99 hyytyy.. ei hyydy enää.
99 hyytyy.. ei hyydy enää.
elikkä kun ajaa noin pari kilsaa ja kone lämpiää niin koneesta loppuu tehot totaalisesti. autolla pääsee max.60km/h. ei ota kierroksiakaan kuin n.2500-3500rpm edes vaihde vapaalla. tyhjäkäynti hukassa. missä mahtaa olla vika??? niin ja vm on -84.
Viimeksi muokannut ss77, Ma Elo 02, 2004 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisko kaasarin kalvo puhki ei kallis vaihtaa. Kaasarin päällä oliko 4 ruuvilla kansi pois ja jo löytyy, jos vaihat kato miten päin kumi on yms.Käykö kaikilla sylintereillä
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ookei... nyt kun sitä on tarkemmin naapurin isännän kanssa tuijotettu niin huomattiin että nesteet ja öljyt EI mene sekaisin eli ei ilmeisesti kannenssa vikaa, vai voiko viallinen kansi hukata nesteet ilman öljyjen/nesteiden sotkeutumista???. ja jo reikäisen kaasarin kalvon lisäksi löydettiin yksi melkein poikki mennyt,ilmeisesti alipaineletku tjms, jotka varmaan vaikuttaa olennaisesti koneen hyytymiseen.eli nyt kysymys kuuluis että mistä muualta vois etsiä "vuotoa" tai muuta nesteen "hukkaa" kuin paljon epäilemästämme vesipumpusta?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tarkennatko vielä, että katoaako jäähdytysnesteet nyt johonkin? Yksi "halpa" vikapaikka voi olla paisuntasäiliön korkki. Tarkasta, onko jäähdytysletkuissa painetta koneen käydessä tai heti sammutuksen jälkeen...ss77 kirjoitti:eli nyt kysymys kuuluis että mistä muualta vois etsiä "vuotoa" tai muuta nesteen "hukkaa" kuin paljon epäilemästämme vesipumpusta?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
no voehan räkä. auto on nyt ajokunnossa enkä ole vielä myyjän kertomaa nestehukkaa havainnut. mutta nyt huomattiin että se iso hihnapyörä (mikä pyörittää laturia ja vesipumppua) on hieman ulostautunut. meinaan alkaa pian syömään hihnaa... mitä tehtävissä???
onko kalliskin remontti kun kuulin että pitää nostaa kone ylös että saisi vaihdettua?

siis
Kampiakselin hihnapyörä?? 99 Saabissa tosiaan taitaa olla ahdasta mutta veikkaan että saa vaihettua kun löysää moottorin tukikumeja irti ja sillai kampeaa lisätilaa. Viisaat kertokaa
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Ite olen 900i:stä vaihtanut hihnapyörän ilman koneen kannattimien irroitusta (tässäkin pitää olla sopivat avaimet, kun pultti on tiukassa). Isäukko vaihtoi taannoin 99EMS:n B-koneeseen, josta joutui moottoria kallistamaan, mutta ei tarvinnut sentään koko moottoria nostaa pois. Tätä varten täytyi tehdä itse avain lattaraudasta, johon sahattiin/viilattiin avainvääntiö. (Tuo avain on muuten tallessa Juuassa eräässä pajassa.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ahtaampihan se paikka siellä on kuin neitsyessä...
sorvaa pian reikää tulipeltiin. ei sattus olemaan mitään kuvan tynkää tuosta "tee se itse" työkalusta? ja jos joltain löytys ehjä hihnapyörä halvalla. ei millään viitsis sijoittaa mahdottomia näin halpaan autoon (6pack+7 euroa korjaukseen tähän mennessä)
vaikka auto itse on yllättävän siisti sisältä ja päältä.
kaiken lisäksi ronalit alla... tällä ois tarkotus ajella lumien tuloon saakka ja pitää kesäautona.


kaiken lisäksi ronalit alla... tällä ois tarkotus ajella lumien tuloon saakka ja pitää kesäautona.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Satkussa tosiaan sopii pyörä tulemaan pois kone paikallaan, mutta H-koneisessa 99:ssä ei, uskottava se vaan on. B-kone on jakopään puolesta lyhyempi joten siellä on enemmän tilaa, voi mahtuakin. Jos lähtee konetta kallistelemaan niin ainakin vaihteensiirtäjä on sellainen mitä kannattaa varoa, käytännössä sen joutuu ottamaan liitoskohdasta auki. Lisäksi kannattaa varautua siihen että se hihnapyörän pultti on LUJASSA!
nimim. tämä tehtiin kun ei muuten auennut:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aak
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aal
Ja vielä sellainen lisähuomautus että todennäköisesti sulla nyt jo pyörii se hihnapyörä tyhjää eikä pyöritä kunnolla vesipumppua, yhden auton ostin jossa oli kansi sulanut/syöpynyt parin venttiilin juuresta ko vian takia. Kuva:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aad
nimim. tämä tehtiin kun ei muuten auennut:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aak
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aal
Ja vielä sellainen lisähuomautus että todennäköisesti sulla nyt jo pyörii se hihnapyörä tyhjää eikä pyöritä kunnolla vesipumppua, yhden auton ostin jossa oli kansi sulanut/syöpynyt parin venttiilin juuresta ko vian takia. Kuva:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... m17&id=aad
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74