Hello!
Onko kellä tietoa, tarviiko tuohon keskivaimentimen (pakoputki) liitoksiin mitään tiivistettä/holkia?
Vai onko liitos kartioliitos, ilman mitään muuta?
Meni tuosta uudemmasta tuo putki vaihtoon, itse en tee sitä vaihtoa kun ei kehtaa ryömiä auton alle.
Kyllä pitäs olla nosturi/paikka missä sais auton ylös.
Helpottas tätä harrastamista.
keskivaimentimesta
keskivaimentimesta
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: keskivaimentimesta
Sanos muuta. Meillä on halli ja kaikki, mutta nosturi uupuu. Ovat muuten hävyttömän kalliita kapistuksia. Eilen taas tuli todettua, miten hyvä peli sellainen olisi, kun kävin katsomassa yhtä autoa altapäin tuossa paikallisen Saab-gurun pajalla..JaHu kirjoitti: Kyllä pitäs olla nosturi/paikka missä sais auton ylös.
Helpottas tätä harrastamista.
Olen pitänyt silmät kovana, josko jostain oppilaitoksesta tai vastaavasta löytyisi poistotavarana joku kaksipilarinostin. Harrastustoiminta nousisi ihan uudelle tasolle ja mm. auton alapuolisten ruostepaikkojen korjaukset alkaisi suorastaan viehättämään, kun seisaalta pääsisi niitä tekemään.
Tuuriakin voi joskus käydä, tuossa yhdet ukot olivat Stenhöjn nosturin saaneet kahella sadalla eurolla. Ainoa mikä puuttui, oli moottori.
Nimim. myykää mulle nosturi!
Re: keskivaimentimesta
Liitokset ovat laippaliitoksia, ei tarvita tiivistettä, enintään pakoputken asennustahnaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: keskivaimentimesta
Kiitos tiedoista.
Pitäis vissiin rakentaa tuollaset ½m telineet joiden päällä auton ajaisi.
Pitäis vissiin rakentaa tuollaset ½m telineet joiden päällä auton ajaisi.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: keskivaimentimesta
Mikäli on riittävästi intoa,niin eräänlainen kiikkulauta on kätevä autokorjauksissa.2kpl A-pukkeja liitetään toisiinsa vapaasti pyörivällä putkella ja tähän putkeen hitsataan,tai muuten liitetään ajorampit,joitten toisissa päissä on jalat pitämässä ramppeja vaakatasossa kun auto ajetaan paikalleen.Sen verran teline laitetaan epätasapainoon että tuo jalallinen puoli on taivasta kohti telineen ollessa tyhjänä.Kannattaa mitoittaa sitten reilusti telineen vahvuus ettei satu pahasti.
Re: keskivaimentimesta
No, nyt on putki vaihdettu, teinpä sen itse.
Järeät lankut ja 2 kpl tiiliä ja tallinluiska, riittivät nostamaan takapäätä sen verran että mahtu alle.
Homma meni muuten mallikkaasti, mutta etuvaimentimen toinen pultti meni poikki.
Hiton moinen homma pora jämät pois, ei ollu liikoja tiloja.
Vaikka käänsin auton, että sain etupään ylös.
Tuo a-pukki idea voisi ollakin kokeilemisen arvoinen.
Järeät lankut ja 2 kpl tiiliä ja tallinluiska, riittivät nostamaan takapäätä sen verran että mahtu alle.
Homma meni muuten mallikkaasti, mutta etuvaimentimen toinen pultti meni poikki.
Hiton moinen homma pora jämät pois, ei ollu liikoja tiloja.
Vaikka käänsin auton, että sain etupään ylös.
Tuo a-pukki idea voisi ollakin kokeilemisen arvoinen.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"