
Ja taas!
Re: Ja taas!
No anteeksi pyyntöni, eihän se aina kuskista johdu..
harmitaa vaan peevelisti. sinun puolesta 


Viimeksi muokannut Turbo S, Su Kesä 01, 2008 03:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ja taas!
9-5:n lootaongelmiin on olemassa ratkaisu; automaattivaihteisto. Siinä on kestävyyden lisäksi myös muita hyviä ominaisuuksia. Uskomattoman huonoa tuuria silti Matilla
Eski

Eski
Re: Ja taas!
Vaikka lainaankin tekstiäsi, niin en kuitenkaan kohdista viestiäni sinulle, kunhan höpisen omia ajatuksiani ilmoilleJ.V.A kirjoitti: Onhan tää PASKA HOMMA kun kaikesta tehdään kertakäyttöhyödykkeitä!?!Kun olen pitkään tätä merkkiä käyttänyt niin tuntuu nykyisin siltä ETTÄ PITÄÄ OLLA LOTTOVOITTAJA ajakseen Saabilla. On ainakin 9-5 varaosahinnat "pilvissä"! Kyllähän tuon Aeron kahden viimeisen pöntön yhteishinta 1000euroa kertoo jo jotain!??!
Ja laatu: Kyllä esimerkkinä tuo vaihteisto kesti ennen auton normaalin käyttöiän joten 60tkm he**etin kalliin laitteiston hajoaminen on jo syvältä "sieltä"![]()
Vie sitten merkkikorjaamoon korjattavaksi niin kyllä täyttyy pankin lainatiskin kautta kurvata jos itse joutuu maksamaan![]()
.
Mutta jotain hyvää: kun tuossa viimeksi tankkasin, ei maksanut ihan 100euroa![]()
![]()
Mihin "menet" GM SAAB???

Onhan se aina ollut niin, ettei tavan duunarin persaus kestä loistoauton ylläpitoa, vaikka itse auton saisikin jostain syystä lompsaystävälliseen hintaan.
Viime aikoina näiden uutena kalliden "edustusautojen" hinnat ovat käytettynä
tulleet niin paljon alas, että meikäläisenkin kaltainen köyhä pystyi ostamaan 9-5 Saabin.
Eihän se marmoritiskin väkeä heilauta mihinkään, että pers' aukiset käytettyine Premium-Saabeineen äityvät valittamaan kilkkeiden hinnoista, kiesit on alunperinkin myyty maksukykyiselle kansanosalle

Noin niinku karrikoidusti

Minä köyhä tutustuin tyyppivikoihin ja niiden korjauksiin ennen ysifemman hankintaa, työkalujakin kun löytyy ja monet pysyvät näpeissä, niin eipä siinä mitään. Osia löytyy aina marmoritiskin hintoja halvemmalla, eikä omalle työlle lasketa hintaa.
Ja miksi ihmeessä Aeroon on pakko ostaa tolkuttoman hintainen originaali pakoputki, kun puoleen hintaan saa paremman

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ja taas!
Luettuani TERMOKSEN ripityksen niin ajattelen asioista "vähän" erikantilta!
Jos kritisoi alkuperäisosien hintaa niin mitä pahaa näät siinä että esimerkkini pakoputkisto tulee näin hintatietoineen muidenkin Foorumilaisten tietoon?
Kyllähän se merkkiorganisaatiota jollain tapaa heiluttaa jos Saabistit hankkivat varaosat muualta kuin heiltä juuri kalleuden takia!
Itse hommasin putkiston n250 euroon mutta kyllä alkuperäinen on tavallisesta "pataraudasta" valmistetuista varmaan kestävin! Jollei kestä niin seuraavaksi Ferrita.
Tyyppiviat tuli tutkittua lukemalla tämän Foorumin anti + muut lähteet kun sitä ei olla ihan ekaa kertaa Saabin ratissa. Ehkä juuri tästä syystä kämppä ja talli pullistelee työkaluista joita löytyy "aika"moneen tarkoitukseen
.
Työkalut pysyy pääsääntöisesti tukevasti käsissä mutta on joskus joku jopa maahanasti pudonnut
.
Jos kritisoi alkuperäisosien hintaa niin mitä pahaa näät siinä että esimerkkini pakoputkisto tulee näin hintatietoineen muidenkin Foorumilaisten tietoon?
Kyllähän se merkkiorganisaatiota jollain tapaa heiluttaa jos Saabistit hankkivat varaosat muualta kuin heiltä juuri kalleuden takia!
Itse hommasin putkiston n250 euroon mutta kyllä alkuperäinen on tavallisesta "pataraudasta" valmistetuista varmaan kestävin! Jollei kestä niin seuraavaksi Ferrita.
Tyyppiviat tuli tutkittua lukemalla tämän Foorumin anti + muut lähteet kun sitä ei olla ihan ekaa kertaa Saabin ratissa. Ehkä juuri tästä syystä kämppä ja talli pullistelee työkaluista joita löytyy "aika"moneen tarkoitukseen

