900i etupään tärinä?
900i etupään tärinä?
Moi,
katselin haulla muttei ihan käyttäytyminen täsmää.
Siis kiihdytys sujuu loistavasti viivasuoraan ilman tärinöitä mutta kun laskee tasakaasulle alkaa pompottaa, vähän aikaa kun ajaa eteenpäin ja kääntelee ohjausta edestakas niin loppuu pompotus. Edelleen oikealle ääriasennossa kuuluu metallinen kirskunta vasemmalta ryömintänopeudella, muulloin ei saa sitä ääntä kuuluviin. Ei mielestäni pidä ajossa mitään ylimääräisiä vonkunoita. Kiihdytys, löysäys ja kiihdytys tekee voimakkaan heilahduksen 4 ja 5 vaihteilla 80km/h nopeudella muuten toimii aivan normaalisti.
Vetarin välys ihan ok, vetarinkumit ehjät ja rasvaa on sekä koneen kiinnikkeet ehjät.
Jarrusatula ok, palat uudet eikä ole jumissa mikään, ei ota pyörä kiinni mihinkään.
Haenko mistä vikaa?
Kiitoksia etukäteen vinkeistä.
katselin haulla muttei ihan käyttäytyminen täsmää.
Siis kiihdytys sujuu loistavasti viivasuoraan ilman tärinöitä mutta kun laskee tasakaasulle alkaa pompottaa, vähän aikaa kun ajaa eteenpäin ja kääntelee ohjausta edestakas niin loppuu pompotus. Edelleen oikealle ääriasennossa kuuluu metallinen kirskunta vasemmalta ryömintänopeudella, muulloin ei saa sitä ääntä kuuluviin. Ei mielestäni pidä ajossa mitään ylimääräisiä vonkunoita. Kiihdytys, löysäys ja kiihdytys tekee voimakkaan heilahduksen 4 ja 5 vaihteilla 80km/h nopeudella muuten toimii aivan normaalisti.
Vetarin välys ihan ok, vetarinkumit ehjät ja rasvaa on sekä koneen kiinnikkeet ehjät.
Jarrusatula ok, palat uudet eikä ole jumissa mikään, ei ota pyörä kiinni mihinkään.
Haenko mistä vikaa?
Kiitoksia etukäteen vinkeistä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 900i etupään tärinä?
Joo, kävin Lappeenrannassa (75km edestakas) ja mennessä ajoin valtatietä jolloin kiihdytysten jälkeen tärisi ja pompotti
. Nopus 70-110km/h.
Takaisin ajoin mutkaisia kauniita pikkuteitä ja oli kuin unelma ajaa, ei tärinöitä eikä pompotusta
. Nopeus 60-90km/h
Taitaa juna tykätä enemmän sightseeing teistä
.

Takaisin ajoin mutkaisia kauniita pikkuteitä ja oli kuin unelma ajaa, ei tärinöitä eikä pompotusta

Taitaa juna tykätä enemmän sightseeing teistä

Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 900i etupään tärinä?
Eipä tuohon oikein muuta osaa spekuloida, kuin että sisempien vetonivelien makuiselta tuo tärinä ja pompotus tuntuu. (Ja kirskuna käännettäessä kuulostaa joltain ihan muulta.) Mutta kiihdytyksen aikanako ei täristä? Mitä tuo 'vetarin välys ihan ok' tarkoitti?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 900i etupään tärinä?
Tarkista vielä moottorin korvakkeet.
Itsellä kerran 88' T8:n kanssa auto jätti tienpäälle (tai sain juuri ja juuri ajettua huoltamolle) kun alkoi tärisemään niin, että hyvä ettei amalgaamipaikat lentäneet suusta! Vaikka mekaanikko nosti auton ylos ja katteli kaikki vetarit yms., hän ei löytänyt autosta mitään vikaa.
Ja taas kun lähdin liikkeelle, niin en päässyt kuin pari km ja taas...
