Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Moikka kaikki,
Tonnarissani nuo rekkarikilven pultit ovat niin ikävän näköiset, että olisi ne saatava vaihtoon.
Toisekseen epäilen, että takaluukun kilven alla muhii kiva ylläri näiden ruosteisten pulttien johdosta.
Uusissa autoissa on tämä kilven kiinnitys tehty muovisilla/ POM- silikonista tehdyillä pulteilla tai ruuveilla.
Voiko tällaiset pultit/ ruuvit sopia vanhempaan tonnariin?
Kiitos etukäteen kaikille.
-Hessu-
Tonnarissani nuo rekkarikilven pultit ovat niin ikävän näköiset, että olisi ne saatava vaihtoon.
Toisekseen epäilen, että takaluukun kilven alla muhii kiva ylläri näiden ruosteisten pulttien johdosta.
Uusissa autoissa on tämä kilven kiinnitys tehty muovisilla/ POM- silikonista tehdyillä pulteilla tai ruuveilla.
Voiko tällaiset pultit/ ruuvit sopia vanhempaan tonnariin?
Kiitos etukäteen kaikille.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
POM ei ole silikonia, vaan ihan oma muovilaji
Kyllä muoviruuvi on varmaan paras vaihtoehto. Rst/hst ruuvieilla tahtoo tulla uhrautumis ilmiö eli ruuvvi jää, mutta pelti häviää.

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
OK,
Elikkäs mistähän tällaisia ruuveja voisi saada hankittua?
Eikös Tonnarin etu ja takapuskurissa ole kiinteät vastakierteet? Ei tarvitse siis kuin hommata oikeat muoviset vastikkeet?
-Hessu-
Elikkäs mistähän tällaisia ruuveja voisi saada hankittua?
Eikös Tonnarin etu ja takapuskurissa ole kiinteät vastakierteet? Ei tarvitse siis kuin hommata oikeat muoviset vastikkeet?
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Motonetistä sai ainakin joskus, että sieltä vois kysyä
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Saisiko katsastuskonttoreilta? Muistelen itse sieltä ostaneeni neljä vuotta sitten valkoista muovia olevat kilpien ruuvit.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Ja sitten nolona kysytään, että mikäs ois oikea koko ko ruuville, M8, M10?
Kiitos
-Hessu-
Kiitos
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
M5 on lähempänä. Motonetista saa metalliset ruuvit valkoisin peitetulpin sekä 5 että 6 mm, hinta törkeät 0,84 eur/ 2 kpl.hessu75 kirjoitti:Ja sitten nolona kysytään, että mikäs ois oikea koko ko ruuville, M8, M10?
46-5002 Rekisterikilvenruuvit 5x20
46-5003 Rekisterikilvenruuvit 6x20
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Ite vaihoin haponkestäviin kuusiokolo pultteihin..
ei valu ruostevesi 


Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Juu, mut luukku ruostuu. Jalompi metalleista jää jäljelle ja se on nuo ruuvit. Itse suosittelisin ihan sinkittyjä pultteja/ruuveja ja vaseliinia/kuparitahnaa.Saab900i kirjoitti:Ite vaihoin haponkestäviin kuusiokolo pultteihin..ei valu ruostevesi
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Kyllä tonnariin saa muoviruuvit. Itse sain uudet Länsiautosta muiden ostosten ohessa kaupanpäälle. Vaihdoin samasta ruostuneesta syystä muovit eteen ja taakse aikanaan.
Firon
Firon
#1899
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
En ole minä ainakaan nähnyt muita kuin M6:sia tonnareissa ja Saabeissa muutenkaan?jus kirjoitti:M5 on lähempänä. Motonetista saa metalliset ruuvit valkoisin peitetulpin sekä 5 että 6 mm, hinta törkeät 0,84 eur/ 2 kpl.hessu75 kirjoitti:Ja sitten nolona kysytään, että mikäs ois oikea koko ko ruuville, M8, M10?
46-5002 Rekisterikilvenruuvit 5x20
46-5003 Rekisterikilvenruuvit 6x20
Takana joudut luultavasti ottamaan sisäverhoilun pois ja pitämään ruuvin mukana pyörivää "popniittimutteria" kiinni lukkopihdeillä tms., aika hankalaa tuo välillä. Ruuvit tahtoo ruostua niihin kiinni. Niitä "popnitmuttereita" pystyy sitten kyllä puristamaan uudelleen vähän lujemmin kiinni jos löydät niihin tarkoitetut pihdit jostain esim. lainaksi.
Re: Rekisterikilven ruosteiset pultit vaihtoon
Mulla ainaki on luukussa ensin semmonen lattarauta normaali pulteilla kiinni, ja kilpi siinä haponkestävillä kiinni, ei paljoa haittaa vaikka tuo lattarauta ruostuukin alta, vaihtaa sitte uutee...G-mies kirjoitti:Juu, mut luukku ruostuu. Jalompi metalleista jää jäljelle ja se on nuo ruuvit. Itse suosittelisin ihan sinkittyjä pultteja/ruuveja ja vaseliinia/kuparitahnaa.Saab900i kirjoitti:Ite vaihoin haponkestäviin kuusiokolo pultteihin..ei valu ruostevesi
Matti