Työkalut pysyy pääsääntöisesti tukevasti käsissä mutta on joskus joku jopa maahanasti pudonnut


Viimeksi muokannut J.V.A, Ma Kesä 02, 2008 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Ja taas!
Autoilun kustannusrakenne jos sen hienosti noin nimeäisi, on muuttunut vanhoista ajoista. Ennen tehtiin autoja joista yritettiin tehdä kestäviä, auton kestävyys oli jopa myyntivaltti ja kilpailukeino.
Sitten kapitalistit autotehtaiden johtoportaissa tulivat järkiinsä ja alkoivat miettiä että eihän tästä tule helvettiäkään että me rakennetaan sukupolven kestäviä laitteita eikä sitten saada uutta kaupaksi ollenkaan.
Ratkaisu ongelmaan on se että tehdään halvemmalla ja huonolaatuisista osista, painetaan uuden myyntihintaa alemmas että saadaan enemmän asiakkaita ja myydään myöhemmin auto toiseen kertaan kalliina varaosina.
Päätettiin antaa sille kaunis nimi "jälkimarkkinointi". Sen kustannukset tulee niiden piikkiin jotka ostaa autonsa käytettyinä.
Sitten kapitalistit autotehtaiden johtoportaissa tulivat järkiinsä ja alkoivat miettiä että eihän tästä tule helvettiäkään että me rakennetaan sukupolven kestäviä laitteita eikä sitten saada uutta kaupaksi ollenkaan.
Ratkaisu ongelmaan on se että tehdään halvemmalla ja huonolaatuisista osista, painetaan uuden myyntihintaa alemmas että saadaan enemmän asiakkaita ja myydään myöhemmin auto toiseen kertaan kalliina varaosina.
Päätettiin antaa sille kaunis nimi "jälkimarkkinointi". Sen kustannukset tulee niiden piikkiin jotka ostaa autonsa käytettyinä.
9000CS 2,3
Re: Ja taas!
Täyttä asiaa!! Näihän tämä kustannusrakenne muodostuu. Mutta luulisi merkkiorganisaation ymmärtävän sen jos ja kun alkuperäisosat olisivat "säädyllisissä" hinnoissa niiden käyttö lisääntyisi takuuvarmasti roimasti joka suurempana menekkinä ja asiakastyytyväisyytenä taas lisäisi Saabin myyntiä! Näin kummatkin osapuolet saisivat oman hyötynsä tästä "potista".Saappi Kuski kirjoitti:Autoilun kustannusrakenne jos sen hienosti noin nimeäisi, on muuttunut vanhoista ajoista. Ennen tehtiin autoja joista yritettiin tehdä kestäviä, auton kestävyys oli jopa myyntivaltti ja kilpailukeino.
Sitten kapitalistit autotehtaiden johtoportaissa tulivat järkiinsä ja alkoivat miettiä että eihän tästä tule helvettiäkään että me rakennetaan sukupolven kestäviä laitteita eikä sitten saada uutta kaupaksi ollenkaan.
Ratkaisu ongelmaan on se että tehdään halvemmalla ja huonolaatuisista osista, painetaan uuden myyntihintaa alemmas että saadaan enemmän asiakkaita ja myydään myöhemmin auto toiseen kertaan kalliina varaosina.
Päätettiin antaa sille kaunis nimi "jälkimarkkinointi". Sen kustannukset tulee niiden piikkiin jotka ostaa autonsa käytettyinä.
Nykyisin kun kilpailu on tosi veristä myös autoalalla luulisi merkkiuskollisten asiakkaiden olevan kultaakin kallimpaa GM:lle sillä Saabin tulevaisuutta ajatellen myyntilukujen pitäisi olennaisesti kasvaa jotta merkki pysyisi vielä myytävien UUSIEN AUTOJEN listoilla. Olisi suuri pettymys jos tämä tuote joka on erikoisesti suunniteltu tänne pohjolan perukoille uppoisi tuohon pohjattomaan globalisaation suohon

Mutta täytyy uskoa ja luottaa kun saavat Täysin uuden 9-5 "uunista ulos" että tulos olisi silmiä hivelevä, ylväs auto jonka myyntikäyrät sojottavat lähes suoraan pystyyn!




