Jaahas taas ongelma Huomasin, että ykkösellä lähtee ok joskin kytkin ottaa tosi ylhäältä kiinni, 2, 3, 4 jopa 5 kaasun painalluspohjaan ja kun ahtopaineet rupeavat nousemaan lakkaa veto ja kierrokset jatkaa nousemista kun höllää kaasua veto palaa (luultavasti on kytkin ainakin jotain tekemistä), mutta on toinenkin ongelma kone huoneessa on luultavasti vuoto (ei öljy, ei jarruneste, eikä luultavasti vesikään talvella on joutunut vettä lisäämään mutta ei kesällä) vaihdelaatikko märkä koneen ja laatikon juuresta, olisiko vaihteistoöljyä ja nyt pääsee tunkeutumaan saumasta kytkin levylle vaihteet on jotensakin vaihtaessa takeleet (menee päälle kyllä mutta silleen epätasaisesti. Myöskin pari päivää sitten huomasin että kun painaa kytkimen pohjaan ja nostaa ylös ihankuin se olisi ottanut hetken johonkin kiinni poljinvarsi (pykälsi) kaitsoin verhoilua, että josko hankaa jotain (tällä hetkellä tuota tunnetta ei ole), mutta en löytänyt mitään sellaista. Auto on entinen Sensonic joka muutettiin manuaaliksi (nestekytkin) vajaa vuosi sitten.
Minkä hintainen tuollainen kytkin remppaa on täällä Helsingin suunnalla?
Onko hintataso jo selvinnyt? Searchilla löysin topikin...
Huomasin nimittäin että nollakelin tuntumassa nelosvaihteella rivakammin kiihdytettäessä kytkin alkaa luistaa siinä 3000rpm jälkeen kunnes kaasua hieman höllää. Kilometrejä on takana vajaat 100tkm ja softana Stage1. Kai nyt vakiokytkimen tuo max. 350Nm pitäisi kestää minkä softalle lupaavat?
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
SS kirjoitti:Onko hintataso jo selvinnyt? Searchilla löysin topikin...
Huomasin nimittäin että nollakelin tuntumassa nelosvaihteella rivakammin kiihdytettäessä kytkin alkaa luistaa siinä 3000rpm jälkeen kunnes kaasua hieman höllää. Kilometrejä on takana vajaat 100tkm ja softana Stage1. Kai nyt vakiokytkimen tuo max. 350Nm pitäisi kestää minkä softalle lupaavat?
Taitaa käytetyssä autossa olla ihan tuuripeliä miten tuo kytkin kestää. Vakiokytkimelle aika rajamailla tuo 350Nm, varsinkin jos on yhtään kulunut kytkin. Suosittelen lämpimästi esim viggenin kytkintä.
Jos kytkin noin luistaa niin vaarana on, että se lopulta porsii kokonaan tehdessä tollaisia reippaamipia vetoja. Korjatkaa jos olen väärässä.
Osat ei ole kalliita, vaihdattaminen maksaa. Itsekin voi tehdä mutta on melkoinen savotta..
Oho. Onpas melkosta ryöstöä. Muistelisin täältä voorumilta lukeneeni että joku olisi merkkiliikkeessä selvinnyt kytkinremontista karvan alta tonnilla. Itellä oli suunnitelmissa tilata PCS:ta osat ja viedä paikalliseen pajaan, mutta nyt joutu muuttaa suunnitelmia kun korjaamolla sanoivat etteivät tee kytkinremontteja autoihin joista joutuu apurungon irrottaan.
Kiitos tiedoista. Kuulostaa siltä, että tämän kulkineen ylläpito alkaa kohta tulemaan liian kalliiksi. Stage pois ja auto vaihtoon
Tottunut hieman halvempiin kustannuksiin kun edelliseen kulkineeseen käytetty vaihtolaatikko ja uusi Sachsin kytkin töineen kustansi paikallisessa pajassa <500e.
Turha vaihtaa työsylinteriä jos painelaakeri tuntuu vielä ehjältä (integroitu sylinteriin). Tuntuvat olevan varsin kestävää tavaraa tosin, yli 300tkm ajetussakaan ei vielä moittimista. Mutta jos työn teettää jossain (työn hinnan osuus merkittävä), niin voi olla että kannattaa laittaa uusi ettei tarvitse enää laatikkoa irrottaa hetkeen. Tosin jos uusi olisi Scantech osa niin en laittaisi, uusi orkkis on tietysti eri juttu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vähän alle 3500rpm:ssä kytkin luistaa kolmosella kun stage1 on käytössä. Eilen vaihdoin täyspaineturbon boksin, niin tolla ei tuota ilmennyt. Miten paljon auton luonne muuttuu jos tuota ensimmäistä softaa muokkaa niin että rajoittaa maksimi vääntöjä? Jos vähän pitkittäis kytkimen vaihtoa, eikä nuo täyspaineisen tehot taida riittää mulle.
Voiko asiaan vaikuttaa se, että jarrunesteet vaihdettiin viime kesänä? Joskus talvella alkoi epäilys tuosta luistamisesta, mutta nyt vasta kesärenkailla varmistin asian.