Moott takakumityyny

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 273
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Moott takakumityyny

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Morjens onko kukaan vaihtanut Moottorin takakumityynyä 9-3:sessa? Onko paha homma. Tulin siihen tulokseen että se on "kulahtanut" kun lähtee eteenpäin moottori nyökkää jonkin verran taas pakilla nyökkää jo huomattavasti enemmän. Vai onko kysymyksessä kyseinen kumi? vai mistä tuo nyökkäminen johtuu?
Jartsi
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moott takakumityyny

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllähän se takatyyny luultavimmin syyllinen on.. Ei ole kovin paha homma, 3 pulttia ja moottorin tukeminen tunkilla tms. Tilalle kannattanee laittaa TiD:n vastaava, sopii tilalle mutta on jämäkämpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moott takakumityyny

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Saman taaimmaisen vaihdoin itsekin kiisselimallin kumiin (PCS:ltä) ensin mutta moottori hölskyi edelleen. Syyksi paljastui akun alla oleva riekaleina oleva sivutukikumi. Lopulta vaihdoin sen pelkääjän puolen kiinnikkeenkin joka oli myös kulunut mutta ei yhtä rikki kuin vasen.
Taaimmainen tulee ulos ja paikalleen ujuttelemalla kun moottoria nostaa ylöspäin. Jos on manuaalivaihde niin siirtotanko kannattanee irrottaa rikkoutumisten estämiseksi. Vasen ja oikea olikin sitten helppoja tapauksia.
Kts kuvia ja ohjeita http://photo.platonoff.com/Auto/2005081 ... ne_Mounts/
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin