Kytkypuhelimista kysymys

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
VVV
"Hirsch"

Re: Kytkypuhelimista kysymys

Viesti Kirjoittaja VVV »

lucaf kirjoitti: hmm..sim lukituksen poistokorttejakin näköjään jo myydään :o
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80475069
Näyttää olevan hyvät katteet. Kiinalaisesta suoratuontiverkkokaupasta noita täsmälleen samoja palikoita saa muistaakseni 3$/kpl... Postikulut sisältyen siis.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-velmu-
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Itellä oli kans elisan kytky n70. Tuoss muutamaviikko sitten purettiin siitä se sim-lukitus hommaeteni näin soitin elisalle> sieltä käskivät laittaa imein ja puhelimen kytkyomistajan nimen osoitteineen numeroineen angloservice oy:lle e-maililla ja viestiin merkintä et tarvitsisi lukituksen purkukoodin. Vastasivat sitten maililla ja mie marssin elisan kauppaan koodin kera ja poistivat lukituksen. Toki poju oli vasta alkaja et kesti hetken ennen kuin onnistui lukituksen poistossa, piti viel maksaakkin 5e. No parempi toi 5€ ku puhelin toimintakyvyttömänä (siirtyi dna:han) Tässäpä linkki suoraan yhteydenotto sivulle: http://www.anglo-service.fi/yhtotto.asp

Tonne kun laittaa tietonsa niin saa sen lukituksenpoistokoodin. Elisan mobi mainosta se ei poista käynistymisen yhteydessä :lol:
Viimeksi muokannut -velmu-, Ke Kesä 25, 2008 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

-velmu- kirjoitti:Itellä oli kans elisan kytky n70. Tuoss muutamaviikko sitten purettiin siitä se sim-lukitus hommaeteni näin soitin elisalle> sieltä käskivät laittaa imein ja puhelimen kytykyomistajan nimen osoitteineen numeroineen angloservice oy:lle e-maililla ja viestiin merkintä et tarvitsisi lukituksen purkukoodin. Vastasivat sitten maililla ja mie marssin elisan kauppaan koodin kera ja poistivat lukituksen. Toki poju oli vasta alkaja et kesti hetken ennen kuin onnistui lukituksen poistossa, piti viel maksaakkin 5e. No parempi toi 5€ ku puhelin toimintakyvyttömänä (siirtyi dna:han) Tässäpä linkki suoraan yhteydenotto sivulle: http://www.anglo-service.fi/yhtotto.asp

Tonne kun laittaa tietonsa niin saa sen lukituksenpoistokoodin. Elisan mobi mainosta se ei poista käynistymisen yhteydessä :lol:
merkillistä, että puhelimitse tuo homma on tehty vaikeammaksi, eli vaaditaan kytkyomistajan yhteystiedot. kun taas liikkeeseen marssiminen ei aiheuta byrokraattisia toimenpiteitä, ottivat vain nimeni ja puhelinnumeroni ja sanoivat että soittavat kun ovat saaneet purkukoodin ja operaatio ei maksa mitään.

vai ehtiiköhän tässä minunkin tapauksessa vielä käymään niin että soittavat liikkeestä ja ilmoittavat että minun täytyy se kytkyomistaja selvittää.

tuo elisan logo alakulmassa saisi kyllä poistua. nokian sivulta saa ladattua tuohon softapäiviyksen, siivoaakohan se tuon logon pois?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-velmu-
"Kaasari"

No ainakin omassa tapauksessa (lahjoitin vanhan n70 isäukolle) minun itse piti hommata se purkukoodi kun olin kännykän omistaja/haltija kytkyajan. Paikallinen elisa diileri oli ihan huulipyöreenä aluksi et mistäs semmoisen koodin saa. No itse sen selvitin kuten edellä kirjoitin. Saas nähdä kuinkas sun tapauksessa käy :?
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Laitetaas vähän faktaa kehiin.
Nuo elisan ja soneran logot on kytkypuhelimissa ihan kiinteästi firmwaressa.
Verratkaa vaikka akun alta löytyvää product codea kytkyn ja kaupan mallin välillä, esim:
N70 RM-84 EURO Standard Edition
0523993 Scandinavia / Ivory Pearl & Aubergine
0523994 Scandinavia / Stainless Silver & Black
N70 RM-84 EURO Music Edition
0539218 Scandinavia / Music edition
N70 RM-84 elisa kytky
0533950

Product coden voi vaihtaa Nemesis Service Suitella, itse olen käyttänyt CA-53-kaapelia, sen jälkeen kun koittaa Nokia Software Updateria niin saattaapi tulla uudempi päivitys puhelimeen, mutta tämä taas ei poista sim-lukituksia (en ole 100% varma kun itsellä ei ollut lukittu puhelin).
Itse siis kun halusin tuon music edition firmiksen sen takia käyttöön että saisin punaisen tai vihreän teeman käyttöön, laitoin nss:llä N70ME product coden ja nsu:lla päivitin, eilen laitoin tavalliseksi todetakseni miten ankeat nuo standard editionin vakioteemat ovat.
Parhaan teeman löysin netistä, MacOSX black tjsp.
lucaf
"kukkahattu"

