takaluukku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
marker
"Tuplakaasari"

takaluukku

Viesti Kirjoittaja marker »

nyt tuli eka vika aeroon vuosimallia 2000

en tiedä mikäs vika on ku takaluukku ei aukea mistään nappia painaa ni jostain koelaudasta kuuluu hiljaa releen ääni ja kun painaa kaukosäätimest ni valot vaan vilkkuu mut mitään ei tapahdu onkos kellään ollut vastaavaa vikaa ja mllai ton takaluukun sais muuten auki jos siel on vaikka lukon välissä jotain :?
marker
"Tuplakaasari"

Re: takaluukku

joo tarttee men jotain yrittää
marker
"Tuplakaasari"

joo johto oli poikki samallai kun kuvassa
saabistinet
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Mulla oli kans samasta kohtaa kolme johtoa poikki kun auton ostin vähän ennen vappua (2008). Tänään sitten lakkasi taas toimimasta takaluukun lukko ja vähän ennen kotipihaa rämpytin ovikytkintä tarpeeksi niin alkoi toimimaan.
Pihalla sitten taas avasin tinaamani johdot ja kaikki näyttivät olevan ihan kunnossa. Eikun uudet erkat päälle ja tuntui vieläkin toimivan.
Mulla oli alunperin kait se moottorikin jotenkin killissä johtokatkon lisäks. Moottori alkoi toimimaan kun annoin hetken virtaa väärinpäin. En tiedä olisko ollut tänäänkin mennyt vaan motti jumiin taas.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
http://saabistinet.fi
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Noh, minulla taas alkoi temppuilemaan tänään takaluukku sillä tavalla, että avaimesta, tai etuoven avauskytkimestä painamalla lukko kyllä avautuu (äänestä päätellen) mutta loksahtaa samantien takaisin lukkoon.
Tai siltä tuo loksahtelu ainakin kuulostaa.
Eikä juurikaan auta vaikka rämpyttää avausnappulaa ja koittaa loksahtelujen välissä nykäistä takaluukun kahvasta. Pari kertaa tosin onnistuin saamaan sen noin tänään auki, mutta nyt ei tepsi enää tuokaan. Luukku on lukossa.

Mikähän tässä nyt sitten mättää? :?:

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Asiaa/vikaa enemmän kuulostelleena, haiskahtaisi vähän relevialta.
Kojelaudan sisästä, keskeltä, kuuluu pirunmoista nakutusta, kun tuo lukko temppuilee. Onko siellä tuohon liittyvää relettä ja mistä sinne pääsee käsiksi?

Apuuva. 8O

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
9-3Tid
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Itsellä temppuaa myös wagonin takaluukku. Välistä toimii ja välistä ei. Tarkistin johtosarjat luukun kohdalta ja näyttäs olevan silmämääräisesti ok. Kuso kyllä kulkee luukun moottorille, kun se sirahtaa aina vaimeasti, mutta ei vaan jaksa vapauttaa lukkoa ( ei väliä käskyttääkö kakesta tai oven napista ). Saakohan tuota lukkomoottoria jotenkin testattua / viittaisko ongelmat siihen?
Vastaa Viestiin