Olin tänään lähdössä töistä kotia, kun huomasin, että CE-valo palaa mittaristossa. WTF? Odottelin, odottelin ja odottelin, että joskohan se vaikka sammuisi hetken päästä. Eipä sammunut.
Mikään muu valo mittaristossa etulyhtyjä lukuunottamatta ei palanut. Niinpä nostin konepellin ylös ja lähdin tutkimaan, mistä vika voisi johtua. Ei näkynyt mitään erikoista, ei kuulunut mitään erikoista... Kone kävi ihan kuten normaalistikin.
Lähdin kuitenkin liikkeelle, koska pienimuotoista kiirettä oli ilmassa. Parikymmentä kilometriä myöhemmin valo sammui. Ajelin ihmeissäni perille asti (kolmisen kilometriä lisää) ja jätin auton parkkiin. Tunnin kuluttua tullessani takaisin valo sammui normaalisti käynnistyksen jälkeen.
WTF?

Tässä kaikki, mitä olin autolla aiemmin päivällä tehnyt:
Ajoin noin 25km harrastuksen pariin. Puolentoista tunnin kuluttua ajoin takaisin saman matkan kotiin, koska olin unohtanut toiset avaimet sinne. Kotona parkkipaikalla vaihdoin vanhan sytkän takaisin paikalleen, koska uudempi meni myyntiin. Tai siis ihan heti en vaihtanut, koska kone oli aika p*rk*l**n kuuma eikä siihen oikein kehdannut koskea. Tässä vaiheessa pari lefaa tuli kysäisemään, että onko auto myynnissä, näytti kuulemma aika hienolta.

Kävin sisällä ja tulin kymmenisen minuutin kuluttua takaisin ja vaihdoin kasetin.
Lähdin ajelemaan takaisin kohti Itä-Helsinkiä. Pysähdyin Myllypuron Shellille ja tankkasin V-Poweria tankkiin ihan koemielessä. Lienenkö sitten aikanaan kiristänyt tuon bensapumpun mutterin vähän huonosti, mutta kovasti meinasi puskea löpöä läpi ja auto rupesi haisemaan mukavasti. Letkuissa vuoto ei ollut...
Vähän myöhemmin ajelin töihin noin 25km ja työparkkikselle päästyäni huomasin, että vuoto oli loppunut. Kovin suurta se vuoto ei ollut missään vaiheessa ollutkaan, koska olin aina tilaisuuden tullen katsonut, että joskohan auto jättää bensatippoja tielle.
Myöhemmin lähtiessäni töistä syttyi tuo CE-valo.
Kun en keksinyt, mistä tuo valo voisi johtua, vaihdoin uuden kasetin takaisin paikalleen. Valo kuitenkin syttyi jälleen eikä sammunut.
Valo sammui normaalisti, jos käänsin vain virrat päälle autoon. Syttyi välittömästi uudestaan, kun starttasin.
Käynnissä ei ollut missään vaiheessa mitään häikkää, tehot ovat olleet persdynon mukaan tallessa ja liike muutenkin normaalia.
Onko mitään ideoita, miksi tuo valo syttyi? Ja miksi se sammui aivan itsestään?
Voiko tämän päivän helteillä olla jotain tekemistä asian kanssa?
Enemmänkin tosiaan hämää vain tuo, että pysäköidessäni auton ei mitään vikaa ollut, mutta muutamaa tuntia myöhemmin starttaillessani syttyi tuo valo. Normaalia? Ei kai...
Ja paha on mennä luetuttamaan koodejakaan, kun valo ei enää pala.