Minkä hintainen tuollainen kytkin remppaa on täällä Helsingin suunnalla?
Kytkin luistaa vai luistaako?
-
Markus boy
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Kytkin luistaa vai luistaako?
Jaahas taas ongelma
Huomasin, että ykkösellä lähtee ok joskin kytkin ottaa tosi ylhäältä kiinni, 2, 3, 4 jopa 5 kaasun painalluspohjaan ja kun ahtopaineet rupeavat nousemaan lakkaa veto ja kierrokset jatkaa nousemista kun höllää kaasua veto palaa (luultavasti on kytkin ainakin jotain tekemistä), mutta on toinenkin ongelma kone huoneessa on luultavasti vuoto (ei öljy, ei jarruneste, eikä luultavasti vesikään talvella on joutunut vettä lisäämään mutta ei kesällä) vaihdelaatikko märkä koneen ja laatikon juuresta, olisiko vaihteistoöljyä ja nyt pääsee tunkeutumaan saumasta kytkin levylle vaihteet on jotensakin vaihtaessa takeleet (menee päälle kyllä mutta silleen epätasaisesti. Myöskin pari päivää sitten huomasin että kun painaa kytkimen pohjaan ja nostaa ylös ihankuin se olisi ottanut hetken johonkin kiinni poljinvarsi (pykälsi) kaitsoin verhoilua, että josko hankaa jotain (tällä hetkellä tuota tunnetta ei ole), mutta en löytänyt mitään sellaista. Auto on entinen Sensonic joka muutettiin manuaaliksi (nestekytkin) vajaa vuosi sitten.
Minkä hintainen tuollainen kytkin remppaa on täällä Helsingin suunnalla?
Minkä hintainen tuollainen kytkin remppaa on täällä Helsingin suunnalla?
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Minuakin kiinnostaisi tietää hintoja ja lähinnä se että miten kauan huoltoliikkeellä tuollaisessa hommassa vierähtää 
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Onko hintataso jo selvinnyt? Searchilla löysin topikin...
Huomasin nimittäin että nollakelin tuntumassa nelosvaihteella rivakammin kiihdytettäessä kytkin alkaa luistaa siinä 3000rpm jälkeen kunnes kaasua hieman höllää. Kilometrejä on takana vajaat 100tkm ja softana Stage1. Kai nyt vakiokytkimen tuo max. 350Nm pitäisi kestää minkä softalle lupaavat?
Huomasin nimittäin että nollakelin tuntumassa nelosvaihteella rivakammin kiihdytettäessä kytkin alkaa luistaa siinä 3000rpm jälkeen kunnes kaasua hieman höllää. Kilometrejä on takana vajaat 100tkm ja softana Stage1. Kai nyt vakiokytkimen tuo max. 350Nm pitäisi kestää minkä softalle lupaavat?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
Viggenisti
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Taitaa käytetyssä autossa olla ihan tuuripeliä miten tuo kytkin kestää. Vakiokytkimelle aika rajamailla tuo 350Nm, varsinkin jos on yhtään kulunut kytkin. Suosittelen lämpimästi esim viggenin kytkintä.SS kirjoitti:Onko hintataso jo selvinnyt? Searchilla löysin topikin...
Huomasin nimittäin että nollakelin tuntumassa nelosvaihteella rivakammin kiihdytettäessä kytkin alkaa luistaa siinä 3000rpm jälkeen kunnes kaasua hieman höllää. Kilometrejä on takana vajaat 100tkm ja softana Stage1. Kai nyt vakiokytkimen tuo max. 350Nm pitäisi kestää minkä softalle lupaavat?
Jos kytkin noin luistaa niin vaarana on, että se lopulta porsii kokonaan tehdessä tollaisia reippaamipia vetoja. Korjatkaa jos olen väärässä.
Osat ei ole kalliita, vaihdattaminen maksaa. Itsekin voi tehdä mutta on melkoinen savotta..
XC70 D5 -11
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Saattaapi olla juu, täytyy ajella varovaisesti (mikä tuskin onnistuu) tai poistaa stage kunnes kytkin on rempattu...Jos kytkin noin luistaa niin vaarana on, että se lopulta porsii kokonaan tehdessä tollaisia reippaamipia vetoja. Korjatkaa jos olen väärässä.
Olisin kuitenkin kiitollinen, jos joku homman teettänyt osaisi sanoa edes summittaisen arvion hinnasta tai työmäärästä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3698SS kirjoitti:Saattaapi olla juu, täytyy ajella varovaisesti (mikä tuskin onnistuu) tai poistaa stage kunnes kytkin on rempattu...Jos kytkin noin luistaa niin vaarana on, että se lopulta porsii kokonaan tehdessä tollaisia reippaamipia vetoja. Korjatkaa jos olen väärässä.
Olisin kuitenkin kiitollinen, jos joku homman teettänyt osaisi sanoa edes summittaisen arvion hinnasta tai työmäärästä.