Itsellä kerran 88' T8:n kanssa auto jätti tienpäälle (tai sain juuri ja juuri ajettua huoltamolle) kun alkoi tärisemään niin, että hyvä ettei amalgaamipaikat lentäneet suusta! Vaikka mekaanikko nosti auton ylos ja katteli kaikki vetarit yms., hän ei löytänyt autosta mitään vikaa.
Ja taas kun lähdin liikkeelle, niin en päässyt kuin pari km ja taas...
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: 900i etupään tärinä?
Mitenkäs se jäähdyttiken alla oleva moottorin kannake....?
#2279
#2279
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Re: 900i etupään tärinä?
Pitänee ottaa kanki ja kammeta koneen kiinnikkeitä murtuman varalta, pultit ovat tiukat ja kumit ehjät joskin vanhat ja katsottu jo kahteen kertaan.
Ei täristä, pompota eikä vetele mitenkään kiihdytyksen aikana, vaan nautinnollista suorastaan kun menee suoraan ja nätisti.
Vetaria kun liikuttelee käsin niin välykset molemmissa maljoissa samanlaiset sisään/ulos ja ylös/alas, ei ole irroitettu muuten kuin katsottu rasvatilanne kumin alta.Tulee mielestäni vasemmalta ja tuntuu ratissakin.
Moottorijarrutuksella ei vielä täristä vaan kun tasaa siihen tasakaasuun niin silloin aloittaa.
Sama tärinän aiheuttama tila varmaan selittää vaihdekepin vasemmalle "siirtymisen" josta toisessa otsakossa kirjoitin. Paikallaan kone sammuksissa liikeradat normaalit, ajossa alkaa vaihteiden hakeminen.
Pitää käyttää koneen säätö boschilla kun tuntuisi olevan pikkuisen laihalla tulpista päätellen.
Kiitos vielä kerran ehdotuksista.
Ps. Löysin helpomman tavan saada tärinä loppumaan kuin veivaus ratista. Ajaa terävään pomppuun, pam ja loppuu tärinä vähäksi aikaa
.
Saan auton vasta viikonloppuna sen verran ylös että näkee jotain.
Jos jollain halvalla tekniikka kunnossa oleva musta 3d niin saattaisi kiinnostaa. Nykyisestä saisi vaikkapa paljon hyviä varaosia siihen
.
Ei täristä, pompota eikä vetele mitenkään kiihdytyksen aikana, vaan nautinnollista suorastaan kun menee suoraan ja nätisti.
Vetaria kun liikuttelee käsin niin välykset molemmissa maljoissa samanlaiset sisään/ulos ja ylös/alas, ei ole irroitettu muuten kuin katsottu rasvatilanne kumin alta.Tulee mielestäni vasemmalta ja tuntuu ratissakin.
Moottorijarrutuksella ei vielä täristä vaan kun tasaa siihen tasakaasuun niin silloin aloittaa.
Sama tärinän aiheuttama tila varmaan selittää vaihdekepin vasemmalle "siirtymisen" josta toisessa otsakossa kirjoitin. Paikallaan kone sammuksissa liikeradat normaalit, ajossa alkaa vaihteiden hakeminen.
Pitää käyttää koneen säätö boschilla kun tuntuisi olevan pikkuisen laihalla tulpista päätellen.
Kiitos vielä kerran ehdotuksista.
Ps. Löysin helpomman tavan saada tärinä loppumaan kuin veivaus ratista. Ajaa terävään pomppuun, pam ja loppuu tärinä vähäksi aikaa

Saan auton vasta viikonloppuna sen verran ylös että näkee jotain.
Jos jollain halvalla tekniikka kunnossa oleva musta 3d niin saattaisi kiinnostaa. Nykyisestä saisi vaikkapa paljon hyviä varaosia siihen

Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 900i etupään tärinä?
