
Jo vain kelpaa
Jo vain kelpaa
Kyllä taas kelpaa ajella pitempiäkin matkoja, kun sain kuskin penkistä ristiselän säädön kuntoon. Ihmettelinkin aiemmin, kun tuo säätö ei ottanut toimiakseen --> penkin purkaessani huomasin ristiselänsäätömekanismin olevan rikki. Nyt kunnostettuna penkki tuntuu aivan erinomaiselta 

#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Jo vain kelpaa
itselläni myös rikki kyseinen säätö... onko kova homma korjata kyseinen vika? en ole vielä katsonut kuinka noi nahat sais penkien päältä irti ja mekanismin korjattua... säätö rulla vain pyörii tyhjää eikä mitään tapahdu. työtä helpottavia vinkkejä otetaan ilolla vastaan 

SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
Re: Jo vain kelpaa
Varsin helppo operaatio kyseessä.
1. Ensin tietysti akunkenkä irti, jotta penkin voipi irroittaa.
2. Penkki maahan selälleen ja irroita verhoilulista penkin alapuolelta. Muutamia klipsejä jotka pitävät verhoilun kohdallaan.
3. Irroita selkänojan takapuoli (lähtee vetämällä alaspäin), nyt tuon ristiselänsäätömekanismin pitäisi jo näkyä.
4. Irroita ristiselänsäätönuppi ja holkki joka pitää pehmusteita ja verhoilukangasta aloillaan penkin sivussa.
5. Ristiselänsäätömekanismi toimii kahden vaijerin avulla, sijaitsevat penkin laidoilla. (noiden vaijereiden irroitus voi olla kaikkein hankalinta koko projektissa) Vanhat vaijerit irti ja uusi paketti tilalle ja penkki kasaan.
Kokonaisuutena aika nopesti vaihdettavissa, katsoo vain miten vanha tuki on paikoillaan ja uusi tilalle.
1. Ensin tietysti akunkenkä irti, jotta penkin voipi irroittaa.
2. Penkki maahan selälleen ja irroita verhoilulista penkin alapuolelta. Muutamia klipsejä jotka pitävät verhoilun kohdallaan.
3. Irroita selkänojan takapuoli (lähtee vetämällä alaspäin), nyt tuon ristiselänsäätömekanismin pitäisi jo näkyä.
4. Irroita ristiselänsäätönuppi ja holkki joka pitää pehmusteita ja verhoilukangasta aloillaan penkin sivussa.
5. Ristiselänsäätömekanismi toimii kahden vaijerin avulla, sijaitsevat penkin laidoilla. (noiden vaijereiden irroitus voi olla kaikkein hankalinta koko projektissa) Vanhat vaijerit irti ja uusi paketti tilalle ja penkki kasaan.
Kokonaisuutena aika nopesti vaihdettavissa, katsoo vain miten vanha tuki on paikoillaan ja uusi tilalle.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Jo vain kelpaa
lamar kirjoitti:Varsin helppo operaatio kyseessä.
1. Ensin tietysti akunkenkä irti, jotta penkin voipi irroittaa.
2. Penkki maahan selälleen ja irroita verhoilulista penkin alapuolelta. Muutamia klipsejä jotka pitävät verhoilun kohdallaan.
3. Irroita selkänojan takapuoli (lähtee vetämällä alaspäin), nyt tuon ristiselänsäätömekanismin pitäisi jo näkyä.
4. Irroita ristiselänsäätönuppi ja holkki joka pitää pehmusteita ja verhoilukangasta aloillaan penkin sivussa.
5. Ristiselänsäätömekanismi toimii kahden vaijerin avulla, sijaitsevat penkin laidoilla. (noiden vaijereiden irroitus voi olla kaikkein hankalinta koko projektissa) Vanhat vaijerit irti ja uusi paketti tilalle ja penkki kasaan.
Kokonaisuutena aika nopesti vaihdettavissa, katsoo vain miten vanha tuki on paikoillaan ja uusi tilalle.
Täytyy tuossakin asiassa tehdä "LAMARIT" kesälomalla jos jaksaa.....

Re: Jo vain kelpaa
pitää kans kesälomalla joku kaunis päivä ottaa ja kokeilla askarrella kuntoon. pitääkös sinne uusia koko paketti vai saako korjattua uusimalla vaijerit? niin ja mitähän tollanen uusi mahtaa kustantaa?
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
Re: Jo vain kelpaa
Jospa kyseessä on sähkötuoliMimmi kirjoitti: Miten akunnapa kiinittää penkin?

#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)