Ja taas!
Ja taas!
Tuli Aeroon reilu 60 tkm mittariin. Olisihan se pitänyt jo edellisen 9-5:en kohdalla tajuta, että näiden laatikot on mitä on. Laakerit vissiin taas kerran pa....na. Saapismisairaus on vaivannut putkeen 20 vuotta, mutta jokohan nyt on niin että tauti alkaa hellittämään. Sen verran sapettaa.

Re: Ja taas!
Onhan tää PASKA HOMMA kun kaikesta tehdään kertakäyttöhyödykkeitä!?!mattiruu kirjoitti:Tuli Aeroon reilu 60 tkm mittariin. Olisihan se pitänyt jo edellisen 9-5:en kohdalla tajuta, että näiden laatikot on mitä on. Laakerit vissiin taas kerran pa....na. Saapismisairaus on vaivannut putkeen 20 vuotta, mutta jokohan nyt on niin että tauti alkaa hellittämään. Sen verran sapettaa.![]()
![]()
Ja laatu: Kyllä esimerkkinä tuo vaihteisto kesti ennen auton normaalin käyttöiän joten 60tkm he**etin kalliin laitteiston hajoaminen on jo syvältä "sieltä"
Vie sitten merkkikorjaamoon korjattavaksi niin kyllä täyttyy pankin lainatiskin kautta kurvata jos itse joutuu maksamaan
Mutta jotain hyvää: kun tuossa viimeksi tankkasin, ei maksanut ihan 100euroa
Mihin "menet" GM SAAB???
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ja taas!
Milläs lailla oireilee tuo hajonnu laatikko?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ja taas!
Aluksi selvää välystä voimansiirrossa ja sitten se perinteinen uliseva ääni. Eikä tässä kaikki, öljyä tulee tippumalla ulos vaihteensiirtimen stefasta ja pikaisen silmäyksen perusteella myös jakotasosta. Eikä tässäkään vielä kaikki, samalla tuli tarkastettua taka-akselisto ja kaikki puslat vaihtokunnossa. Ja 64 tkm vasta lasissa. Lähden tänään koeajamaan Madza 6:en ja Honda Accordin...... niin eikä tässä kaikki, kytkinkään ei ole ihan täysin kunnossa ja epäilys on että kytkinlevyn keskiön jouset olisi antaneet periksi.
Re: Ja taas!
No eipä hyvältä kuulosta, kait nämä yksilöitä on. Nimittäin omassani jo 160 tkm ajetussa vaihteisto toimii niin hyvin, että jopa Mazda mies on kehunut sitä. Ja tätä ei kyllä Saappaan laatikon kohdalla tapahdu joka päivä.
Kait tuossa tapauksessasi on joku virhevastuu, jos oikein tiukalle mennään, vai onko
Kait tuossa tapauksessasi on joku virhevastuu, jos oikein tiukalle mennään, vai onko
9-5 Aero - 00
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Ja taas!
Itsellä ei vielä 100 tuhatta täynnä aerossa ja laatikko pelaa loistavasti, kerran öljyt vaihdettu eli 70 t huollossa. Yksilöitä ovat varmaakin ja uskoisin että käyttötapakin vaikuttaa saabin laatikon kestävyyteen, koska sitä ei kannata heitellä japsityyliin vaan rauhallisesti perille vieden pienoisen "jäykkyyden" takia.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Ja taas!
Enpä oikein usko, että tämä jo perinteeksi muodostunut laakerien pilaantuminen johtuisi vaihteiston väärinkäytöstä. Synkkaviat ja vaihteensiirtoviat voisivat niitä ollakin. Takuuseenhan nuo vissiin menee, mutta eipä se paljoa saabin laatua kuitenkaan nosta. On minullakin näistä seitsemästä saapista neljässä kestänyt laatikko ihan hyvin. Pisimillään on ollut reilu 350 tkm mittarissa ilman mitään reppatarpeita. Minulla olleista saabeista jos tekee tilastotiedettä, niin ihan selvää vuosimallin mukaan tapahtuvaa laadun hekkenemistä on havaittavissa muutenkin. Voimansiirron osalta näyttää olevan todennäköisyys ennenaikaiseen lootaremonttiin 57 % ja näissä GM-aikaisissa tuotteissa 60 %. Toivottavasti Saab ei tehnyt lentokoneita samalla vikaantumisprosentilla.
Re: Ja taas!
Valitettavasti Saab teki näitä Viggeneitä tuolla huonomallakin prosentilla ja moni varmaan muistaa mitä vuosia sitten Tukholman taivaalta tuli: Alas tuli Viggen
Näin pitkäaikaisena Saabistina tuntuu uskomattomalta tämä nykyinen GM SAABIN linjattomuus! Kyllä tämän hintaluokan autolta odottaa että huolettomat kilometrit niin vaihteistojen kuin muidenkin komponenttien suhteen jatkuisi tuonne 300tkm:iin -.kulutusosat on sitten asia erikseen
Näin pitkäaikaisena Saabistina tuntuu uskomattomalta tämä nykyinen GM SAABIN linjattomuus! Kyllä tämän hintaluokan autolta odottaa että huolettomat kilometrit niin vaihteistojen kuin muidenkin komponenttien suhteen jatkuisi tuonne 300tkm:iin -.kulutusosat on sitten asia erikseen
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ja taas!
Gripen sieltä tuli alas eikä Viggen...J.V.A kirjoitti:Valitettavasti Saab teki näitä Viggeneitä tuolla huonomallakin prosentilla ja moni varmaan muistaa mitä vuosia sitten Tukholman taivaalta tuli: Alas tuli Viggen![]()
Re: Ja taas!
Gripenhän se tosiaan oli/ Kiitos oikaisusta mutta tekofirma lienee oikein! 
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ja taas!
Juu, selvähän se on että kaikki nämä laatikkorempat ovat omaa syytä. Palautan ajokortin nimismiehelle heti huomenna.... 
Re: Ja taas!
No anteeksi pyyntöni, eihän se aina kuskista johdu..
harmitaa vaan peevelisti. sinun puolesta 
Viimeksi muokannut Turbo S, Su Kesä 01, 2008 03:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ja taas!
9-5:n lootaongelmiin on olemassa ratkaisu; automaattivaihteisto. Siinä on kestävyyden lisäksi myös muita hyviä ominaisuuksia. Uskomattoman huonoa tuuria silti Matilla
Eski
Eski