Tässä lienee hinta/laatusuhteeltaan paras kytkinpaketti. Työtä isojen poikien mukaan 5-10h (merkkihuollossa noin 90€/h).
Ja tässä vielä suoraan merkkiliikkeen vastaus hintatiedusteluun jonka tein aikaisemmin:
Levy(5174933), asetelma(5023718) ja pultit * 6(55562121) = 921.38€ - 20% = ~740€.
Työtä kytkimenvaihdolle n.730€.
Mahd. työsylinterinvaihto korjauksen yhteydessä n.60€ töitä. Työsylinteri(4925822) 180,7€ - 20% = ~145€.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Oho. Onpas melkosta ryöstöä. Muistelisin täältä voorumilta lukeneeni että joku olisi merkkiliikkeessä selvinnyt kytkinremontista karvan alta tonnilla. Itellä oli suunnitelmissa tilata PCS:ta osat ja viedä paikalliseen pajaan, mutta nyt joutu muuttaa suunnitelmia kun korjaamolla sanoivat etteivät tee kytkinremontteja autoihin joista joutuu apurungon irrottaan.
#3272
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Kiitos tiedoista. Kuulostaa siltä, että tämän kulkineen ylläpito alkaa kohta tulemaan liian kalliiksi. Stage pois ja auto vaihtoon
Tottunut hieman halvempiin kustannuksiin kun edelliseen kulkineeseen käytetty vaihtolaatikko ja uusi Sachsin kytkin töineen kustansi paikallisessa pajassa <500e.
Bensapumppu 70tkm, etujarrut 80tkm, kytkin 90tkm...
E: Täytyynee kysellä tarjouksia ja pohtia asiaa. Vetarin holkkikin olisi kohta vaihdon tarpeessa.
Tottunut hieman halvempiin kustannuksiin kun edelliseen kulkineeseen käytetty vaihtolaatikko ja uusi Sachsin kytkin töineen kustansi paikallisessa pajassa <500e.
Bensapumppu 70tkm, etujarrut 80tkm, kytkin 90tkm...
E: Täytyynee kysellä tarjouksia ja pohtia asiaa. Vetarin holkkikin olisi kohta vaihdon tarpeessa.
Viimeksi muokannut SS, Ti Syys 29, 2009 16:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Itselle tuli kytkimenvaihdolle hintaa 502€ eräässä nyrkkipajassa (osineen).
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Joutsenossa, paikkaa en muista mutta tais olla joku veljen tuttu. En sitten tiedä kuinka paljon tuosta oli "tuttava-alennusta"Pola kirjoitti:Kerro missä niin vien oman samaan paikkaan
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
-
Viggenisti
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Viggenin kytkin, työsylinteri + muut romppeet ja vaihteistoöljyt kustantaa noin 500 euroa.SS kirjoitti: E: Täytyynee kysellä tarjouksia ja pohtia asiaa. Vetarin holkkikin olisi kohta vaihdon tarpeessa.
Työn osuudeksi pajat arvioivat noin päivän työn, arviolta 500-600 euroa siihenkin.
Joten tonnin paukku se on helposti. Itsekin voi tehdä, mutta helkutin iso savotta on ilman kunnon laitteita...
XC70 D5 -11
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Tarvitseeko työsylinteri vaihtaa? EI luulisi olevan kovin huonossa hapessa alle 100tkm ajetussa vm 2003 autossa.työsylinteri + muut romppeet
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Turha vaihtaa työsylinteriä jos painelaakeri tuntuu vielä ehjältä (integroitu sylinteriin). Tuntuvat olevan varsin kestävää tavaraa tosin, yli 300tkm ajetussakaan ei vielä moittimista. Mutta jos työn teettää jossain (työn hinnan osuus merkittävä), niin voi olla että kannattaa laittaa uusi ettei tarvitse enää laatikkoa irrottaa hetkeen. Tosin jos uusi olisi Scantech osa niin en laittaisi, uusi orkkis on tietysti eri juttu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kytkin luistaa vai luistaako?
Vähän alle 3500rpm:ssä kytkin luistaa kolmosella kun stage1 on käytössä. Eilen vaihdoin täyspaineturbon boksin, niin tolla ei tuota ilmennyt. Miten paljon auton luonne muuttuu jos tuota ensimmäistä softaa muokkaa niin että rajoittaa maksimi vääntöjä? Jos vähän pitkittäis kytkimen vaihtoa, eikä nuo täyspaineisen tehot taida riittää mulle.
Voiko asiaan vaikuttaa se, että jarrunesteet vaihdettiin viime kesänä? Joskus talvella alkoi epäilys tuosta luistamisesta, mutta nyt vasta kesärenkailla varmistin asian.
Voiko asiaan vaikuttaa se, että jarrunesteet vaihdettiin viime kesänä? Joskus talvella alkoi epäilys tuosta luistamisesta, mutta nyt vasta kesärenkailla varmistin asian.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86