9kTA kirjoitti:...ohitusturvallisuuttakin löytyy 280hv ja 400Nm...
Itse itseäni lainaten tuli vaan mieleen et olisko kuitenkin tässäkin automaatin takia rajoitettu vääntö 350 Newtoniin? Pitänee tarkistaa asia...
Kyllä vääntöä pitäisi olla tuo 400nm, joka on muistaakseni maksimi mitä tarjotaan automaattilaatikolle .
Juu kestäähän tuo 5-vaihteinen suht hyvin vääntöä, STCS:n palstalla on muutama kaveri jotka ovat ajelleet vakiokuntoisella laatikolla REILUILLA (>550Nm) väännöillä jo useamman kymmenen tuhannen kilometrin verran.
Tosin niissä tapauksissa taitaa ajatuksena olla vaihtaa öljyt joka öljynvaihdossa ja sitten kun laukeaa, vahvistetaan se
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Tänään tapahtui outo tapaus: ajelin hissukseen matelevassa autojonossa tasakaasulla ja siinä liikenteen seuraamisen ohessa näin kun joku keltainen varoitusvalo vilkahti taulussa. Tarkemmin en ehtinyt katsomaan kun se jo hävisi, paikan perusteella sanoisin, että se oli joko vaihteiston (ei hyvä juttu) tai xenonien varoitusvalo (ei yhtä huono juttu). Kilautin huoltoon ja sanoivat ettei lyhyestä vilauksesta välttämättä jää lokiin mitään merkintää - saa ajella ja seuraa tilannetta jos uusiutuu tai jää palamaan...
Toivottavasti ei enää vilku, saattaa muuten tulla sentronic hintoihinsa!
Uusi laatikko maksaa reippaasti, olisiko ollut jopa 6000€, mutta korjaus vahvemmin osin eli lievä vahvistus maksaa 1500-2000€.
Jos (niinkuin ilmeisesti ei ole) laatikko ei mene minkäänlaiseen takuuseen niin ehdottomasti kannattaa viedä laatikko johonkin hyvään automaattilaatikkopajaan, jossa tekevät siitä samalla vahvemman.
Volvoissa on käytetty samaa laatikkoa, ja budjetti ehkä Suomen tunnetuimmalla automaattien vahvistajalla 700Nm kestoon on noin 2500-3000€.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
En tiedä onko minulla tai autolla huono karma tai jotain, mutta tänään ei tankin täytön yhteydessä suostunut bensamittari nousemaan laisinkaan ja bensavalo palaa koko ajan... laitoin kyllä niin paljon kun tankkiin mahtuu.
Pari päivää sitten teki töistä lähtiessä myös ihme tempun bensamittarin kanssa: töihin tullessa näytti vajaa 1/4 tankkia ja töistä lähtiessä bensavalo syttyi ja mittari näytti punaista. Kun olin ajellut 15-20 km niin bensamittari hyppäsi taas "normaaliin" lukemaan ja bensavalo sammui. Myöhemmin tietysti syttyi uudestaan kun polttoaine oli oikeasti vähissä.
9kTA kirjoitti:En tiedä onko minulla tai autolla huono karma tai jotain, mutta tänään ei tankin täytön yhteydessä suostunut bensamittari nousemaan laisinkaan ja bensavalo palaa koko ajan... laitoin kyllä niin paljon kun tankkiin mahtuu.
Pari päivää sitten teki töistä lähtiessä myös ihme tempun bensamittarin kanssa: töihin tullessa näytti vajaa 1/4 tankkia ja töistä lähtiessä bensavalo syttyi ja mittari näytti punaista. Kun olin ajellut 15-20 km niin bensamittari hyppäsi taas "normaaliin" lukemaan ja bensavalo sammui. Myöhemmin tietysti syttyi uudestaan kun polttoaine oli oikeasti vähissä.
Itsellä on ihan sama juttu. En tiedä mistä johtuu, mutta on kuulemma 9-5:n tyyppivika. Sen välttää sillä, että ei tankkaa ihan täyteen asti.
Vajaat parisataa km tankin täyttämisen jälkeen bensamittari rupesi taas pikkuhiljaa näyttämään oikeita lukemia. Tuli vaan mieleen et meneekö se tankatessa sen "ylärajan" yli niin ettei anturi sitten huomaa täyttöä laisinkaan? Voisikohan tämän välttää tankkaamalla virrat päällä niin että mittari "päivittyy" tankatessa?