Ei perhana
Käyty auto läpi
etupää:
- vetarinmaljat ok
- ulommat murrokset ok
- etupyörän laakerit ok
- jarrut ok, oikeassa satulassa hyvin lievä välys (peruutuksessa klonksahtaa) jonka ei ajossa pitäisi vaikuttaa.
- moottorin kumit ja kannakkeet ok eikä ota allaoleviin suojarautoihinkaan.
- tukivarsien helat ok
- kytkin ok
- jouset ja iskarit ok
takapää:
- jarrut ok
- tukivarsien helat ok
- oikea takalaakeri lievää välystä muttei ajossa ujella, vasen ok
- jouset ok
- iskarit ok
bensan apupumppu kai joka suodattimen vieressä oli melkein tippumaisillaan ja painettu takas kiinni lenkkiin.
Kaveri ei uskonut että täristää mutta ajatin 5km lenkin ja sai kokea itse ratissa miten valtatiellä täristää ja pikkutiellä ei.
Renkaat tasapainotettu tonnarin peltivanteille vajaa kuukausi sitten ja samalla laitettu ohjauskulmat kohdalleen.
Mikä helvetti tässä on?
Hatusta nyt vedetty mahdollinen vaihdelaatikosta tuleva resonointi joka kyllä aika kaukaa haettu kun ei pidä meteliä ja vaihteet menee rusahtamatta paikoilleen, tosin keppiä "hämmentämällä".

Käyty auto läpi
etupää:
- vetarinmaljat ok
- ulommat murrokset ok
- etupyörän laakerit ok
- jarrut ok, oikeassa satulassa hyvin lievä välys (peruutuksessa klonksahtaa) jonka ei ajossa pitäisi vaikuttaa.
- moottorin kumit ja kannakkeet ok eikä ota allaoleviin suojarautoihinkaan.
- tukivarsien helat ok
- kytkin ok
- jouset ja iskarit ok
takapää:
- jarrut ok
- tukivarsien helat ok
- oikea takalaakeri lievää välystä muttei ajossa ujella, vasen ok
- jouset ok
- iskarit ok
bensan apupumppu kai joka suodattimen vieressä oli melkein tippumaisillaan ja painettu takas kiinni lenkkiin.
Kaveri ei uskonut että täristää mutta ajatin 5km lenkin ja sai kokea itse ratissa miten valtatiellä täristää ja pikkutiellä ei.
Renkaat tasapainotettu tonnarin peltivanteille vajaa kuukausi sitten ja samalla laitettu ohjauskulmat kohdalleen.
Mikä helvetti tässä on?
Hatusta nyt vedetty mahdollinen vaihdelaatikosta tuleva resonointi joka kyllä aika kaukaa haettu kun ei pidä meteliä ja vaihteet menee rusahtamatta paikoilleen, tosin keppiä "hämmentämällä".
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 900i etupään tärinä?
Ulompi vetari? Jos verät tuossa ryömintänopeudessa käppäriä niin paheneeko?
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900i etupään tärinä?
nosta etupää ylös ja laita kaveri ajaan autolla sitä nopeutta missä eniten vika ilmenee. seuraa itse auton alla että heittääkö jokin tai ääntäkö.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900i etupään tärinä?
Ei pidä ääntä. Se metallinen rohinakin loppui kun väänsi vähän jarrukilpeä ja sai kiven pois välistä.
Käyn maanantaina vielä rengasliikkeellä niin saavat katsoa uudelleen etuvanteet ja renkaat heittojen varalta. Ei ole kyllä osunut mihinkään enkä usko että itsekseenkään hajoavat mutta ainut mitä ei ole vähintään toiseen kertaan tarkistettu.
Vasemmalta on mun aikana vaihdettu vain satula ja jarrupalat. Oikealta vaihdettu jarrupalat ja hajonnut etupyöränlaakeri, alapallo ja raidetangon ulompi pää jolloin kulmien säätö tehty vaihtojen jälkeen.
