Tunteeko kukaan Holset HX27 ahtimen öljyn paineen rajoitusta? Pitääkö öljyn tuloputkessa olla kuristin tai muuten öljyä yläkierroksilla rajoittava osa?
Kaverilla on asennettuna 1.4 Corsaan (mallia omaturbo) edellämainittu ahdin ja vedätyksen jälkeen kaasua päästettäessä putkesta tulee armoton öljypilvi. Vedossa ja normaalisti ajettaessa ei öljyä tule ainakaan näkyvissä määrin. Ahtopaineet ovat tällä hetkellä maksimissaan 0.6bar. Huohotus on suoraan ulkoilmaan, joten sitä kautta ei ainakaan tule öljyä kiertoon.
Saabbia Corsassa on intercooler, osa ahtoputkista ja osa pakoputkistoa
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Holsetit ei ole kuulalaakeroituja joten epäilisin että mitään rajoitinta ei tarvita.. Mutta mitenkäs öljyn paluu? Onhan reitti tarpeeksi avara, ja öljyn pinnan yläpuolella? Kovin jyrkkiä mutkiakaan ei saa reitillä olla, poisto kun on täysin painovoiman varassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson kirjoitti:Holsetit ei ole kuulalaakeroituja joten epäilisin että mitään rajoitinta ei tarvita.. Mutta mitenkäs öljyn paluu? Onhan reitti tarpeeksi avara, ja öljyn pinnan yläpuolella? Kovin jyrkkiä mutkiakaan ei saa reitillä olla, poisto kun on täysin painovoiman varassa.
Pitäisi mennä suoraan öljypohjaan ja vielä laskevaan suuntaan ilman mutkia. Pienin reikä välillä jotakin 10-15mm luokkaa (kiinnitysnipat), muuten 20mm letkua/mikä menee paluunipan päälle ahtimen päässä.. Öljyn pinnan taso pitää tarkistaa eli onko varmasti paluu putken alapuolella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT kirjoitti:Tunteeko kukaan Holset HX27 ahtimen öljyn paineen rajoitusta? Pitääkö öljyn tuloputkessa olla kuristin tai muuten öljyä yläkierroksilla rajoittava osa?
Kaverilla on asennettuna 1.4 Corsaan (mallia omaturbo) edellämainittu ahdin ja vedätyksen jälkeen kaasua päästettäessä putkesta tulee armoton öljypilvi. Vedossa ja normaalisti ajettaessa ei öljyä tule ainakaan näkyvissä määrin. Ahtopaineet ovat tällä hetkellä maksimissaan 0.6bar. Huohotus on suoraan ulkoilmaan, joten sitä kautta ei ainakaan tule öljyä kiertoon.
Saabbia Corsassa on intercooler, osa ahtoputkista ja osa pakoputkistoa
Jotenkin tulee ekana mieleen joku vailla aivoja rakennettu kaasariturbo-viritelmä jossa kaasari paineistamaton roju ahtimen imupuolella varmistamassa ehjänkin ahtimen öljyvuodon ja siihen sitten vielä cooleri varmistamaan polttoaineen pisaroituminen ennen moottoria.. mut joo, kerrotko hieman enemmän kyseisestä rakkineesta, kaasarilla/ruiskulla ja ehkä kuva konehuoneesta voisi olla plussaa myös kun on kerta mallia "ihan itte tein".
9000LPT kirjoitti:Tunteeko kukaan Holset HX27 ahtimen öljyn paineen rajoitusta? Pitääkö öljyn tuloputkessa olla kuristin tai muuten öljyä yläkierroksilla rajoittava osa?
Kaverilla on asennettuna 1.4 Corsaan (mallia omaturbo) edellämainittu ahdin ja vedätyksen jälkeen kaasua päästettäessä putkesta tulee armoton öljypilvi. Vedossa ja normaalisti ajettaessa ei öljyä tule ainakaan näkyvissä määrin. Ahtopaineet ovat tällä hetkellä maksimissaan 0.6bar. Huohotus on suoraan ulkoilmaan, joten sitä kautta ei ainakaan tule öljyä kiertoon.
Saabbia Corsassa on intercooler, osa ahtoputkista ja osa pakoputkistoa
Jotenkin tulee ekana mieleen joku vailla aivoja rakennettu kaasariturbo-viritelmä jossa kaasari paineistamaton roju ahtimen imupuolella varmistamassa ehjänkin ahtimen öljyvuodon ja siihen sitten vielä cooleri varmistamaan polttoaineen pisaroituminen ennen moottoria.. mut joo, kerrotko hieman enemmän kyseisestä rakkineesta, kaasarilla/ruiskulla ja ehkä kuva konehuoneesta voisi olla plussaa myös kun on kerta mallia "ihan itte tein".
On malli ihan itse. Kyseessä on yksipiste ruisku, johon lisätty tarvittavat putket ja turbo. Ilmeisesti kaveri ei uskonut, että ajelee nätisti, kunnes saa varmistettua seoksien riittävyydet. Nyt on sitten kolmos pytty pimeänä ja öljyä tuuppaa öljytikusta ja muualtakin konehuoneesta, joten tulos on aika selvä ja päämäärä saavutettu. Turbo lisää kulkua, mutta bensaa pitää saada lisää. Suurempi suutin ei toiminut, joten ajeli toistaiseksi vakiosuuttimella ja bensanpaineilla.
Kolmen auton loukusta pääsee tälläkin tavalla eroon
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx