Taisin selittää huonosti.
Linkin kuva ei ole autostani.
Minulla autossa venakopalta lähtevä ohut letku on kiinnitetty paikkaan jossa kuvassa on tuo keltainen letku.
Toisessa 9-5:ssani johon vertasin kulki letkut kuten tuossa kuvassa.
Pitääkö takaiskuventtiilin omaava letku kulkea siis tuonne paikkaan joka on kuvassa merkitty oikeanpuolimmaisimmalla nuolella vaiko tuohon jossa kuvassa on keltainen letku. Vai eikö ole merkitystä kumpaan menee.
Autot on 2.0 -99 ja 2.3 -98.
Meikäläinen tossa vaihtoi kanssa kyseisen takaiskuvenan meidän 9-5:een. Hartikainen täällä Joensuussa möi eto takaiskun ja siihen liitetyt letkunpätkät pakettina riistohintaan 22euroa. En iljenny enää sanoa varaosamyyjälle, etten haluakaan sitä, kun hän sen jo haki hyllystä. 99 turboon kun taannoin hommasin samaa virkaa hoitavan takaiskun, niin se on autotarvikeliikkeestä ostettu polttoainelinjan takaisku ja hintaa oli 7euroa.
Olen nyt kyttäillyt öljytikkua ja öljynvajumista. Ajoa ko "rempan" jälkeen on tullut tonninverran ja öljypinta ei olekaan vajunut. Saas nähdä oliko takaiskun viallisuus syynä öljynkulutukseen? Olen sitä päivitellyt täällä jo useampaan otteeseen. Näköjään vanhoissa viesteissäni sanoin öljyä kuluvan 1litra/4000km. Saas nähdä riittääkö hiljattain täyteen määrään lisätty öljy seuraavaan vaihtoon, joka on 5000km sisällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos se pieni takaiskuvena oli rikki, niin varmasti ainakin vähenee öljynkulutus kun sen vaihtaa ehjään. Se pikkuletku hoitaa huohotuksen tyhjäkäynnillä (kun imusarjassa on alipaine). Kun kaasuläppä aukeaa ja imusarjaan tulee ylipaine takaiskuventtiili sulkeutuu ja turbon imupuolella alipaine kasvaa jolloin huohotus alkaa toimia öljyloukon kautta. Myös PCS:ltä saa sen takaiskun letkuineen muutamalla eurolla.
Eski kirjoitti:Jos se pieni takaiskuvena oli rikki, niin varmasti ainakin vähenee öljynkulutus kun sen vaihtaa ehjään.
Eski
Kyllä se oli rikki. Ei sitä muuten olisikaan tarvinnut vaihtaa. Yllättävän haperoita oli muuten ne muut alipaineletkut siellä. Piti monta letkua uusia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01