Näköjään tehostin tiputtelee tippoja alle muttei pinta ole vielä pahemmin laskenut. Tehostinkin toimii ok ja raidetangon sisäpäät oli vielä tiukat.
Nopeus jolla ilmenee vaihtelee 50-120km/h välillä (kovempaa en ole ajanut) ja ajoittaista. Pitänee yrittää löytää paikka jossa turvallisesti voi etupää ilmassa ajella.
Käyn maanantaina vielä rengasliikkeellä niin saavat katsoa uudelleen etuvanteet ja renkaat heittojen varalta. Ei ole kyllä osunut mihinkään enkä usko että itsekseenkään hajoavat mutta ainut mitä ei ole vähintään toiseen kertaan tarkistettu.
Vasemmalta on mun aikana vaihdettu vain satula ja jarrupalat. Oikealta vaihdettu jarrupalat ja hajonnut etupyöränlaakeri, alapallo ja raidetangon ulompi pää jolloin kulmien säätö tehty vaihtojen jälkeen.
Näköjään tehostin tiputtelee tippoja alle muttei pinta ole vielä pahemmin laskenut. Tehostinkin toimii ok ja raidetangon sisäpäät oli vielä tiukat.
Nopeus jolla ilmenee vaihtelee 50-120km/h välillä (kovempaa en ole ajanut) ja ajoittaista. Pitänee yrittää löytää paikka jossa turvallisesti voi etupää ilmassa ajella.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 900i etupään tärinä?
Katso että jousentuki ( edessä ) jousen alapäässä ei ole ruostunut kiinni, sen pitäisi keinua
tukivarren mukana.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=taerinae
tukivarren mukana.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=taerinae
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 900i etupään tärinä?
Jousentuki katsottu silmämääräisesti muttei keinuntaa, kiitti vinkistä.En edes ollut ajatellut moista kun tähän vasta perehtymässä, og ja ng kuitenkin eroavat aika paljon etupäästä jousituksen osalta
.
Vanteet ja renkaat ihan ok.
Ps. Huomasin myös että urissa täristää kunnolla ja kun nostaa urista pois vähenee selvästi joten tuo jousentuki ja sen hela voipi olla täysin mahdollinen tekijä.

Vanteet ja renkaat ihan ok.
Ps. Huomasin myös että urissa täristää kunnolla ja kun nostaa urista pois vähenee selvästi joten tuo jousentuki ja sen hela voipi olla täysin mahdollinen tekijä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 900i etupään tärinä?
No niin jotain tapahtunut.
Vasen etupyörä ottaa kiinni (185/65/15 et 33) jousilautaseen pyörät lähes linkussa.
Pyörät suoraan ero jousilautaseen noin puolet oikean puolen erosta.
Jousilautaset keinuvat kuten pitää, jousitus silmämääräisesti identtinen molemmin puolin. Lautaset samalla tavalla, jouset hyvin paikallaan. En ole ajanut voimalla mihinkään.
Vasemmalle ei ole vaihdettu mitään muuta kuin satula ja palat. tukivarret ovat tiukalla, helat ja pallot ehjät. Ei kolise mikään, rengas inisee lautaseen, murros ei naputa, laakeri ei äännä, vetarit ok, maljat ok.
Oikealle vaihdettu laakeri, alapallo ja raidetangonpää.
Navasta pyöränkaareen edessä mitta vasen 36cm ja oikea 37,5cm, tosin tehty pihalla mutta usemmassa kohdassa ja keskiarvot kyseessä eli oikea ylempänä.
säätöarvot olivat kk sitten
etupää
vasen oikea
0,11 0,11 auraus
-0,27 -0,27 camber
2,42 2,37 caster
11,44 10,09 sai
camberero -0,54
casterero 0,05
kokonaisauraus 0,22
setback 0,05
takapää
0,20 0,19 auraus
-0,36 - 0,17 camber
0,39 kokonaisauraus
0,01 kulkukulma
Kuuluuko eron olla tälläinen vai mikä antanut periksi?