DyhWe kirjoitti:Jos ite haluu purkaa (laillisuudesta en sitten tiedä :roll: ) Nokia BB5 Loger & Calculator ja kaveriks dku-5 kaapeli niin pitäisi onnistua.
tuo ohjelma vissiin olettaa että kaapeli on kytketty COM porttiin? onko noita dku kaapeleita siis sekä USB että COM versioina? minulla dku-2 ja usb portissa, ei taida sillä onnistua?

ajattelin muuten kokeilla nokian softapäivitystä
http://europe.nokia.com/A4579163

mutta päivitysohjelma ilmoittaa alussa että puhelimessa tulee olla SIM kortti, miksi ja haittaako jos on kuitenkin offline?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Minä kyllä päivitin puhelimen ihan käytöstä sim-kortti paikallaan, enpä ees koittanu ilman korttia että oisko herjannu jostain virheestä. Tuskin se ilman korttiakaan sekasin sitä saa.
Vanhat DCT3-puhelimet päivitin aina ilman korttia, kun piti puhelimet olla sammuksissa ja flasher lähti flashaamaan vasta kun laitto puhelimeen virtoja päälle.
DyhWe
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

lucaf kirjoitti: tuo ohjelma vissiin olettaa että kaapeli on kytketty COM porttiin? onko noita dku kaapeleita siis sekä USB että COM versioina? minulla dku-2 ja usb portissa, ei taida sillä onnistua?
Kyllä ainakin omassa koneessa usb piuhoillakin on com portti numero.
900 S -90
lucaf
"kukkahattu"

lucaf kirjoitti: merkillistä, että puhelimitse tuo homma on tehty vaikeammaksi, eli vaaditaan kytkyomistajan yhteystiedot. kun taas liikkeeseen marssiminen ei aiheuta byrokraattisia toimenpiteitä, ottivat vain nimeni ja puhelinnumeroni ja sanoivat että soittavat kun ovat saaneet purkukoodin ja operaatio ei maksa mitään.

vai ehtiiköhän tässä minunkin tapauksessa vielä käymään niin että soittavat liikkeestä ja ilmoittavat että minun täytyy se kytkyomistaja selvittää.
näinhän siinä kävi, jaksoin käydä vielä toisen ja kolmannen kerran elisan liikkeessä vastaanottamassa huonoa asiakaspalvelua, lopulta luovutin ja palautin puhelimen myyjälle.

liikkeessä olivat siis sitä mieltä (ei varmuudella, asiakaspalvelija tuntui itsekin olevan epävarma asiasta eikä ollut kovin kiinnostunut tekemään asian eteen mitään selvitystyötä) että kytkyn avaamiseksi pitää olla tiedossa se puhelinnumero jolla puhelinta on kytkyaikana käytetty. ensimmäisellä käynnillä minua palvellut ihminen ei asiasta maininnut mitään.
-velmu-
"Kaasari"

lucaf kirjoitti:
lucaf kirjoitti: merkillistä, että puhelimitse tuo homma on tehty vaikeammaksi, eli vaaditaan kytkyomistajan yhteystiedot. kun taas liikkeeseen marssiminen ei aiheuta byrokraattisia toimenpiteitä, ottivat vain nimeni ja puhelinnumeroni ja sanoivat että soittavat kun ovat saaneet purkukoodin ja operaatio ei maksa mitään.

näinhän siinä kävi, jaksoin käydä vielä toisen ja kolmannen kerran elisan liikkeessä vastaanottamassa huonoa asiakaspalvelua, lopulta luovutin ja palautin puhelimen myyjälle.

liikkeessä olivat siis sitä mieltä (ei varmuudella, asiakaspalvelija tuntui itsekin olevan epävarma asiasta eikä ollut kovin kiinnostunut tekemään asian eteen mitään selvitystyötä) että kytkyn avaamiseksi pitää olla tiedossa se puhelinnumero jolla puhelinta on kytkyaikana käytetty. ensimmäisellä käynnillä minua palvellut ihminen ei asiasta maininnut mitään.

Siinähän kävi niin kuin mie vähän arvelinkin... :roll: Vaan siinä sitä itekukakin oppii ettei kannata ostaa noita ex-kytkyjä jos niistä ei ole lukitusta purettu. Omalla kohdalla purusta aiheutui vaivaa vaikka olinkin puhelimen omistaja kytkyajan ja itse hankin purkukoodin 8O
Vastaa Viestiin