Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Rehellisen ilmoituksen laitoin palstalle (linkki allekirjoituksessa) eikä ole tarvinnut kyllä yhteydenottojen ruuhkaa katsella... No, onhan vanhoja tonnareita toki melkoisesti tarjollakin.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
No kyllä mä sanoisin että noin monta vikaa sisältävästä 87 tonnarista kuulostaa isolta tuo hintapyyntö, anteeks nyt vain. T. Nimim. 240 eurolla vähempi vikoja sisältävä BITCH Lancer
(tarttis "koukku" mallin pyyhkijän varret jostain pierasta, on noi typerät tappiviritykset ja sulat lentelee).

Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Eihän siellä mitään hintapyyntiä ollut, kerroin vain minkä verran on tällä hetkellä tarjottu.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Aivan, pikasesti vain kattelin hinnan sieltä jostain 
Onhan lancer ja 9000 ihan täysin eri luokassakin, mutta kuitenkin lancerilla ainakin leiman loppuun ajaa, sitten jännitetäänkin mitä katsastuksessa sanotaan. Onhan tuossa lancerissa vakuutus tietty pari euroa halvempi/erä (4 erässä, 35-40% bonuksilla) 9000:aan verrattuna, mutta jos bensoissa säästää noin 4l/100km niin tekeehän se pari euroa enempi säästöä vuositasolla
Sitä tulee jopa ajeltua vähän enempikin kun bensaa tuntuu jäävän tankkiin, jännä juttu.
Ai niin, itellä ku on pari japsia ollut niin jotenkin tuntuu että Saabeista katellaan paljon herkemmin vikapaikkoja katsastuksessa. Esim. Nissan Sunny, jostain vuoti öljyä, siihen tuli vain korjauskehotus, pohja oli melko lailla rapsakka mutta ei edes huomautettu... ex-Saabin kohdalla on huomauteltu että meinaa olla ruostetäpliä pohjassa.

Onhan lancer ja 9000 ihan täysin eri luokassakin, mutta kuitenkin lancerilla ainakin leiman loppuun ajaa, sitten jännitetäänkin mitä katsastuksessa sanotaan. Onhan tuossa lancerissa vakuutus tietty pari euroa halvempi/erä (4 erässä, 35-40% bonuksilla) 9000:aan verrattuna, mutta jos bensoissa säästää noin 4l/100km niin tekeehän se pari euroa enempi säästöä vuositasolla

Sitä tulee jopa ajeltua vähän enempikin kun bensaa tuntuu jäävän tankkiin, jännä juttu.
Ai niin, itellä ku on pari japsia ollut niin jotenkin tuntuu että Saabeista katellaan paljon herkemmin vikapaikkoja katsastuksessa. Esim. Nissan Sunny, jostain vuoti öljyä, siihen tuli vain korjauskehotus, pohja oli melko lailla rapsakka mutta ei edes huomautettu... ex-Saabin kohdalla on huomauteltu että meinaa olla ruostetäpliä pohjassa.
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Nyt alat olla ytimessä. Saappien kuuluukin olla kunnossa. Ketä kiinnostaa japsikotterot? Jos niistä huomautettaisiin pikkuvioista, niin nehän korjattaisiin ja ne pysyisivät siten liikenteessä, mikä ei liene tarkoitus?liteFun kirjoitti: Ai niin, itellä ku on pari japsia ollut niin jotenkin tuntuu että Saabeista katellaan paljon herkemmin vikapaikkoja katsastuksessa. Esim. Nissan Sunny, jostain vuoti öljyä, siihen tuli vain korjauskehotus, pohja oli melko lailla rapsakka mutta ei edes huomautettu... ex-Saabin kohdalla on huomauteltu että meinaa olla ruostetäpliä pohjassa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Sinänsä kyllä japsit on parempia kun ne on taloudellisimpia ja ei niitä tarvi yleensä korjata kun lähinnä vain pellit ruostuu, öljyt jos loppuu niin ikuisuuden saa kinnata ennen kiinnileikkaamista 
Sinänsä kyllä tuollanen 4-6l/100km ero japsin hyväksi automaattilaatikolliseen tonnariin verrattuna ei juurikaan tunnu missään, kun ajoja ei juurikaan ole.
Mutta mitä vikoihin tulee autoa kaupatessa, jos nyt japsissa ei mitään vikaa ole, ei niitä kerrota vaikka olisikin, saabin viat toki kerrotaan ilman muuta että seuraava omistaja mahdollisesti jaksaisi korjata ne viat mitä itse ei jaksanut.