Ei kai tähän ole voitu erilaista ylätukivartta saada kiinni? Vai mikä määrittää eron?
Vasen etupyörä ottaa kiinni (185/65/15 et 33) jousilautaseen pyörät lähes linkussa.
Pyörät suoraan ero jousilautaseen noin puolet oikean puolen erosta.
Jousilautaset keinuvat kuten pitää, jousitus silmämääräisesti identtinen molemmin puolin. Lautaset samalla tavalla, jouset hyvin paikallaan. En ole ajanut voimalla mihinkään.
Vasemmalle ei ole vaihdettu mitään muuta kuin satula ja palat. tukivarret ovat tiukalla, helat ja pallot ehjät. Ei kolise mikään, rengas inisee lautaseen, murros ei naputa, laakeri ei äännä, vetarit ok, maljat ok.
Oikealle vaihdettu laakeri, alapallo ja raidetangonpää.
Navasta pyöränkaareen edessä mitta vasen 36cm ja oikea 37,5cm, tosin tehty pihalla mutta usemmassa kohdassa ja keskiarvot kyseessä eli oikea ylempänä.
säätöarvot olivat kk sitten
etupää
vasen oikea
0,11 0,11 auraus
-0,27 -0,27 camber
2,42 2,37 caster
11,44 10,09 sai
camberero -0,54
casterero 0,05
kokonaisauraus 0,22
setback 0,05
takapää
0,20 0,19 auraus
-0,36 - 0,17 camber
0,39 kokonaisauraus
0,01 kulkukulma
Kuuluuko eron olla tälläinen vai mikä antanut periksi?
Ei kai tähän ole voitu erilaista ylätukivartta saada kiinni? Vai mikä määrittää eron?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 900i etupään tärinä?
Hetkinen, toinen puoli ylempänä.
Onko jousi varmasti samanpituinen ( katkennut ) ja makaako jousen alapää
oikein siinä jousilautasella.
Jousilautasessa on selvä paikka jousenpäälle.
Ja muistaaksen ylhäälläkin on jonkinsortin kuppi ( vastaa laakeriin ) ja täältäkin
löytyy paikka jousenpäälle.
Onko jousi varmasti samanpituinen ( katkennut ) ja makaako jousen alapää
oikein siinä jousilautasella.
Jousilautasessa on selvä paikka jousenpäälle.
Ja muistaaksen ylhäälläkin on jonkinsortin kuppi ( vastaa laakeriin ) ja täältäkin
löytyy paikka jousenpäälle.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 900i etupään tärinä?
Pelkääjänpuolen iskari lievästi suhahtaa, mutta on jämäkkä koko alueella. Kuskin puolen iskari toimii koko alueella, ei jämähdä kiinni.
Koko keula on kova ajossa (amalgaamit lähtee), mutkissa hieman niiaa, mutta tuntuisi jokin kuskinpuolelta tekevän sen. Ei ole vakaajaa joten niiaus normaalia, otaksun.
Paksuudesta päätellen turbon jouset.
Takapäässä ilmeisesti kuormajouset kun niin ylhäällä tavalliseen verrattuna. Auto on melkein vaaterissa sivulta katsottuna. Iskarit takana jämäkät.
Paineltiin etupäätä ja niin saa eron noin alle sentin alueelle. Ja mitattu vanteen reunasta kaareen.
Jousen päät oikein paikoillaan ja jouset ehjät. Ei ainakaan pyöri (nosturilla) vaikka yrittäisisi kääntää.
Mikään ei kolise ajossa tai rynkyttämällä joten hankalaa. Navan mutterin kierteet näkyvillä saman verran molemmin puolin.
Pyörät maassakin ero lautaseen suorana ja käännettynä kaksinkertainen. Mulla on pienet sormet ja etusormesta laitettuna väli oikealla 3,5 sormea ja vasemmalla nippanappa 1,5 sormea.
Vien katsastukseen 31.7 ja tiedän että menee kyllä läpi tämänkin ominaisuuden kanssa.
