Mikähän mahtais 9-5 2,3t arc -02 sedania vaivata kun se polttaa satunnaisesti tuota ce-häiriövaloa? Menoon valolla ei ole mitään vaikutusta. Erään foorumilaisen vinkistä putsasin lamdasondin johtojen liitokset, mut sekään ei poistanut vikavaloa, kuin hetkeksi. Et oiskos jollakin kokemuksia samanlaisesta "taudinkuvasta" 02 ysifemmassa? Ja hyvät arvauksetkin kelpuutetaan Niin matkaa taitettu rapiat 200Tkm
Saabisti -77 kirjoitti:Auto Techin päähän nii ei tarttee arvailla, eli merkkiliikkeelle mars.
Käytettiin jo tuossa paikallisella "pajalla" siel ei löytynyt vikakoodeja. Kaverikin kehoitti kääntymään merkkiliikkeen puoleen kun ei noil yleis testereillä kuulemma kaikki viat näy... Lähinnä sillä mielellä kyselin et onkos tuos -02 mallissa ollut yleisestikkin noita moottorin häiriövalon loistoa...
Ny on sitten piuhassa käytetty. Vika koodeja löytyi neljäkappaletta: P1312, P131, P1133, P1132. Koodit liittyvät sytyskasettiin ja lamda-anturiin... Ei taida olla ainut -02 saab jossa sytytyskasetti reistaa, kuulemma. No onneksi käytetynauton ostajan takuuta on viel jäljellä 2kk, niin autoliikkeen piikkiin huolto menee.
Minä en ainakaan näillä vikakoodeilla löytänyt kasettivikaa, vaan lambdavian.
Niin tai näin, asentajan sanoja siteerasin Kiitoksia et kaivoit koodien selitykset! Katsotaan sitten mitä palikkaa autoon vaidetaan No sen verran aattelin ite vaivautua et tsekkaan sen sytytyskasetin et onkos se tässä topicissa käsiteltyjä http://aero.itsata.fi/~saabclub/foorumi ... 8f71992260
Viimeksi muokannut -velmu-, Ma Kesä 16, 2008 20:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vaihdata molemmat, jos liike vaan suostuu kustantaan? Itsellä ei liike aikoinaan maksanut senttiäkään, kun kasetti poksahti parin kuukauden sisällä auton ostosta.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Saabisti-76 kirjoitti:Vaihdata molemmat, jos liike vaan suostuu kustantaan? Itsellä ei liike aikoinaan maksanut senttiäkään, kun kasetti poksahti parin kuukauden sisällä auton ostosta.
Ei kai kuulukaan kustantaa jos vika ei ollut ostaessa ja kun on vielä tuollainen periaatteessa kuluva osa.
Saabisti-76 kirjoitti:Vaihdata molemmat, jos liike vaan suostuu kustantaan? Itsellä ei liike aikoinaan maksanut senttiäkään, kun kasetti poksahti parin kuukauden sisällä auton ostosta.
Kyllä lupasivat laittaa molemmat, toki merkkiliikkeeseen soiton jälkeen (auto ostettu jobbarilta).
Ja mitä kuluvaan osaan tulee niin en siltikään suostuisi maksamaan senttiäkään kun kerta myyjä on luvannut autolle kolmenkuukauden takuun ja jonka aikana heti ekanviikon jälkeen ilmenee ns. kalliita vikoja. Kai nyt takuun piiriin kuuluu et auto on sellaisessa kunnossa et sen saa leimasta läpi. Nythän se ois narahtanut heti obd-testissä
Ei kai kuulukaan kustantaa jos vika ei ollut ostaessa ja kun on vielä tuollainen periaatteessa kuluva osa.[/quote]
Nämähän ovat aina neuvottelu kysymyksiä ja kuinka hyvä kukin on tahollaan neuvottelemaan... Kyl mie ainakin nostan hattua ko. liikkeelle rehdistä toiminnasta.
-velmu- kirjoitti:Nämähän ovat aina neuvottelu kysymyksiä ja kuinka hyvä kukin on tahollaan neuvottelemaan... Kyl mie ainakin nostan hattua ko. liikkeelle rehdistä toiminnasta.
No itse vissiin olen huono neuvotteleen, mutta ilmoitin selvästi kyllä kantani, etten aio enää asioida jatkossa heidän liikkeessään. No eipähän yksi tyhjätasku tietenkään heidän elämäänsä mullista mihinkään.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-velmu- kirjoitti:Nämähän ovat aina neuvottelu kysymyksiä ja kuinka hyvä kukin on tahollaan neuvottelemaan... Kyl mie ainakin nostan hattua ko. liikkeelle rehdistä toiminnasta.
No itse vissiin olen huono neuvotteleen, mutta ilmoitin selvästi kyllä kantani, etten aio enää asioida jatkossa heidän liikkeessään. No eipähän yksi tyhjätasku tietenkään heidän elämäänsä mullista mihinkään.
Ainahan sitä saa neuvotella ja hyvällä tuurilla vastapuolikin osallistuu siihen. Takuu on tietysti takuu jos sellainen on erikseen luvattu, käytettyä myytäessä ei ole pakko luvata. Mutta jos takuuta e ole luvattu niin ei minusta ole ainakaan oikeudellisia perusteita vaatia di-kasettia jos se hajoaa 2kk kaupaunteosta ja auto oli myyntihetkellä kunnossa.
Jos käytetyn auton kauppiaan pitää korjata omaan laskuunsa 6kk kaupanteon jälkeen kaikki autoon tulevat viat niin en varmasti kyllä ala niihin hommiin vaikka enpä kyllä alkaisi muutenkaan.
Ja sekin pitää muistaa että yleensä kai aina ensin sanotaan "ei" joka asiaan koska valtaosa kilteistä suomalaisista tyytyy siihen.
Takuu on tietysti takuu jos sellainen on erikseen luvattu, käytettyä myytäessä ei ole pakko luvata. Mutta jos takuuta e ole luvattu niin ei minusta ole ainakaan oikeudellisia perusteita vaatia di-kasettia jos se hajoaa 2kk kaupaunteosta ja auto oli myyntihetkellä kunnossa.
Mikäli en ihan väärin noita kuluttajansuoja kiemuroita ole ymmärtänyt niin vaikka ostaisit autoliikkeestä 500 euron auton niin sillekkin autoliike joutuu antamaan kuluttajasuojalain mukaisen "takuun". Toista se on yksityisten välisissä kaupoissa...
No ensviikolla auto pajalle ja asia pois päiväjärjestyksestä.