9-3:n ostoaikeissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 9-3:n ostoaikeissa
vai olisko ollut kyseessä 9-5 voitti ainakin jonkin ruoste vertailun jokunen vuosi sitten.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Kyllä varmaan 9-3:kin olisi menestynyt noissa testeissä, kun niissä ei ole ollut autot vielä 10v. Kohta alkaa ensimmäiset 9-3:set (kuten omanikin) olemaan 10v ja yli, niin väkistenkin jostakin alkaa löytymään ruostetta, mutta ei kuitenkaan läpiruosteessa.antti.hakamaa kirjoitti:vai olisko ollut kyseessä 9-5 voitti ainakin jonkin ruoste vertailun jokunen vuosi sitten.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Tervehdys kaikille! Näin uutena tulokkaana foorumilla kiinnostaisi myös 9-3 turbo versiot ja muutama kysymys tuli mieleeni.
Eli mistä tietää mikä 2.0t on kyseessä, käsittääkseni niitä on eri teho versioita? Esim. itsellä kiikarissa yksi -01 9-3(rekisteröity 12/2000).
Eroavatko nämä eri versiot miten toisistaan?
Onko varaosat/huollot kalliita? Joku mainitsi että 110 ja 210 tkm:n huolto on kallis?
Mitä tähän huoltoon kuuluu ja hinta??
Eli mistä tietää mikä 2.0t on kyseessä, käsittääkseni niitä on eri teho versioita? Esim. itsellä kiikarissa yksi -01 9-3(rekisteröity 12/2000).
Eroavatko nämä eri versiot miten toisistaan?
Onko varaosat/huollot kalliita? Joku mainitsi että 110 ja 210 tkm:n huolto on kallis?
Mitä tähän huoltoon kuuluu ja hinta??

Re: 9-3:n ostoaikeissa
Käsittääkseni versioita on karkeasti ottaen kolme:-TeOk kirjoitti:Tervehdys kaikille! Näin uutena tulokkaana foorumilla kiinnostaisi myös 9-3 turbo versiot ja muutama kysymys tuli mieleeni.
Eli mistä tietää mikä 2.0t on kyseessä, käsittääkseni niitä on eri teho versioita? Esim. itsellä kiikarissa yksi -01 9-3(rekisteröity 12/2000).
Eroavatko nämä eri versiot miten toisistaan?
2.0t = matalapaineturbo ~149hv
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1919196
2.0T = "normi" turbo ~185hv
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1585321
Aero = ~205hv (?)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1922147
Minulla ei ole mitään tekemistä noiden ilmoitusten kanssa, kaivoin vain esiin muutaman auton tuolta esimerkiksi.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: 9-3:n ostoaikeissa
110tkm huoltoon kuuluu mm käyttöhihnan vaihto(+ jotkut ohjain rullat), automaatteihin laatikon öljynvaihto. Muuten liki normihuolto. Hinta mm Länsiautolla (H:ki/Espoo) vaihdellen 600-800€. Itse vein suotimet mukana, vaihdoin itse tuon hihnan ja rullat niin jäi maksettavaa tuosta takuu leimasta "vain" noin 350€-TeOk kirjoitti:
Onko varaosat/huollot kalliita? Joku mainitsi että 110 ja 210 tkm:n huolto on kallis?
Mitä tähän huoltoon kuuluu ja hinta??

Jos ei pysy ihan kaikki työkalut kourassa niin halvempiakin vaihtoehtoja (ja parempia) kuten esim Pro Car Service Jyväskylässä, josta kannattaa tilata vaikka osat jos vie huoltoon jonnekkin muualle.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: 9-3:n ostoaikeissa
Melko kattavasti noista 2l turbomoottorien versioista voisi kai täydentää näin:
'98-00 2.0t 154hv Trionic5, matalapaine
'98-99 2.0T 185hv Trionic5, täyspaine
'99 2.0T 200hv Trionic5, Turbo sport
'01-02 2.0t 150hv Trionic7, matalapaine, '02:t kaikki TurboJubilee(?)
'00-01 2.0T 185hv Trionic7, täyspaine
'00-01 2.0T 205hv Trionic7, Aero
Kaikki Trionic5 moottorit Garrett T25 ahtimella ja ei-läpivirtaavalla coolerilla, paitsi turbo sportissa (pre-aero) Trionic7-tyylinen cooleri ja jäykempi hukkiksen kello.
Kaikki Trionic7 moottorit Garrett GT17 ahtimella paitsi aero, jossa Mitsu TD04HL-15T#5.
Trionic5 matalapainemalleissa ei ole magneettiventtiiliä, Trionic7 matalapaineissa on. Matalapaineissa ei ahtomittaria mittaristossa. Lisäksi vielä '02 T7 turbojubilee malleissa on kaiketi ollut usein Saabin omaa "170hv" virisarjaa, lienee ollut muutenkin saatavilla?
'98-00 2.0t 154hv Trionic5, matalapaine
'98-99 2.0T 185hv Trionic5, täyspaine
'99 2.0T 200hv Trionic5, Turbo sport
'01-02 2.0t 150hv Trionic7, matalapaine, '02:t kaikki TurboJubilee(?)
'00-01 2.0T 185hv Trionic7, täyspaine
'00-01 2.0T 205hv Trionic7, Aero
Kaikki Trionic5 moottorit Garrett T25 ahtimella ja ei-läpivirtaavalla coolerilla, paitsi turbo sportissa (pre-aero) Trionic7-tyylinen cooleri ja jäykempi hukkiksen kello.
Kaikki Trionic7 moottorit Garrett GT17 ahtimella paitsi aero, jossa Mitsu TD04HL-15T#5.
Trionic5 matalapainemalleissa ei ole magneettiventtiiliä, Trionic7 matalapaineissa on. Matalapaineissa ei ahtomittaria mittaristossa. Lisäksi vielä '02 T7 turbojubilee malleissa on kaiketi ollut usein Saabin omaa "170hv" virisarjaa, lienee ollut muutenkin saatavilla?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com