Mun on vain hankittava joku kiesi jolla voi ajella ihan matka-ajoakin normaalisti valtateillä.
Tämä menkööt sitten varaosaksi myyntiin, ajovehkeeksi en myy kenellekään jollei joku välttämättä vian tietäen niin halua itselleen iltapuhdetta.
Matka-ajoa tällä turha tehdä kun on niin paska ajaa, kaupunkipyörittely menee vielä.
Ottaa päähän kun on tullut tehtyä tähän seuraavat toimenpiteet ja vain käyttöä kauppakassina kaupungissa.
- oikealta: raidetangon ulompi pää, laakeri, alapallo
- vasen etusatula (käytetty)
- etupalat
- termari ja nesteet
- jarru- ja kytkinnesteet ja öljyt laatikosta ja koneesta sekä tehostimesta
- öljynpaineanturi
- ilmansuodin ja bensansuodin+banjoliittimet
- tulpat, johdot, pyörijä, koppa uusittu
- hitsattu vetaritunnelia, ovia, takaluukkua, pyöränkaaret
- tuulilasi (käytetty)
Hitto et mun tuuria kun kaikki epänormaalit viat iskee mun autoihin, ng:ssä oli sama juttu ja siinä kesti puoli vuotta saada se kuntoon viimeisen päälle.
Koko keula on kova ajossa (amalgaamit lähtee), mutkissa hieman niiaa, mutta tuntuisi jokin kuskinpuolelta tekevän sen. Ei ole vakaajaa joten niiaus normaalia, otaksun.
Paksuudesta päätellen turbon jouset.
Takapäässä ilmeisesti kuormajouset kun niin ylhäällä tavalliseen verrattuna. Auto on melkein vaaterissa sivulta katsottuna. Iskarit takana jämäkät.
Paineltiin etupäätä ja niin saa eron noin alle sentin alueelle. Ja mitattu vanteen reunasta kaareen.
Jousen päät oikein paikoillaan ja jouset ehjät. Ei ainakaan pyöri (nosturilla) vaikka yrittäisisi kääntää.
Mikään ei kolise ajossa tai rynkyttämällä joten hankalaa. Navan mutterin kierteet näkyvillä saman verran molemmin puolin.
Pyörät maassakin ero lautaseen suorana ja käännettynä kaksinkertainen. Mulla on pienet sormet ja etusormesta laitettuna väli oikealla 3,5 sormea ja vasemmalla nippanappa 1,5 sormea.
Vien katsastukseen 31.7 ja tiedän että menee kyllä läpi tämänkin ominaisuuden kanssa.
Mun on vain hankittava joku kiesi jolla voi ajella ihan matka-ajoakin normaalisti valtateillä.
Tämä menkööt sitten varaosaksi myyntiin, ajovehkeeksi en myy kenellekään jollei joku välttämättä vian tietäen niin halua itselleen iltapuhdetta.
Matka-ajoa tällä turha tehdä kun on niin paska ajaa, kaupunkipyörittely menee vielä.
Ottaa päähän kun on tullut tehtyä tähän seuraavat toimenpiteet ja vain käyttöä kauppakassina kaupungissa.
- oikealta: raidetangon ulompi pää, laakeri, alapallo
- vasen etusatula (käytetty)
- etupalat
- termari ja nesteet
- jarru- ja kytkinnesteet ja öljyt laatikosta ja koneesta sekä tehostimesta
- öljynpaineanturi
- ilmansuodin ja bensansuodin+banjoliittimet
- tulpat, johdot, pyörijä, koppa uusittu
- hitsattu vetaritunnelia, ovia, takaluukkua, pyöränkaaret
- tuulilasi (käytetty)
Hitto et mun tuuria kun kaikki epänormaalit viat iskee mun autoihin, ng:ssä oli sama juttu ja siinä kesti puoli vuotta saada se kuntoon viimeisen päälle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01