi?
Kokeilin muitakin kiihdytyksiä 3 ja 4 vaihteilla, joille löysin mitattuja arvoja 2.0t vs 2.3t. Oma 2.0t alitti kaikki 2.3t:lle ilmoitetut ajat ja eroa vakio 2.0t:en arvoihin n. 30%. Autossa on siis todennäköisesti jokin virisofta, ehkä juuri saabin oma.
Olen käyttänyt koko ajan (70tkm) vakiotulppia, jotka on toimineet hyvin. Kannattaisiko kuitenkin vaihtaa saabin virisarjan mukaiset tulpat?
En löytänyt haulla saabin oman virin vääntöarvoa, tehoa lienee se +185hp. Olisi mukava tietää sekä ilmoitetut ja mitatut tehot ja väännöt.
Olen käyttänyt koko ajan (70tkm) vakiotulppia, jotka on toimineet hyvin. Kannattaisiko kuitenkin vaihtaa saabin virisarjan mukaiset tulpat?
En löytänyt haulla saabin oman virin vääntöarvoa, tehoa lienee se +185hp. Olisi mukava tietää sekä ilmoitetut ja mitatut tehot ja väännöt.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: Vakio vai viriboksi?
Lisävarusteluettelossa kerrotaan näin:
Eski
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... 070717.pdfSaabin moottorin virityssarja 2.0t – saatavissa 150 hv:n 2.0t moottoriin. Parantaa
vääntömomenttia laajalla käyntinopeusalueella, joten ohitukset käyvät nopeasti. Saatavana sekä käsivalintaisella että automaattivaihteistolla varustettuihin autoihin. Teho kasvaa 185 hv:aan ja vääntömomentti 280 Nm:iin (pisteviivakäyrä = vakiomoottorin arvot). Saabin moottorin virityssarja on asennettava Saabin teknisten standardien mukaisesti.
Eski