Sinänsä kyllä tuollanen 4-6l/100km ero japsin hyväksi automaattilaatikolliseen tonnariin verrattuna ei juurikaan tunnu missään, kun ajoja ei juurikaan ole.
Mutta mitä vikoihin tulee autoa kaupatessa, jos nyt japsissa ei mitään vikaa ole, ei niitä kerrota vaikka olisikin, saabin viat toki kerrotaan ilman muuta että seuraava omistaja mahdollisesti jaksaisi korjata ne viat mitä itse ei jaksanut.
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Mutta jos nyt totta puhutaan, niin onhan tuommonen Lancer aivan kauhea räppänä(katiska) ajaa, vaikka vertaisi 99 saappiinkin. Se on jo jotain mistä sitä muutaman litran isompaa kulutusta kannattaa maksaaliteFun kirjoitti:Sinänsä kyllä japsit on parempia kun ne on taloudellisimpia ja ei niitä tarvi yleensä korjata kun lähinnä vain pellit ruostuu, öljyt jos loppuu niin ikuisuuden saa kinnata ennen kiinnileikkaamista
Sinänsä kyllä tuollanen 4-6l/100km ero japsin hyväksi automaattilaatikolliseen tonnariin verrattuna ei juurikaan tunnu missään, kun ajoja ei juurikaan ole.
Mutta mitä vikoihin tulee autoa kaupatessa, jos nyt japsissa ei mitään vikaa ole, ei niitä kerrota vaikka olisikin, saabin viat toki kerrotaan ilman muuta että seuraava omistaja mahdollisesti jaksaisi korjata ne viat mitä itse ei jaksanut.
Ei millään pahalla...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Onhan se Lancer halpa pitää toimiessaan, mutta hajotessa tyrmistyy osien hintaa.
Pakoputki ja bensatankki, jarruosat maksaa 3-4 kertaa sen mitä muissa vastaavissa. En ymmärrä miksi siihen lähes kaikki osat on niin poskettomissa hinnoissa.
Pakoputki ja bensatankki, jarruosat maksaa 3-4 kertaa sen mitä muissa vastaavissa. En ymmärrä miksi siihen lähes kaikki osat on niin poskettomissa hinnoissa.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Jarrupaloja on tuollasessa 88 vuosimallin lancerissa vähintään riittävästi.Sukellusvene kirjoitti:Onhan se Lancer halpa pitää toimiessaan, mutta hajotessa tyrmistyy osien hintaa.
Pakoputki ja bensatankki, jarruosat maksaa 3-4 kertaa sen mitä muissa vastaavissa. En ymmärrä miksi siihen lähes kaikki osat on niin poskettomissa hinnoissa.
Oliko peräti edessä 4kpl/pyörä. Jippii. Ne muuten pitäs uusia, jarruttaahan tuo mutta ei kovin tehokkaasti joten moottorijarrutus on jokapäiväisessä käytössä ja valmiina käyttämään käsijarrua

Tuolla olis tarkotus siihen asti että saan tonttu-iivarin katsastettua.. Sitten on leveä virne kun pääsee taas automaagilla kruisailemaan

Ja toitotetaas vielä että toi lancer hankittiin tosiaan hätävara-autoks, pakon edessä kun cd-tontun taka-akseli napsahti. Ja todellakin, vajaa viikko meni kun uusi auto saatiin, mutta se olikin sitten vain 1km päästä ihan sopivaan hintaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Paljonkos tuollainen Lancer kuluttaa, mulla menee kunnossa olevat (manuaali) Tonnarit (jopa turbot) helposti alle 8l/100km matka-ajossa normaali liikenteen mukana.
Mä olen pitänyt sitä pienenä kulutuksena noin isolle autolle, pitääkö vaihtaa merkkiä.
Automaatista ei tosin ole kokemusta.
Mä olen pitänyt sitä pienenä kulutuksena noin isolle autolle, pitääkö vaihtaa merkkiä.

