Elikkäs auto toisaalla ja pitäisi etsiä ja tilata varaosia... Eli selviääkö ysitonnarissa vm 1994 ostamalla (siis ajovalot/ kuskin puoli eteen) lasin vai onko vaihdettava koko umpio? Ja entäs tuulilasi, liimalasi vai ei? Ja kompressori sitten vielä eli jos siitä on jotain vinkkiä (muuta kuin upouusi tilalle... tai ehkä jos jostain saa halvemmalla uudenkin... mitenhän Ruotsin puolella...?).
Joo, alkaa kesä aika kaliisti
tuulilasi ja ajovalot uusiksi
Re: tuulilasi ja ajovalot uusiksi
Auton tyyppi myös on hyvä tietää tilatessaan, mutta kaikissa tonnareissa lasi on vaihdettavissa erikseen. -94 vuosimallissa voi olla viistokeula CD tai CS.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: tuulilasi ja ajovalot uusiksi
Jaa tosiaan, tonnarin tyyppi... olisi siis 2.3T Griffin vm 1994, siis CD. Kiitti vastauksesta ajovalojen suhteen. Entä kommenttia tuulilasista? Hitsi kun ei ole älynnyt sen vertaa katsoa...
Re: tuulilasi ja ajovalot uusiksi
Tuulilasin vaihdossa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin vaihdattaa lasi liikkeessä. Näppärimmät klubilaiset vaihtaa lasin itse.
Kannattaa ottaa alkuperäiset tiivistenauhat/listat, koska ainakin omassa olevat tarvikkeet eivät ole kovin hyvät.
Kannattaa ottaa alkuperäiset tiivistenauhat/listat, koska ainakin omassa olevat tarvikkeet eivät ole kovin hyvät.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: tuulilasi ja ajovalot uusiksi
9000LPT kirjoitti:Tuulilasin vaihdossa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin vaihdattaa lasi liikkeessä. Näppärimmät klubilaiset vaihtaa lasin itse.
Kannattaa ottaa alkuperäiset tiivistenauhat/listat, koska ainakin omassa olevat tarvikkeet eivät ole kovin hyvät.
tonnarissa on aika hyvät mahdollisuudet laittaa tuulilasi 3-4 eri tarvikelistalla eli jos ei ole väliä näyttääkö tuulilasin ympärys alkuperäiseltä niin tarvikkeillakin saa hyvää aikaan ja reilusti halvemmalla kuin ostamalla orkkis listat.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: tuulilasi ja ajovalot uusiksi
Motonetissa oli aika edulliset umpion lasit matalakeulaisiin (CS, CD) tonnareihin, olisiko ollut muistaakseni 49 euroa/kpl.9000cse kirjoitti:tonnarissa on aika hyvät mahdollisuudet laittaa tuulilasi 3-4 eri tarvikelistalla eli jos ei ole väliä näyttääkö tuulilasin ympärys alkuperäiseltä niin tarvikkeillakin saa hyvää aikaan ja reilusti halvemmalla kuin ostamalla orkkis listat.9000LPT kirjoitti:Tuulilasin vaihdossa ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin vaihdattaa lasi liikkeessä. Näppärimmät klubilaiset vaihtaa lasin itse.
Kannattaa ottaa alkuperäiset tiivistenauhat/listat, koska ainakin omassa olevat tarvikkeet eivät ole kovin hyvät.
Tuulilasivalikoimissa riittää eri tuotemerkkejä, Pilkington, IHD-Glass, Sekurit jne.
Ja tuulilasin merkki määräytyy siitä missäpä vaihdatat...
Sitten kun valitset tuulilasia, niin vaihtoehtoina löytyy eri merkkien lisäksi erinäisiä muita eroavaisuuksia: SOLAR-lasi (ilmastoidut mallit), Airbag-merkinnät, VIN-aukot, joka voi olla oikealla tai vasemmalla puolella, mutta tarpeeton puoli tottakai peitetään asennuksessa, lasin yläosan värivaihtoehdot jne.
Tarvikelista ajaa "miltei" saman asian kuin orkkislistakin kun se asennetaan vain oikein ja huolella. Hintaa orkkislistapaketilla oli n. 40 euroa ja ylikin, kun tarvikelistaa menee taas metritavarana ja hinta n. 10 - 20 euroa/tuulilasi.
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Re: tuulilasi ja ajovalot uusiksi
Himputti, hyvä että tuli kysäistyä. Yksi juttu minkä periaattessa tiesin mutta olisi varmaan unohtunut tilausta tehdessä:
Muista varmistaa ajovalon lasista referenssiluku