Automaatista...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9000CD23T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Matolaatikon jouset löytyvät laatikon kannen alta.
Tiedätkö saabin varaosa numeroa.
kuvassa on ainakin
Nro3 42 80 723 Jousi Etu Gear Box 143961-
Nro2 42 80 657 Jousi Peruutus
Nämä kaksi jousta ovat pienen kannen alla joka on kiinnitetty neljällä
kuusiokoloruuvilla. ( tämä kansi on taasen matolaatikon kannen alla )
Mahtaako ne olla nämä jouset..?

Jouset jotka eivät ole kannen alla.
75 58 232 Painejousi
75 58 240 Painejousi.

huh..huh....
Itse vaihdoin nuo varaajan jouset, mutta ne eivät paljoa nykäisyihin vaikuttaneet, vaan lähes ainoastaan vaihteen kytkeytymiseen kuten pitikin.
Vielä olisi tuo painejousten vaihto, mutta mihin v*ttuun ne tulee :? :?: jos jollain on tarjota kuvallista infoa aiheesta niin olisin kiitollinen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Painejousista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Painejouset sijaitsevat vaihdelaatikon kyljessä olevan ( 24mm ) lukkomutterilla lukitun säätöruuvin alla.

Järjestys.
Mutteri-säätöruuvi-kansi-sylinteri-2kpl jousia.

Tämä säätöruuvi vaikuttaa 2 ja 4 vaihteen kytkeytymis paineeseen.
Käsittääkseni löysääminen pidentää vaihtoaikaa ja kiristys lyhentää.
Kannattaisi kokeilla ainoastaan 1/4 kierros kerrallaan.
Mutta omassani nyhtäminen hävisi kun vaihdoin uudet öljyt ( tai oikeastaan puolet siitä ) ja puhdistin suodattimen ( teräsverkko sihti )
Lisäksi säädin ( kick down ) vaijerin SAABin ohjeen mukaan.
( ohje löytyi täältä aiemmin ) nyt toimii todella loistavasti.

ps.rälläkällä näkyy olevan samanlainen SAABi kuin minullakin.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Painejousista

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9000CD23T kirjoitti:Painejouset sijaitsevat vaihdelaatikon kyljessä olevan ( 24mm ) lukkomutterilla lukitun säätöruuvin alla.

Järjestys.
Mutteri-säätöruuvi-kansi-sylinteri-2kpl jousia.

Tämä säätöruuvi vaikuttaa 2 ja 4 vaihteen kytkeytymis paineeseen.
Käsittääkseni löysääminen pidentää vaihtoaikaa ja kiristys lyhentää.
Kannattaisi kokeilla ainoastaan 1/4 kierros kerrallaan.
Mutta omassani nyhtäminen hävisi kun vaihdoin uudet öljyt ( tai oikeastaan puolet siitä ) ja puhdistin suodattimen ( teräsverkko sihti )
Lisäksi säädin ( kick down ) vaijerin SAABin ohjeen mukaan.
( ohje löytyi täältä aiemmin ) nyt toimii todella loistavasti.

ps.rälläkällä näkyy olevan samanlainen SAABi kuin minullakin.
Jouduin itse myös pakosti koskemaan kickdown vaijeriin toissapäivänä kun jotenkin meno muuttui oudommaksi. Homma tuli kuntoon ja jopa parani kun kiristin vaijeria automaattipajan ohjeiden mukaisesti. Kiristys ei haittaa mutta liika löysääminen rikkoo jos stoppari on rikki vaijerista ...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Öljystä........

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No se oli heitto.....kuvittelin että turbiinin sisälle jäisi n.3L
Mutta tarttee laskea näköjään vielä pari kertaa öljyt ulos ( kun on ajellut päivän tai pari ) ja uutta tilalle, kai ne joskus sitten on sekoittuneet uudemmaksi.
Vastaa Viestiin