NEW YORK (Fortune) -- The news coming out of Detroit is getting worse, and unlike in past years, there will be no full recovery. Analysts are betting that General Motors will be forced to take emergency financial measures this year that could hamper its competitiveness for a long time to come.
http://money.cnn.com/2008/06/19/news/co ... 2008061909
GM sulkee tehtaita:
Oshawa Truck Assembly in Canada, which builds the Chevy Silverado and GMC Sierra, will likely cease production in 2009, while Moraine, Ohio, which builds the Chevy TrailBlazer, GMC Envoy and Saab 9-7x, will end production at the end of the 2010 model run, or sooner, if demand dictates. Janesville, Wisconsin, will cease production of medium-duty trucks by the end of 2009, and of the Tahoe, Suburban and Yukon in 2010, or sooner, if market demand dictates. Chevrolet Kodiak medium-duty truck production will also end in Toluca, Mexico, by the end of this year.
Samaan aikaan niille tehtaille jotka tekevät "normaalikulutuksen" omaavia perinteisiä henkilöautoja lisätään työvoimaa koska näiden kysyntä kasvaa USA:ssa. Sama ilmiö toistuu varmasti Euroopassa, ne merkit joiden mallisto koostuu keski/pienikokoisista autoista ovat selkeitä voittajia.
GM on ilmeisesti tehnyt lopullisen päätöksen myydä Hummer brändi pois ja uusimmat huhut kertovat, että GMC tai Pontiac saa niskalaukauksen.
GM on onneksi iso laiva joten se uppoaa hitaasti ja Saab saa tärkeitä malleja markkinoille ennen isoa kallistumaa. GM itse on siirtänyt ison osan pelimerkeistään Volt-projektiin.(yli 700 insinööriä) Jolla pyritään loikkaamaan useimpien kilpailijoiden edelle tai vähintään samalle viivalle sähköautoissa.
Deepening gloom at General Motors
Re: Deepening gloom at General Motors
Tässä pelissähän Saab saattaisi olla GM:llä yksi pelastavista korteista. Imagoa ei ole vielä täysin pilattu, vaan Saab nähdään edelleen jossainmäärin edistyksellisenä ja jopa taloudellisena merkkinä. 9-4X tosin p**koo tän ajatuksen päälle.TuuSaR kirjoitti: GM on onneksi iso laiva joten se uppoaa hitaasti ja Saab saa tärkeitä malleja markkinoille ennen isoa kallistumaa.
Kuitenkin, Saabin uusilla JÄRKEVILLÄ malleilla ois kovasti kysyntää. Veikkaisin.
Turboahdetut, järkevän tehokkaat mutta taloudelliset moottorit pohjalla. Mallistoon mukaan 9-3X, 9-X pohjainen 9-1/9-2 ja tuleva 9-3 pitäis pumpata oman luokkansa kärkeen vaikka väenväkisin. Keskinkertainen ei enää tosiaankaan riitä. Se on naula Saabin arkkuun, jos tulevaisuus tuo meikattuja Opeleita markkinoille...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red