Takana ei ole mitään ongelmaa, hyvin mahtuu.
Etusisälokareissa on kaaren keskellä/lokarin ylimmässä kohdassa ulkoreunalla joku omituinen sisennys/konsoli ja juuri tuohon konsoliin rengas ottaa heitoissa kiinni. En keksi tuolle muotoilulle mitään muuta funktiota kuin mahdollinen jäykistävä vaikutus.

Kyseisellä vanteella/rengastuksella ei pitäisi olla vaikeuksia mahtua pyörimään lasketunkaan alustan kanssa. Omassa kulkineessa moottori (bensa V6) on nelarikonetta raskaampi ja siitä syystä keula laskeutuu vertailukohteita (nelareita) alemmas, havaitsin tuon seikan jo silloin kun alusta vaihdettiin. Renkaan ja lokasuojan kaaren väliin ei jää pystyväliä kuin reilut viitisentoista milliä - ja se on aika vähän. 17" ET45 224/45 pyörillä ei mitään ongelmia ollut.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen ongelman ratkaisemiseksi. Ensimmäisenä aion modifioida nuo etusisälokareiden sisennykset pois, mutta keulaa olisi kyllä silti hyvä saada 10-15 mm ylemmäs.
Yksi keino olisi tietysti vaihtaa eteen Aeron jouset, jolloin kaula teoriassa nousisi (35mm-10mm) 25 mm, mutta sitten keula tod.näk. nousisi liian korkealle verrattuna perään eikä varmaan muutenkaan näyttäisi hyvältä nykyisellä rengastuksella. Toisaalta saattaisi olla niin, että Aeroa raskaampi keula (kone) ei noilla Aeron jousilla nousisikaan sitä 25 mm ylemmäksi, vaan nousu jäisi vähäisemmäksi (tai toisin ilmaistuna lasku normaalialustaan nähden olisi enemmän kuin 10 mm). Tietysti jos hankkisi purkaamolta käytetyt (jo hiukan väsyneet) Aeron jouset, niillä keula saattaisi hyvinkin nousta sopivasti (tai laskea normaaliin alustaan verrattuna enemmän kuin 10 mm).

Nuo Aeron jouset lienevät kuitenkin löysemmät ja erilaiset käytökseltään kuin 35 mm madaltavat H&R jouset (korjatkaa jos olen väärässä). Alustan käytös on mielestäni nykyisillä jousilla juuri kohdallaan ja muutos löysempään jousitukseen ei oikein innosta.
Toinen keino olisi laittaa jousijalkaan aluslevyjä lisää, mutta se menee vähän kikkailun puolelle eikä siitä varmaan katsastaja tykkäisi.
Vanteista/renkaista en aio hevillä luopua. Ajotuntuma on minun mielestäni nyt parempi kuin 17" ET45 225/45 pyörillä - sopii minun perstuntumaani.

Kuten sanottu, hyviä ideoita otetaan vastaan.