Automaatista ei tosin ole kokemusta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Mitkä viat, eihän saabeissa ole vikoja ???








Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Pohdiskelin ihan samaa, iA tonnarikin menee kahdeksalla ja turbo manuaali alle 7 ympäri vuoden. 1.4 Eco-mikälie corolla (-95) meni samassa ajossa (ja ajotavalla) vajaan litran vähemmällä kuin turbo, ei ollut selän rikkomisen ja muun v***tuksen arvoista..saabastelija kirjoitti:Paljonkos tuollainen Lancer kuluttaa, mulla menee kunnossa olevat (manuaali) Tonnarit (jopa turbot) helposti alle 8l/100km matka-ajossa normaali liikenteen mukana.
Mä olen pitänyt sitä pienenä kulutuksena noin isolle autolle, pitääkö vaihtaa merkkiä.
Automaatista ei tosin ole kokemusta.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Kerrotko Saabia kaupatessasi siinä olevat viat?
Juu 2.3 toki vie vähempi ja varsinki turbo.
2.0iA CD akun irrotuksen ja mittareitten tuplanollauksen jälkeen parhaimmillaan 100km maantiereissulla noin 9/100km edun mukaan, mutta heti kun viikon verran oli pelkästään parin kilometrin kauppa/työreissuja niin kulutus nousi 12 litraan.
Lancerin tarkempaa kulutusta ei oo tullu mittailtua mutta vaikuttais olevan pelkillä kauppa/työreissuilla ajeltuna 7l/100km?!? Ja ihan 1.3 kaasari, liekö Pierburg vaikka ei samalta näytä mitä VW Jetta mk2:ssa oli jolla sekalaisen ajon kulutuslukemat 1.6 koneella 7 -8.
Tuo projekti-iivari on tässä vuoden aikana vieny vain vajaan 20l, pihassa kun seisoo ja sillon tällön käytelty parkissa ja välillä vähän jarruja koitettu parin sadan metrin testilenkillä.
Niin, mitenkähän japsit muka vois vähempi kuluttaa, sitä en tiiä mutta kiihtymään tuo lanceri lähtee vasta kun kierrokset on järkyttävän isolla. Kaippa seki etu on että tossa on 5 vaihdetta verrattuna automaatin 4 vaihteeseen...
Lancerissa on puolet tonnarin massasta, oisko siinä syy pienempään kulutukseen ja siihen että jokanen tuulenvire tuntuu, mene ja tiedä
2.0iA CD akun irrotuksen ja mittareitten tuplanollauksen jälkeen parhaimmillaan 100km maantiereissulla noin 9/100km edun mukaan, mutta heti kun viikon verran oli pelkästään parin kilometrin kauppa/työreissuja niin kulutus nousi 12 litraan.
Lancerin tarkempaa kulutusta ei oo tullu mittailtua mutta vaikuttais olevan pelkillä kauppa/työreissuilla ajeltuna 7l/100km?!? Ja ihan 1.3 kaasari, liekö Pierburg vaikka ei samalta näytä mitä VW Jetta mk2:ssa oli jolla sekalaisen ajon kulutuslukemat 1.6 koneella 7 -8.
Tuo projekti-iivari on tässä vuoden aikana vieny vain vajaan 20l, pihassa kun seisoo ja sillon tällön käytelty parkissa ja välillä vähän jarruja koitettu parin sadan metrin testilenkillä.
Niin, mitenkähän japsit muka vois vähempi kuluttaa, sitä en tiiä mutta kiihtymään tuo lanceri lähtee vasta kun kierrokset on järkyttävän isolla. Kaippa seki etu on että tossa on 5 vaihdetta verrattuna automaatin 4 vaihteeseen...
Lancerissa on puolet tonnarin massasta, oisko siinä syy pienempään kulutukseen ja siihen että jokanen tuulenvire tuntuu, mene ja tiedä
