Virtalukon irroitus poraamalla

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Roberto Ravaglia
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Syys 10, 2005 18:10
Paikkakunta: Pietarsaari

Virtalukon irroitus poraamalla

Viesti Kirjoittaja Roberto Ravaglia »

Kuinka v:mäinen homma on irroittaa lukkopesä kun avaimet ovat hukassa? Katoin ohjeita sinisestä bibliasta ja siinä neuvottiin poraamaan tiettyyn kohtaan reikä, kuinkahan tarkkaan oikeaan kohtaan tuo reikä pitäisi survaista. Onko muita keinoja saada pakkilukko pois päältä kuin virtalukon kautta? Kiitos.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8099
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Virtalukon irroitus poraamalla

Viesti Kirjoittaja mestari »

pornokoneella vaan keskelle sitä avain reikää poraus välillä stekkaa ettei poraa liian syvään. sen verran et saa ronkittua patruunan pois reiästä ja loppu onkin sitten selvää pässinlihaa. aikaa menee vartti kokonaisuudessaan. ei paha rasti.
ja käytettyä virtalukkoa löytyy suoraan varastosta.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: Virtalukon irroitus poraamalla

Viesti Kirjoittaja ilzu »

Roberto Ravaglia kirjoitti:Kuinka v:mäinen homma on irroittaa lukkopesä kun avaimet ovat hukassa? Katoin ohjeita sinisestä bibliasta ja siinä neuvottiin poraamaan tiettyyn kohtaan reikä, kuinkahan tarkkaan oikeaan kohtaan tuo reikä pitäisi survaista. Onko muita keinoja saada pakkilukko pois päältä kuin virtalukon kautta? Kiitos.
Itse aikoinaan muinaisella 80-luvulla piikkasin lukkopesän kehyksestä irti jonkunlaisen haitan. Siihen meni yksi ilta vasaralla ja perinteisellä betonipiikillä. Sen jälkeen virtalukko melkein putosi laattialle. Siinä piti olla varmasti joku vaihde päällä.

Syy oli se, että katsastusmies ei hyväksynyt lukkoon katkennutta virta-avainta. Sainpahan avaimen jämän pois ja vara-avaimilla taas mentiin.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Vastaa Viestiin