46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ja taas!
Sehän on hyvä, pysyy keskustelu vilkkaanpana.J.V.A kirjoitti:Luettuani TERMOKSEN ripityksen niin ajattelen asioista "vähän" erikantilta!
Missä olet nähnyt, että vastustaisin originaaliosien hintojen julkaisua foorumilla?Jos kritisoi alkuperäisosien hintaa niin mitä pahaa näät siinä että esimerkkini pakoputkisto tulee näin hintatietoineen muidenkin Foorumilaisten tietoon?
Itse en usko, että GM:n kokoinen konserni paljoa piittaa, vaikka Saabistit hommaavatkin osansa muilta markkinoiltaKyllähän se merkkiorganisaatiota jollain tapaa heiluttaa jos Saabistit hankkivat varaosat muualta kuin heiltä juuri kalleuden takia!

Mutta meikäläisen viestihistoriastakin näkee, että olen kyllä pyrkinyt kertomaan, mitä itse olen joutunut maksamaan mistäkin keskustelun kohteena olevasta osasta aikoinaan.
Onneksi aika vähillä remonteilla tuo kulkine on kasassa pysynyt

Voihan se olla. Aika hyvä tuo äskettäin alta pudotettu putkisto oli, keskipöntön uloin pelti oli kyllä huonossa hapessa päädyistään, päätysaumojen ympäristöt oli kans aika lehteviä. Mutta liekö tuo alkuperäinen -98 putki, epäilen.Itse hommasin putkiston n250 euroon mutta kyllä alkuperäinen on tavallisesta "pataraudasta" valmistetuista varmaan kestävin! Jollei kestä niin seuraavaksi Ferrita.
Enivei, originaaliosa ei tullut mieleenkään. PCS:n myymä tarvike - Bosal 400e, samasta firmasta Speedparts/Simons osittain rosterinen 2,5" catback 335e + postit, niin päätös oli helppo

Ainahan se just nyt tarvittava torksi on hukassa, tai migistä pullo tyhjä. Jos ei muuta vaivaa pajalla satu, niin puhallushiekka tai tupakit loppuu kesken rojektinTyyppiviat tuli tutkittua lukemalla tämän Foorumin anti + muut lähteet kun sitä ei olla ihan ekaa kertaa Saabin ratissa. Ehkä juuri tästä syystä kämppä ja talli pullistelee työkaluista joita löytyy "aika"moneen tarkoitukseen.
Työkalut pysyy pääsääntöisesti tukevasti käsissä mutta on joskus joku jopa maahanasti pudonnut![]()
.

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ja taas!
Tarkoitin hitsisaumoja pitkän vaimentajan päissä. Klemmariliitos putkessa kyllä oli, jossain taka-akselin takapuolella, ei kuitenkaan mikään normaali U-rauta, ennemminkin V-band tai joku sellainen. Piru kun ei ollu kamera messissä tässä rojektissa9-5T kirjoitti:Jos alkuperäinen ei ole saumaa pönttöjen välissä.Termos kirjoitti:Aika hyvä tuo äskettäin alta pudotettu putkisto oli, keskipöntön uloin pelti oli kyllä huonossa hapessa päädyistään, päätysaumojen ympäristöt oli kans aika lehteviä. Mutta liekö tuo alkuperäinen -98 putki, epäilen.

Pitää varalta napata kuvat, kun taas käyn tallilla, oli tuo putken takapätkä ihan asiallisessa myyntikunnossa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ja taas!
Eiköhän se ole ihan mahdollista, ainakin omassa kaikesta päätellen vielä alkuperäinen alla. 8 vuotta ja 270tkm, kunto samantapainen mitä nyt olen katsonut.Termos kirjoitti:Aika hyvä tuo äskettäin alta pudotettu putkisto oli, keskipöntön uloin pelti oli kyllä huonossa hapessa päädyistään, päätysaumojen ympäristöt oli kans aika lehteviä. Mutta liekö tuo alkuperäinen -98 putki, epäilen.